|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Streda 6.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Renáta
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
20. augusta 2014
Volkswagen sa ešte tento rok môže stať najväčším svetovým výrobcom áut
Nemecký Volkswagen (VW) sa podľa aktuálnej prognózy môže ešte v tomto roku stať najväčším svetovým výrobcom áut. Informovala o tom agentúra DPA.
Zdieľať
Berlín 20. augusta (TASR) - Nemecký Volkswagen (VW) sa podľa aktuálnej prognózy môže ešte v tomto roku stať najväčším svetovým výrobcom áut. Informovala o tom agentúra DPA.
Nemecký koncern má v porovnaní so svojimi súpermi Toyota a General Motors (GM) najväčšiu dynamiku, uvádza sa v dnes zverejnenej štúdii inštitútu Center of Automotive Management (CAM). Globálny odbyt VW môže podľa štúdie v roku 2014 dosiahnuť 10,1 milióna osobných a ľahkých úžitkových vozidiel. Inštitút prognózuje predaj Toyoty na 10,05 milióna vozidiel a odbyt GM 10 miliónov. Volkswagen si stanovil za cieľ stať sa najväčšou automobilkou do roku 2018.
Volkswagen v súčasnosti rastie v Číne výrazne rýchlejšie ako GM a Toyota, uviedol šéf CAM Stefan Bratzel. Nemecký koncern okrem toho profituje z oživenia európskeho trhu, čo viac než kompenzuje pokles odbytu v USA. V prípade GM má na predaj negatívny vplyv odchod značky Chevrolet z európskeho trhu. Toyota sa zasa na domácom trhu musí vyrovnať so zvýšením dane z pridanej hodnoty (DPH) z 5 % na 8 %.
V prípade ziskovosti však spomedzi troch spomenutých kandidátov na post najväčšej svetovej automobilky jasne vedie Toyota. Japonský koncern dosahuje renditu 8,7 %, k čomu mu pomáha aj slabý jen. Volkswagen dosiahol v 1. polroku renditu 6,3 % a General Motors len 2,5 %. Zisk amerického koncernu sa prudko prepadol z dôvodu rozsiahleho zvolávania vozidiel na opravy.
CAM očakáva, že globálny predaj osobných áut v roku 2014 vzrastie približne o 4 % na 75,5 milióna. Motormi rastu sú Čína, USA a Európa. Zvyšujú sa však aj neistoty. Ukrajinský konflikt, štrukturálne problémy vo Francúzsku a Taliansku, rovnako ako ekonomické problémy Argentíny a Brazílie môžu mať negatívny vplyv na rast automobilového trhu.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR
Foto: TASR/AP
Nemecký koncern má v porovnaní so svojimi súpermi Toyota a General Motors (GM) najväčšiu dynamiku, uvádza sa v dnes zverejnenej štúdii inštitútu Center of Automotive Management (CAM). Globálny odbyt VW môže podľa štúdie v roku 2014 dosiahnuť 10,1 milióna osobných a ľahkých úžitkových vozidiel. Inštitút prognózuje predaj Toyoty na 10,05 milióna vozidiel a odbyt GM 10 miliónov. Volkswagen si stanovil za cieľ stať sa najväčšou automobilkou do roku 2018.
Volkswagen v súčasnosti rastie v Číne výrazne rýchlejšie ako GM a Toyota, uviedol šéf CAM Stefan Bratzel. Nemecký koncern okrem toho profituje z oživenia európskeho trhu, čo viac než kompenzuje pokles odbytu v USA. V prípade GM má na predaj negatívny vplyv odchod značky Chevrolet z európskeho trhu. Toyota sa zasa na domácom trhu musí vyrovnať so zvýšením dane z pridanej hodnoty (DPH) z 5 % na 8 %.
V prípade ziskovosti však spomedzi troch spomenutých kandidátov na post najväčšej svetovej automobilky jasne vedie Toyota. Japonský koncern dosahuje renditu 8,7 %, k čomu mu pomáha aj slabý jen. Volkswagen dosiahol v 1. polroku renditu 6,3 % a General Motors len 2,5 %. Zisk amerického koncernu sa prudko prepadol z dôvodu rozsiahleho zvolávania vozidiel na opravy.
CAM očakáva, že globálny predaj osobných áut v roku 2014 vzrastie približne o 4 % na 75,5 milióna. Motormi rastu sú Čína, USA a Európa. Zvyšujú sa však aj neistoty. Ukrajinský konflikt, štrukturálne problémy vo Francúzsku a Taliansku, rovnako ako ekonomické problémy Argentíny a Brazílie môžu mať negatívny vplyv na rast automobilového trhu.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR