|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Štvrtok 21.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Elvíra
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
13. októbra 2010
Volkswagen modernizoval svoj kupé-kabriolet Eos
Ani v prípade Eosu sa žiadne veľké prekvapenie nekoná. Walter de Silva, šéfdizajnér koncernu Volkswagen, nalinkoval značke s „véčkami“ v logu rovnošatu, ktorú automobilka ...
Zdieľať
Foto: Volkswagen
BRATISLAVA 13. októbra (WEBNOVINY) - Ani v prípade Eosu sa žiadne veľké prekvapenie nekoná. Walter de Silva, šéfdizajnér koncernu Volkswagen, nalinkoval značke s „véčkami“ v logu rovnošatu, ktorú automobilka postupne aplikuje na všetky svoje modely. Eos nie je výnimkou a tak po facelifte aj on dostal novú masku chladiča s tromi horizontálne umiestnenými chrómovanými lištami. Nový je aj predný nárazník a predné svetlá, ktoré dostali pás LED diód na denné svietenie. Technológiu LED diód využívajú aj zadné svetlá.
Vo vnútri došlo iba k minimálnym zmenám. Azda najviditeľnejšou z nich je nový multifunkčný displej. Pribudla technická lahôdka ako automatické prepínanie stretávacích a diaľkových svetiel. Veľmi praktickou novinkou je tiež nové kožené čalúnenie, ktoré odráža slnečné lúče a nepohlcuje teplo až do takej miery, ako to bežná koža zvykne.
Motory
Zo začiatku predaja bude k dispozícii štvorica agregátov. Základ predstavuje „jedna-štvorka“ TSI prepĺňaná turbodúchadlom, ktorá produkuje 90 kW (122 k). Jej silnejšia verzia prepĺňaná turbom aj kompresorom dosahuje výkon 118 kW (160 k). Väčší dvojliter TSI disponuje výkonom 155 kW (210 k). Pre tých, ktorí sú schopní jazdiť za sprievodu dieselového klepotu aj v kabriolete, si Volkswagen pripravil známy dvojliter TDI vyladený na 103 kW (140 k).
Je však pravda, že predstava dobre vyzerať a ešte pritom aj ušetriť je veľmi lákavá a Volkswagen to veľmi dobre vie. Preto vybavil verziu so vznetovým agregátom pod kapotou rekuperáciou energie pri brzdení a systémom štart/stop. Turbodiesel sa tak môže pochváliť kombinovanou spotrebou iba 4,8 litra nafty na 100 km. O 3,6-litrovom benzínovom šesťvalci reč nebola. Je dosť možné, že automobilka s ním v budúcnosti už neráta kvôli vysokým emisiám a vrcholnou motorizáciou tak bude už spomínaný motor 2.0 TSI s výkonom 210 koní, čo je o 50 koní menej, ako produkoval spomínaný šesťvalec.
Modernizovaný Volkswagen Eos by mal byť v predaji už od budúceho roka. Ceny pre slovenský trh zatiaľ zverejnené neboli. Tie nemecké budú začínať na úrovni 27 975 €. Je však dosť pravdepodobné, že slovenské ceny súčasného Eosu sa od cien Eosu po facelifte veľmi líšiť nebudú.
Vo vnútri došlo iba k minimálnym zmenám. Azda najviditeľnejšou z nich je nový multifunkčný displej. Pribudla technická lahôdka ako automatické prepínanie stretávacích a diaľkových svetiel. Veľmi praktickou novinkou je tiež nové kožené čalúnenie, ktoré odráža slnečné lúče a nepohlcuje teplo až do takej miery, ako to bežná koža zvykne.
Motory
Zo začiatku predaja bude k dispozícii štvorica agregátov. Základ predstavuje „jedna-štvorka“ TSI prepĺňaná turbodúchadlom, ktorá produkuje 90 kW (122 k). Jej silnejšia verzia prepĺňaná turbom aj kompresorom dosahuje výkon 118 kW (160 k). Väčší dvojliter TSI disponuje výkonom 155 kW (210 k). Pre tých, ktorí sú schopní jazdiť za sprievodu dieselového klepotu aj v kabriolete, si Volkswagen pripravil známy dvojliter TDI vyladený na 103 kW (140 k).
Je však pravda, že predstava dobre vyzerať a ešte pritom aj ušetriť je veľmi lákavá a Volkswagen to veľmi dobre vie. Preto vybavil verziu so vznetovým agregátom pod kapotou rekuperáciou energie pri brzdení a systémom štart/stop. Turbodiesel sa tak môže pochváliť kombinovanou spotrebou iba 4,8 litra nafty na 100 km. O 3,6-litrovom benzínovom šesťvalci reč nebola. Je dosť možné, že automobilka s ním v budúcnosti už neráta kvôli vysokým emisiám a vrcholnou motorizáciou tak bude už spomínaný motor 2.0 TSI s výkonom 210 koní, čo je o 50 koní menej, ako produkoval spomínaný šesťvalec.
Modernizovaný Volkswagen Eos by mal byť v predaji už od budúceho roka. Ceny pre slovenský trh zatiaľ zverejnené neboli. Tie nemecké budú začínať na úrovni 27 975 €. Je však dosť pravdepodobné, že slovenské ceny súčasného Eosu sa od cien Eosu po facelifte veľmi líšiť nebudú.
Súvisiace články:
Video: Peugeot na autosalóne v Paríži (9. 10. 2010)
Video: Opel na autosalóne v Paríži (8. 10. 2010)
Video: Mercedes na autosalóne v Paríži (8. 10. 2010)
Ferrari predstaví otvorenú verziu modelu 599 (28. 9. 2010)
Volvo S60 / V60 v prevedení R-Design (22. 9. 2010)
Porsche oživilo model 911 Speedster (21. 9. 2010)
Lotus bude mať nové veľké kupé (21. 9. 2010)
BMW ukáže v Paríži novú Šestku (20. 9. 2010)
Elektrifikuje aj Saab (19. 9. 2010)
Mercedes v Paríži predstaví elektrické Áčko (18. 9. 2010)