|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
21. septembra 2013
Volkswagen má iné problémy než väčšina európskych automobiliek
Koncern Volkswagen (VW) má tiež problémy, ale celkom iného druhu než väčšina európskych automobiliek. Najnovšie vydanie nemeckého manager magazinu (mm), ktorý vyšiel v ...
Zdieľať
Ilustračné foto Foto: TASR/AP
Hamburg 21. septembra (TASR) - Koncern Volkswagen (VW) má tiež problémy, ale celkom iného druhu než väčšina európskych automobiliek. Najnovšie vydanie nemeckého manager magazinu (mm), ktorý vyšiel v piatok (20. 9.), cituje finančného šéfa VW Dietera Pötscha, že koncern zrejme nedosiahne v roku 2015 priebežný cieľ vo zvyšovaní svojej rentability. Aj predseda správnej rady Martin Winterkorn koncom minulého týždňa naliehavo vyzval na zvýšenie výdavkovej disciplíny.Koncern chce do roku 2018 dosiahnuť pred platením úrokov a daní mieru rentability 8 %.
VW zaznamenal vlani prevádzkový zisk 11,5 miliardy eur, ale ak sa bude pokračovať v jeho zvyšovaní doterajším tempom, v roku 2015 bude pod stanoveným cieľom 4 až 5 miliárd eur. Ak sa do bilancie nezapočítajú nové dcéry VW, Porsche a Trucks, rozdiel medzi priebežným cieľom a realitou by mohol byť až 8 miliárd eur.
Mieru rentabilitu výrazne znižujú podstatne vyššie náklady na nábeh výroby vozidiel s novým spôsobom umiestnenia motorov a pohonov, (takzvaný MQB). Vedenie však konštatovalo, že sa nedosiahne predpokladaná ziskovosť ani pri inovovaných typoch vozidiel. Budúci Touran bude mať ziskovosť namiesto 11 % len 4 % a pripravovaný Tiguan namiesto 17 % iba 8 %.
Na rozdiel od koncernu Daimler však Martin Winterkorn nebude riešiť zvyšovanie rentability rozsiahlym úsporným programom. Vo VW sa preskúmajú plánované vlastné investície a rovnako sa ešte raz dôkladne prepočíta rentabilita výroby pripravovaných modelov. V niektorých prípadoch sa ich produkcia odloží.
Vedenie koncernu však trvá na cieli, ktorý sa má dosiahnuť do roku 2018.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR