![]() |
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
![]() |
||||||
Utorok 4.3.2025
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
![]() |
||||||
Meniny má Kazimír
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
![]() |
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|

Škoda vlani vstúpila na prudko expandujúci trh športovo-úžitkových vozidiel (SUV) dvomi novými modelmi Kodiaq a Karoq a do roka 2020 plánuje uviesť ďalších 19 modelov. Avšak plány týkajúce sa zvýšenia kapacity vo svojom hlavnom českom závode v Mladej Boleslavi, kde sa ročne vyrobí viac než pol milióna áut, zatiaľ stroskotávajú, keďže odbory odmietajú predĺženie pracovného týždňa.
Škoda ponúkla vytvorenie 3000 pracovných miest, ak budú odboroví predáci súhlasiť s dodatočnými zmenami, čo by podľa manažmentu mohlo zvýšiť produkciu značky v Mladej Boleslavi o 83.000 vozidiel ročne. "Dodatočné kapacity sú absolútne nevyhnutné, aby sme mohli uspokojiť neustále rastúci dopyt," uviedla Škoda. "Naša firma už nejaký čas plne vyťažuje svoje kapacity."
Škoda sa v rámci koncernu Volkswagen vypracovala na jednu z najziskovejších značiek. Vlani jej prevádzková marža dokonca prekonala nemecké luxusné značky Audi a BMW. Rastúci dopyt v Európe a Číne podporil predaj, ktorý počas uplynulých 5 rokov vyskočil takmer o tretinu a v roku 2017 dosiahol 1,2 milióna áut.
Ak sa nezvýšia kapacity, Škode by do roku 2020 mohlo na strane ponuky chýbať 360.000 vozidiel. Koncern Volkswagen a Škoda chcú nájsť riešenie do leta, aby česká automobilka mohla splniť svoje ciele. Hľadajú sa nevyužité kapacity v rámci skupiny Volkswagen rovnako ako sa uvažuje o investovaní do nových závodov mimo Česko, kde by sa produkcia zdieľala s ostatnými značkami koncernu.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR