|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Štvrtok 19.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Judita
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
23. marca 2013
Vojaci museli zlaňovať z vrtuľníka v extrémnych podmienkach
Silný vietor a nízke teploty preverili schopnosti prešovských profesionálov z vojenského vrtuľníkového krídla pri výcviku zlaňovania z vrtuľníka a transportu v podvese pod ním. ...
Zdieľať
BRATISLAVA 23. marca (WEBNOVINY) – Silný vietor a nízke teploty preverili schopnosti prešovských profesionálov z vojenského vrtuľníkového krídla pri výcviku zlaňovania z vrtuľníka a transportu v podvese pod ním.
„Pri lete vrtuľníka rýchlosťou 100 kilometrov za hodinu sa nepriaznivé poveternostné podmienky ešte znásobujú až k hraničným hodnotám, s ktorými sa príslušníci ozbrojených síl stretnú len výnimočne,“ dodal hovorca ozbrojených síl Milan Vanga.
Riadiaci výcviku Milan Kocín do cvičenia zapojil desiatku príslušníkov Vojenskej hasičskej jednotky a Padákovej, výsadkovej a záchrannej služby. Na prepravu v podvese použili transportné ležadlo UT-2000. Pre transport postihnutého v polohe ležmo používajú záchranári aj vákuové transportné ležadlo, ktoré patrí k základnej výbave vrtuľníka Mi-17 LPZS.
Cvičiaci zlaňovali z vrtuľníka z výšky 30 až 50 metrov v priestoroch letiska a v jeho blízkom okolí. „Cieľom cvičenia bolo tiež simulovať počas zlaňovania nečakané stúpanie vrtuľníka z dôvodu zlých poveternostných podmienok alebo technických problémov,“ vysvetlil Kocík.
Počas tejto simulácie inštruktor zisťoval reakciu vojaka na zmenu letového režimu vrtuľníka. Musel sa zaistiť na lane a vyčkať na ďalšie pokyny od operátora. Komunikovali len vizuálne prostredníctvom nacvičených signálov. Počas špecializovaného výcviku posádky absolvovali 11 letov v celkovej dĺžke hodina a 50 minút.
„Pri lete vrtuľníka rýchlosťou 100 kilometrov za hodinu sa nepriaznivé poveternostné podmienky ešte znásobujú až k hraničným hodnotám, s ktorými sa príslušníci ozbrojených síl stretnú len výnimočne,“ dodal hovorca ozbrojených síl Milan Vanga.
Riadiaci výcviku Milan Kocín do cvičenia zapojil desiatku príslušníkov Vojenskej hasičskej jednotky a Padákovej, výsadkovej a záchrannej služby. Na prepravu v podvese použili transportné ležadlo UT-2000. Pre transport postihnutého v polohe ležmo používajú záchranári aj vákuové transportné ležadlo, ktoré patrí k základnej výbave vrtuľníka Mi-17 LPZS.
Cvičiaci zlaňovali z vrtuľníka z výšky 30 až 50 metrov v priestoroch letiska a v jeho blízkom okolí. „Cieľom cvičenia bolo tiež simulovať počas zlaňovania nečakané stúpanie vrtuľníka z dôvodu zlých poveternostných podmienok alebo technických problémov,“ vysvetlil Kocík.
Počas tejto simulácie inštruktor zisťoval reakciu vojaka na zmenu letového režimu vrtuľníka. Musel sa zaistiť na lane a vyčkať na ďalšie pokyny od operátora. Komunikovali len vizuálne prostredníctvom nacvičených signálov. Počas špecializovaného výcviku posádky absolvovali 11 letov v celkovej dĺžke hodina a 50 minút.