|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Piatok 31.1.2025
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Emil
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
24. mája 2013
Vodné dielo Kolárovo je podmienkou splavnenia dolného Váhu
Vodná cesta na Váhu nie je stále v prevádzke napriek vloženým značným investíciám. Podľa rezortu dopravy nedoriešenými ostávajú úseky Vodné dielo Selice - Komárno a Hlohovec - Vodné dielo ...
Zdieľať
BRATISLAVA 24. mája (WEBNOVINY) - Vodná cesta na Váhu nie je stále v prevádzke napriek vloženým značným investíciám. Podľa rezortu dopravy nedoriešenými ostávajú úseky Vodné dielo Selice - Komárno a Hlohovec - Vodné dielo Kráľová.
Podmienkou dokončenia splavnenia dolného Váhu je vybudovanie Vodného diela (VD) Kolárovo. "Musí byť navrhnuté tak, aby eliminovalo rozkolísanosť plavebných hladín na Dunaji a súčasne navyše zaistilo podmienky pre splavnenie Nitry," uviedol pre agentúru SITA hovorca ministerstva dopravy Martin Kóňa. "VD Kolárovo má slúžiť na lepšie splavnenie dolného toku Váhu a Nitry. Rozvoj vnútroštátnej vodnej dopravy tam, kde to slovenské rieky umožňujú, je určite v našom záujme," dodal.
Ako agentúra SITA už informovala, rezort dopravy vyhlásil verejnú súťaž na modelový výskum dispozičného riešenia VD Kolárovo z hľadiska nautických podmienok a plavebnej bezpečnosti. Cieľom výskumu je stanoviť rozmery a správne rozmiestnenie objektov, plavebnej komory s rejdami, hate, vodnej elektrárne, biokoridoru, sklzu pre športové plavidlá a parametre prevádzky vodného diela.
"Aby boli vytvorené optimálne podmienky pre bezpečnú a kapacitnú plavebnú prevádzku pri zachovaní ostatných funkcií vodného diela - vodohospodárske, environmentálne a energetické," informoval Kóňa. Predpokladaná cena výskumu plánovaného počas dvoch rokov je 270 tis. eur.
Ministerstvo dopravy v roku 2012 spracovalo štúdiu prípravy výskumu, projektu a realizácie plavebného stupňa VD Kolárovo na Váhu. Tento dokument podľa rezortu umožnil zosúladenie účelov vodného diela so schválenými zámermi týkajúcimi sa Vážskej vodnej cesty, protipovodňovej ochrany a ochrany životného prostredia dolného Považia.
Štúdia zároveň určila objekty, ktoré majú byť súčasťou vodného diela z hľadiska jeho využitia. Rozhodlo sa tiež o hydraulických a hydrologických parametroch, návrhu cieľových parametrov vodného diela, o náplni čiastkových výskumov, návrhu ich metodiky aj časového postupu výskumu, projekcie a realizácie. "Vodohospodárska výstavba, š.p. v 90-tych rokoch spracovala k VD Kolárovo projektovú štúdiu, ale tá je už neaktuálna z pohľadu súčasných nárokov na riešenie vodného diela," uzavrel Kóňa.
Podmienkou dokončenia splavnenia dolného Váhu je vybudovanie Vodného diela (VD) Kolárovo. "Musí byť navrhnuté tak, aby eliminovalo rozkolísanosť plavebných hladín na Dunaji a súčasne navyše zaistilo podmienky pre splavnenie Nitry," uviedol pre agentúru SITA hovorca ministerstva dopravy Martin Kóňa. "VD Kolárovo má slúžiť na lepšie splavnenie dolného toku Váhu a Nitry. Rozvoj vnútroštátnej vodnej dopravy tam, kde to slovenské rieky umožňujú, je určite v našom záujme," dodal.
Ako agentúra SITA už informovala, rezort dopravy vyhlásil verejnú súťaž na modelový výskum dispozičného riešenia VD Kolárovo z hľadiska nautických podmienok a plavebnej bezpečnosti. Cieľom výskumu je stanoviť rozmery a správne rozmiestnenie objektov, plavebnej komory s rejdami, hate, vodnej elektrárne, biokoridoru, sklzu pre športové plavidlá a parametre prevádzky vodného diela.
"Aby boli vytvorené optimálne podmienky pre bezpečnú a kapacitnú plavebnú prevádzku pri zachovaní ostatných funkcií vodného diela - vodohospodárske, environmentálne a energetické," informoval Kóňa. Predpokladaná cena výskumu plánovaného počas dvoch rokov je 270 tis. eur.
Ministerstvo dopravy v roku 2012 spracovalo štúdiu prípravy výskumu, projektu a realizácie plavebného stupňa VD Kolárovo na Váhu. Tento dokument podľa rezortu umožnil zosúladenie účelov vodného diela so schválenými zámermi týkajúcimi sa Vážskej vodnej cesty, protipovodňovej ochrany a ochrany životného prostredia dolného Považia.
Štúdia zároveň určila objekty, ktoré majú byť súčasťou vodného diela z hľadiska jeho využitia. Rozhodlo sa tiež o hydraulických a hydrologických parametroch, návrhu cieľových parametrov vodného diela, o náplni čiastkových výskumov, návrhu ich metodiky aj časového postupu výskumu, projekcie a realizácie. "Vodohospodárska výstavba, š.p. v 90-tych rokoch spracovala k VD Kolárovo projektovú štúdiu, ale tá je už neaktuálna z pohľadu súčasných nárokov na riešenie vodného diela," uzavrel Kóňa.