|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Sobota 23.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Klement
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
25. septembra 2018
Vodičov kamiónov kontrolovali na Kysuciach inšpektori z piatich štátov
Na snímke zástupcovia susedných štátov počas medzinárodnej kontroly sociálnej legislatívy v cestnej doprave, na ktorej sa spoločne podieľajú zástupcovia krajín Slovenskej republiky, Českej republiky, Maďarska, Poľska, v Kysuckom ...
Zdieľať
Na snímke zástupcovia susedných štátov počas medzinárodnej kontroly sociálnej legislatívy v cestnej doprave, na ktorej sa spoločne podieľajú zástupcovia krajín Slovenskej republiky, Českej republiky, Maďarska, Poľska, v Kysuckom Lieskovci dňa 25. septembra 2018. Foto: TASR/Erika Ďurčová
Kysucký Lieskovec 25. septembra (TASR) – Dodržiavanie sociálnej legislatívy v cestnej doprave kontrolovali v utorok na ceste I/11 v Kysuckom Lieskovci pracovníci Národného inšpektorátu práce (NIP) so zástupcami kontrolných orgánov z Českej republiky, Maďarska, Poľska a Ukrajiny.Podľa vedúceho oddelenia BOZP odboru inšpekcie práce NIP Jána Trcku zástupcovia piatich štátov kontrolujú vodičov od 24. do 26. septembra v Kysuckom Lieskovci a v Podsuchej na Orave. "Hlavným cieľom spoločnej kontroly je predovšetkým výmena poznatkov z výkonu kontrol, prerokovanie a zjednotenie postojov k výkladu jednotlivých ustanovení európskych predpisov, ako aj vzájomná výmena skúseností s používaním programov pre vyhodnotenie výstupov z analógových a digitálnych tachografov," uviedol Trcka.
Podotkol, že sankcie za porušenie legislatívy v doprave sú na Slovensku nízke. "Maximálna výška sankcie je 165 eur za všetky porušenia, ktoré zistíme. Vodiča kontrolujeme 28 dní dozadu. Dávame mu o tom protokol a dostane pečiatku, že bol skontrolovaný. Dáme mu sankciu 165 eur a už nemôže byť opäť sankcionovaný za to isté napríklad v Maďarsku alebo inde. Kde by dostal niekoľkonásobne vyššiu pokutu. Je pravda, že vodiči to niekedy zneužívajú, aby mali čistý štít, keď idú do zahraničia. Avšak, v rámci pripomienkovaní zákonov, ktoré sa venujú sociálnej legislatíve v doprave, často pripomienkujeme výšku pokuty a navrhujeme, aby bola dvojnásobná," povedal Trcka.
Námestník riaditeľa pre kontrolný úsek Centra služieb pre cestnú dopravu v Českej republike Pavel Bergman doplnil, že najväčšími porušeniami v sociálnej legislatíve sú dodržiavanie dennej doby šoférovania a bezpečnostných prestávok. "Veľkým neduhom je snaha ovplyvniť záznamové zariadenie, čiže tachograf, aby vodič mohol pracovať dlhšie, než pripúšťa sociálna legislatíva. A potom je to technický stav vozidiel," dodal Bergman.
Možnosti, ako obísť tachograf, sú podľa neho stále sofistikovanejšie. "V dobách nedávno minulých bolo štandardom, že sa na snímač tachografu priložil magnet a vyradil ho z činnosti. Dnes už sú to elektronické súčiastky, niekedy vpašované priamo do systému vozidla. A vodič vďaka nim vypne tachograf pomocou diaľkového ovládania. Takže, pokiaľ neurobí kontrolór dôslednú kontrolu dát z tachografu a najmä sa nezaoberá zvláštnymi udalosťami, ktoré sú tam, tak ani nebude mať podozrenie. Pri starostlivej práci kontrolóra možno nájsť podozrenie a potom sa musí vozidlo naozaj hĺbkovo skontrolovať. Aj s využitím špeciálnych pomôcok a techniky," vysvetlil Bergman.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR