|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Štvrtok 21.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Elvíra
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
09. decembra 2014
Vodiči bez STK a EK čas na nápravu nedostanú a pokuta sa nezníži
Vodiči, ktorí si nesplnili svoju povinnosť a ich vozidlo nemá platnú technickú (STK) a emisnú kontrolu (EK), budú naďalej bezodkladne dostávať pokutu po 166 eur za každý ...
Zdieľať
Ilustračné foto Foto: TASR
Bratislava 9. decembra (TASR) - Vodiči, ktorí si nesplnili svoju povinnosť a ich vozidlo nemá platnú technickú (STK) a emisnú kontrolu (EK), budú naďalej bezodkladne dostávať pokutu po 166 eur za každý chýbajúci doklad. Opoziční poslanci z KDH dnes nepresadili novelu zákona o podmienkach prevádzky vozidiel v premávke na pozemných komunikáciách, v ktorej navrhovali, aby pokute predchádzala 30-dňová lehota na nápravu. KDH zároveň navrhovalo znížiť sankciu 166 eur pre fyzické osoby na 66 eur.Podľa novely malo majiteľovi auta najskôr prísť upozornenie, že mu uplynula lehota platnosti technickej alebo emisnej kontroly. Ak by do 30 kalendárnych dní nepredložil príslušnému okresnému úradu platný doklad o vykonaní týchto kontrol, potom by mohol úrad začať správne konanie o uložení pokuty 166 eur za každú kontrolu a vozidlo.
Podľa informácií z ministerstva dopravy je na Slovensku až 150.000 áut bez platnej STK a EK. "V podstate chceme dať všetkým týmto majiteľom vozidiel druhú šancu a zároveň zaviesť štandard, že najprv vám z úradu príde upomienka. Ak do 30 dní nezareagujete, tak až potom vám úrad bude môcť uložiť pokutu," vysvetľoval Pavol Zajac (KDH).
Primárnou úlohou štátu by totiž podľa Jána Hudackého (KDH) nemalo byť striehnutie na každé zaváhanie alebo zábudlivosť svojich občanov, ale to, aby po našich cestách chodili vozidlá vo vyhovujúcom technickom stave. "V súkromnej sfére, v poisťovníctve alebo v bankovníctve je normálne, že vám najprv príde upomienka a až potom nastupujú sankcie. Chceme, aby takýto štandard platil aj pre štátne inštitúcie," podotkol.
Pravidelnú technickú a emisnú kontrolu musí v presne stanovených lehotách absolvovať každé vozidlo, ktoré je prihlásené do evidencie vozidiel, a to bez ohľadu na to, či reálne jazdí alebo nie. Táto povinnosť vyplýva z predpisov Európskej únie a na Slovensku platí od marca 2005. Lehoty kontrol sa odvíjajú od dátumu prvej evidencie vozidla.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR