|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Pondelok 23.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Nadežda
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
05. mája 2013
Vodiči áut budú môcť jazdiť aj na malých motorkách
Držitelia vodičského oprávnenia skupiny B, teda na osobné autá, budú môcť po dvoch rokoch od jeho udelenia zároveň viesť aj motorové vozidlá skupiny A1 s automatickou prevodovkou s kubatúrou do 125 ...
Zdieľať
BRATISLAVA 5. mája (WEBNOVINY) - Držitelia vodičského oprávnenia skupiny B, teda na osobné autá, budú môcť po dvoch rokoch od jeho udelenia zároveň viesť aj motorové vozidlá skupiny A1 s automatickou prevodovkou s kubatúrou do 125 centimetrov kubických (cm3).
Vyplýva to z novely zákona o cestnej premávke, ktorá nadobudla účinnosť začiatkom mája.
Doterajšia právna úprava automaticky povoľovala držiteľom skupiny B (osobné autá) jazdiť len na motocykloch s kubatúrou do 50 cm3 (skupina AM a podskupina B1).
"Toto rozšírenie prinesie niekoľko výhod, pričom v sebe nezahŕňa nevýhody. Výhodou je, že sa takýmto spôsobom podporí segment predaja ľahkých motocyklov. Máme príklad z Českej republiky, kde zaviedli takéto opatrenie novelou zákona o premávke na pozemných komunikáciách zo septembra 2011 s účinnosťou od 19. januára tohto roka. Už v októbri hlásili predajcovia nárast predaja tohto druhu motocyklov o 36 percent. Toto opatrenie teda pomôže podnikateľskému prostrediu," argumentovali poslanci NR SR za SaS Juraj Droba a Martin Chren, ktorí novelu pripravili.
Uprednostnením motocyklovej dopravy sa zároveň podľa ich slov zníži dopravná zaťaženosť v mestách. "Niektorí automobilisti, najmä v teplejších ročných obdobiach, uprednostňujú na krátke presuny skôr tento druh prepravy ako prepravu automobilom. Ľahké motocykle s uvedenou kubatúrou zaberajú menej miesta a tiež produkujú menej škodlivých emisií, čo sú pozitívne vplyvy aj na životné prostredie," vysvetľovali.
Vyplýva to z novely zákona o cestnej premávke, ktorá nadobudla účinnosť začiatkom mája.
Doterajšia právna úprava automaticky povoľovala držiteľom skupiny B (osobné autá) jazdiť len na motocykloch s kubatúrou do 50 cm3 (skupina AM a podskupina B1).
"Toto rozšírenie prinesie niekoľko výhod, pričom v sebe nezahŕňa nevýhody. Výhodou je, že sa takýmto spôsobom podporí segment predaja ľahkých motocyklov. Máme príklad z Českej republiky, kde zaviedli takéto opatrenie novelou zákona o premávke na pozemných komunikáciách zo septembra 2011 s účinnosťou od 19. januára tohto roka. Už v októbri hlásili predajcovia nárast predaja tohto druhu motocyklov o 36 percent. Toto opatrenie teda pomôže podnikateľskému prostrediu," argumentovali poslanci NR SR za SaS Juraj Droba a Martin Chren, ktorí novelu pripravili.
Uprednostnením motocyklovej dopravy sa zároveň podľa ich slov zníži dopravná zaťaženosť v mestách. "Niektorí automobilisti, najmä v teplejších ročných obdobiach, uprednostňujú na krátke presuny skôr tento druh prepravy ako prepravu automobilom. Ľahké motocykle s uvedenou kubatúrou zaberajú menej miesta a tiež produkujú menej škodlivých emisií, čo sú pozitívne vplyvy aj na životné prostredie," vysvetľovali.