![]() |
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
![]() |
||||||
Utorok 4.3.2025
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
![]() |
||||||
Meniny má Kazimír
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
![]() |
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
23. januára 2018
Vodič by mal prispôsobiť jazdu zimným poveternostným podmienkam
Ilustračná snímka
Zdieľať

Základom jazdy na snehu alebo ľade je plynulosť. Volant i pedále je potrebné ovládať citlivo, vyhnúť sa trhavým a prudkým pohybom, ktoré môžu auto na klzkom povrchu vyviesť z rovnováhy a posádku následne do priekopy.
Preháňať by sa to nemalo ani s otáčkami, vhodné je používať tretinu až štvrtinu rozsahu otáčok motora, nevytáčať ho nad 2000 až 2500 otáčok. Dôležité je, samozrejme, nešliapať prudko na plyn alebo na brzdu a dodržiavať väčší bezpečný odstup, minimálne dvojnásobný ako je odporúčané. Zákrutu je vhodné prechádzať bez plynu alebo na ustálenom plyne. Brzdí sa pred zákrutou, kým sú kolesá ešte rovno.
"Každý vodič by mal poznať svoje auto, to samozrejme platí vo všetkých ročných obdobiach, ale v zime dvojnásobne. Na voľnej ploche, kde nehrozí žiadne nebezpečenstvo pre vodiča, auto a ani pre iných, je vhodné si vyskúšať, ako sa auto na snehu alebo ľade správa. Vodič tak bude vedieť, ako auto riadiť v premávke a čo od neho môže čakať," radí Jindřich Topol, regionálny manažér výkupu AAA AUTO.
Ak už auto uviazne v záveji a zapadlo iba čiastočne, je šanca sa z neho dostať bez pomoci druhých. Zásadou, ako i pri celom jazdení v zime. je nešliapať veľmi na plyn. Inak sa auto ešte viac zahrabe a hrozí jeho poškodenie, napríklad spojky alebo pneumatík. Po zaradení jednotky alebo spiatočky a s jemným pridaním plynu sa môže auto samo vyslobodiť.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR