|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Sobota 16.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Agnesa
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
06. mája 2014
Vodáci predstavili projekt Národného centra kanoistiky a veslovania
Na snímke prezident SZRK Róbert Petriska počas brífingu s novinármi
Zdieľať
Na snímke prezident SZRK Róbert Petriska počas brífingu s novinármi Foto: TASR/Martin Baumann
Bratislava 6. mája (TASR) - Ak Slovenskému zväzu rýchlostnej kanoistiky (SZRK) príslušné inšitúcie schvália stavebný plán, do troch rokov by sa mala začať výstavba Národného centra rýchlostnej kanoistiky a veslovania. To by malo vyrásť v Jarovciach na kanáli Zemník. Plány na začatie stavby existujú už niekoľko rokov, ale vedeniu SZRK sa iba v decembri 2013 podarilo podpísať so spoločnosťou Vodohospodárska výstavba zmluvu o prenájme kanála. Kontrakt znie na 50 rokov."Sme jediná krajina, ktorá patrí medzi kanoistickú špičku na svete, ale nemá vlastné stredisko či areál. To by sa malo v najbližších rokoch zmeniť," predstavil plány SZRK jeho prezident Róbert Petriska. Kanál Zemník vznikol pri výstavbe vodného diela Gabčíkovo-Nagymaros na Dunaji. "Kanoistika patrí na Slovensku medzi najúspešnejšie športy. Stále však nemáme vlastnú dráhu, tradičné preteky v Piešťanoch častokrát prebiehali v neregulárnych podmienkach. Doteraz sme museli na prípravu chodiť do zahraničia, či to bolo Rakúsko alebo české Račice. To však bolo veľmi náročné z logistického či finančného hľadiska," uviedol počas prezentácie nového centra generálny manažér SZRK Boris Bergendi.
Nová dráha na kanáli Zemník by mala mať rozmery 2200 x 200 m. Parametrami i kvalitou by mala spĺňať tie najprísnejšie kritériá na usporiadanie medzinárodných súťaží. "Teoreticky, ak by Viedeň kandidovala na usporiadanie olympijských hier, kanoistické a veslárske súťaže by sa mohli konať na Zemníku. Ak nám prejde stavebný plán, do troch rokov by sme mohli začať s výstavbou. Potrebná bude najmä infraštruktúra, obslužné komunikácie, zavedenie elektriny a plynu. Potom chcem postaviť cieľovú vežu, tribúnu a lodenice pre kanoistov i veslárov. Celkové náklady sme odhadli na 20 miliónov eur. S financiami nám pomôže aj vláda, dostali sme prísľub od ministra školstva Dušana Čaploviča," dodal Bergendi.
Vodáci už kanál Zemník využívajú niekoľko rokov, uskutočnilo sa tam už niekoľko testovacích pretekov. "Keďže máme kanál v prenájme, chceme ho využívať. Je možné, že v júni tam usporiadame druhé kvalifikačné preteky, na ktorých sa bude rozhodovať o nominácii na ME. Všetko bude závisieť od toho, či dovtedy stihneme na kanáli vybudovať päť-šesť dráh," uviedol športový riaditeľ SZRK Filip Petrla.
Vedenie SZRK chce postaviť areál, ktorý bude využívať aj široká športová verejnosť. "Uvedomujeme si, že náš projekt nemá komerčný charakter. Chceme však vytvoriť športové zázemie pre organizovaný šport a rekreačnú zónu, kde si budú môcť oddýchnuť nielen Bratislavčania. Stredisko by malo prispieť k zvýšeniu životnej úrovne pre širokú verejnosť," ukončil prezentáciu Boris Bergendi.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR