|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Piatok 22.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Cecília
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
23. júna 2010
Vo Valencii rozhodne kvalifikácia a boxy
V nedeľu sa na mestskom okruhu vo Valencii pôjde Veľká cena Európy formuly 1. Tento okruh je pokladaný pre minimálne možnosti predbiehania za jeden z najnudnejších v seriáli ...
Zdieľať
Foto: SITA/AP
VALENCIA 23. júna (WEBNOVINY) - V nedeľu sa na mestskom okruhu vo Valencii pôjde Veľká cena Európy formuly 1. Tento okruh je pokladaný pre minimálne možnosti predbiehania za jeden z najnudnejších v seriáli majstrovstiev sveta F1. Preto o úspechu na ňom rozhodne najmä sobotňajšia kvalifikácia a v nedeľňajších pretekoch práca mechanikov pri zastávkach v boxoch a technická spoľahlivosť monopostov.
Majstrovstvá sveta, ktoré sa blížia ku svojej polovici, sa stali súbojom dvoch tímov a ich jazdcov. Po VC Kanady sa na čelo seriálu prebojovala dvojica pilotov McLarenu, keď majster sveta z roku 2008 Lewis Hamilton vedie len o tri body pred obhajcom titulu Jensonom Buttonom. Práve Hamiltonovi okruh vo Valencii sedí, v oboch predchádzajúcich podujatiach tu obsadil vždy druhé miesto. "Teším sa na tento okruh. Mám tu ešte nedorobenú prácu, chýba mi víťazstvo. Je dobré, že sa striedajú rôzne typy tratí po rýchlej a plynulej v Montreale, cez úzku s pomalými zákrutami vo Valencii, v júli zase najrýchlejší okruh v Silverstone. Myslím si, že to budú veľmi tesné a vzrušujúce preteky," poznamenal 25-ročný britský pilot. O päť rokov starší Hamiltonov krajan a obhajca titulu Jenson Button skončil pred rokom vo Valencii až na 7. priečke. "V posledných dvoch veľkých cenách sme získali množstvo bodov. Celý tím výborne funguje. Naše šance ešte zvyšuje fakt, že nejde o klasický pomalý mestský okruh ako v Monte Carle, či Singapure. Nie sú tu len pomalé zákruty, ale aj zmeny smeru vo veľkej rýchlosti a dlhé rovinky, čo vyhovuje nastaveniu nášho auta," poznamenal Button.
Po VC Monaka boli na čele suverénne medzi jazdcami Austrálčan Mark Webber a v Pohári konštruktérov jeho tím Red Bull. V Turecku ho však z jasného prvého miesta zostrelil jeho tímový kolega Sebastian Vettel a v Kanade ho technické problémy a výmena prevodovky odsunula na štarte o päť miest, výsledkom bolo až 5. miesto v pretekoch. "Valencia naším autám veľmi nesedí. No aj v Montreale sme napriek problémom dokázali konkurovať súperom viac, ako sme čakali," myslí si Webber, ktorý za vedúcim Hamiltonom zaostáva v celkovom poradí MS len o 6 bodov. Doma sa pokúsi presadiť aj Fernando Alonso, ktorého Ferrai zatiaľ na Red Bully a McLareny nestačí. Navyše Alonso vo Valencii dokázal zatiaľ obsadiť najlepšie 6. miesto.
VC Európy by malo počas celých troch dní sprevádzať veľmi pekné slnečné a teplé počasie. Štart je na programe v nedeľu o 14.00 h SELČ.
Veľká cena Európy:
Dejisko: mestský okruh vo Valencii (Španielsko)
Dĺžka okruhu: 5,419 km
Dĺžka pretekov: 308,883 km (57 kôl)
Minuloročný víťaz: Rubens Barrichello (Braz.), Brawn GP
Najrýchlejšie kolo v pretekoch (okruh vo Valencii): 1:38,683 min - Timo Glock (2009)
Najviac víťazstiev - jazdec: 6 - Michael Schumacher
Najviac víťazstiev - tím: 6 - Ferrari
História: čestný titul Veľká cena Európy dostávala už od roku 1923 jedna z veľkých cien na európskych okruhoch. Táto tradícia pretrvávala aj v novodobom seriály MS F1 až do roku 1977. Neskôr ju využil Bernie Ecclestone na obídenie pravidla, ktoré hovorilo o tom, že jedna krajina môže organizovať len jedny preteky F1. Finančný a marketingový potenciál motoristických veľmocí, ako sú Veľká Británia, Španielsko, či Nemecko tak mohol byť lepšie využitý. Prvá VC Európy sa išla v roku 1983 v britskom Brands Hatch, neskôr vystriedala okruhy v britskom Donigtone, španielskom Jereze a nemeckom Nürburgringu, kde sa od roku 1999 v "schumacherovskom" období udržala až do roku 2007. V tomto roku vsadil Bernie Ecclestone po odchode Michaelea Schumachera z F1 na marketingový potenciál nového španielskeho šampióna Fernanda Alonsa a podpísal zmluvu s organizátormi vo Valencii až do roku 2014. Nový okruh v prístave vo Valencii naprojektoval staviteľ tratí F1 Nemec Hermann Tilke, dokončili ho v roku 2007 a o rok neskôr privítal VC F1.
Kuriozity:
Súčasťou okruhu je most nad jedným z kanálov v prístave. Na okruhu sa dosahuje jedna z najvyšších maximálnych rýchlostí v celom seriály MS - až 321 km/h.
Minuloročná VC na okruhu vo Valencii sa neslávne zapísala do análov F1, keď diváci počas pretekov nevideli jediný predbiehací manéver. Poradie sa menilo len po odstúpení pretekárov a po zastávkach v boxoch. Stalo sa tak prvýkrát od kontroverzenej VC USA v roku 2005, v ktorej štartovali len 4 monoposty.
Víťazmi VC Európy vo Valencii sa doteraz stali len Brazílčania - Felipe Massa a Rubens Barichello.
Prehľad posledných víťazov (na okruhu vo Valencii):
2009 Rubens Barrichello (Braz.), Brawn GP
2008 Felipe Massa (Braz.) Ferrari
Poradie MS (po 8 z 19 pretekov): 1. Lewis Hamilton (V. Brit.) McLaren 109, 2. Jenson Button (V. Brit.) McLaren 106, 3. Mark Webber (Austr.) Red Bull 103, 4. Fernando Alonso (Šp.) Ferrari 94, 5. Sebastian Vettel (Nem.) Red Bull 90, 6. Nico Rosberg (Nem.) Mercedes 74, 7. Robert Kubica (Poľ.) Renault 73, 8. Felipe Massa (Braz.) Ferrari 67, 9. Michael Schumacher (Nem.) Mercedes 34, 10. Adrian Sutil (Nem.) Force India 23, 11. Vitantonio Liuzzi (Tal.) Force India 12, 12. Rubens Barrichello (Braz.) Williams 7, 13. Vitalij Petrov (Rus.) Renault 6, 14. Sebastien Buemi (Švajč.) Toro Rosso 5, 15. Jaime Alguersuari (Šp.) Toro Rosso 3, 16. Nico Hülkenberg (Nem.) Williams a Kamui Kobajaši (Jap.) Sauber po 1.
Pohár konštruktérov: 1. McLaren Mercedes 215, 2. Red Bull Racing 193, 3. Ferrari 161, 4. Mercedes GP 108, 5. Renault 79, 6. Force India 35, 7. Williams a Toro Rosso po 8, 9. Sauber-Ferrari 1
SITA
Majstrovstvá sveta, ktoré sa blížia ku svojej polovici, sa stali súbojom dvoch tímov a ich jazdcov. Po VC Kanady sa na čelo seriálu prebojovala dvojica pilotov McLarenu, keď majster sveta z roku 2008 Lewis Hamilton vedie len o tri body pred obhajcom titulu Jensonom Buttonom. Práve Hamiltonovi okruh vo Valencii sedí, v oboch predchádzajúcich podujatiach tu obsadil vždy druhé miesto. "Teším sa na tento okruh. Mám tu ešte nedorobenú prácu, chýba mi víťazstvo. Je dobré, že sa striedajú rôzne typy tratí po rýchlej a plynulej v Montreale, cez úzku s pomalými zákrutami vo Valencii, v júli zase najrýchlejší okruh v Silverstone. Myslím si, že to budú veľmi tesné a vzrušujúce preteky," poznamenal 25-ročný britský pilot. O päť rokov starší Hamiltonov krajan a obhajca titulu Jenson Button skončil pred rokom vo Valencii až na 7. priečke. "V posledných dvoch veľkých cenách sme získali množstvo bodov. Celý tím výborne funguje. Naše šance ešte zvyšuje fakt, že nejde o klasický pomalý mestský okruh ako v Monte Carle, či Singapure. Nie sú tu len pomalé zákruty, ale aj zmeny smeru vo veľkej rýchlosti a dlhé rovinky, čo vyhovuje nastaveniu nášho auta," poznamenal Button.
Po VC Monaka boli na čele suverénne medzi jazdcami Austrálčan Mark Webber a v Pohári konštruktérov jeho tím Red Bull. V Turecku ho však z jasného prvého miesta zostrelil jeho tímový kolega Sebastian Vettel a v Kanade ho technické problémy a výmena prevodovky odsunula na štarte o päť miest, výsledkom bolo až 5. miesto v pretekoch. "Valencia naším autám veľmi nesedí. No aj v Montreale sme napriek problémom dokázali konkurovať súperom viac, ako sme čakali," myslí si Webber, ktorý za vedúcim Hamiltonom zaostáva v celkovom poradí MS len o 6 bodov. Doma sa pokúsi presadiť aj Fernando Alonso, ktorého Ferrai zatiaľ na Red Bully a McLareny nestačí. Navyše Alonso vo Valencii dokázal zatiaľ obsadiť najlepšie 6. miesto.
VC Európy by malo počas celých troch dní sprevádzať veľmi pekné slnečné a teplé počasie. Štart je na programe v nedeľu o 14.00 h SELČ.
Veľká cena Európy:
Dejisko: mestský okruh vo Valencii (Španielsko)
Dĺžka okruhu: 5,419 km
Dĺžka pretekov: 308,883 km (57 kôl)
Minuloročný víťaz: Rubens Barrichello (Braz.), Brawn GP
Najrýchlejšie kolo v pretekoch (okruh vo Valencii): 1:38,683 min - Timo Glock (2009)
Najviac víťazstiev - jazdec: 6 - Michael Schumacher
Najviac víťazstiev - tím: 6 - Ferrari
História: čestný titul Veľká cena Európy dostávala už od roku 1923 jedna z veľkých cien na európskych okruhoch. Táto tradícia pretrvávala aj v novodobom seriály MS F1 až do roku 1977. Neskôr ju využil Bernie Ecclestone na obídenie pravidla, ktoré hovorilo o tom, že jedna krajina môže organizovať len jedny preteky F1. Finančný a marketingový potenciál motoristických veľmocí, ako sú Veľká Británia, Španielsko, či Nemecko tak mohol byť lepšie využitý. Prvá VC Európy sa išla v roku 1983 v britskom Brands Hatch, neskôr vystriedala okruhy v britskom Donigtone, španielskom Jereze a nemeckom Nürburgringu, kde sa od roku 1999 v "schumacherovskom" období udržala až do roku 2007. V tomto roku vsadil Bernie Ecclestone po odchode Michaelea Schumachera z F1 na marketingový potenciál nového španielskeho šampióna Fernanda Alonsa a podpísal zmluvu s organizátormi vo Valencii až do roku 2014. Nový okruh v prístave vo Valencii naprojektoval staviteľ tratí F1 Nemec Hermann Tilke, dokončili ho v roku 2007 a o rok neskôr privítal VC F1.
Kuriozity:
Súčasťou okruhu je most nad jedným z kanálov v prístave. Na okruhu sa dosahuje jedna z najvyšších maximálnych rýchlostí v celom seriály MS - až 321 km/h.
Minuloročná VC na okruhu vo Valencii sa neslávne zapísala do análov F1, keď diváci počas pretekov nevideli jediný predbiehací manéver. Poradie sa menilo len po odstúpení pretekárov a po zastávkach v boxoch. Stalo sa tak prvýkrát od kontroverzenej VC USA v roku 2005, v ktorej štartovali len 4 monoposty.
Víťazmi VC Európy vo Valencii sa doteraz stali len Brazílčania - Felipe Massa a Rubens Barichello.
Prehľad posledných víťazov (na okruhu vo Valencii):
2009 Rubens Barrichello (Braz.), Brawn GP
2008 Felipe Massa (Braz.) Ferrari
Poradie MS (po 8 z 19 pretekov): 1. Lewis Hamilton (V. Brit.) McLaren 109, 2. Jenson Button (V. Brit.) McLaren 106, 3. Mark Webber (Austr.) Red Bull 103, 4. Fernando Alonso (Šp.) Ferrari 94, 5. Sebastian Vettel (Nem.) Red Bull 90, 6. Nico Rosberg (Nem.) Mercedes 74, 7. Robert Kubica (Poľ.) Renault 73, 8. Felipe Massa (Braz.) Ferrari 67, 9. Michael Schumacher (Nem.) Mercedes 34, 10. Adrian Sutil (Nem.) Force India 23, 11. Vitantonio Liuzzi (Tal.) Force India 12, 12. Rubens Barrichello (Braz.) Williams 7, 13. Vitalij Petrov (Rus.) Renault 6, 14. Sebastien Buemi (Švajč.) Toro Rosso 5, 15. Jaime Alguersuari (Šp.) Toro Rosso 3, 16. Nico Hülkenberg (Nem.) Williams a Kamui Kobajaši (Jap.) Sauber po 1.
Pohár konštruktérov: 1. McLaren Mercedes 215, 2. Red Bull Racing 193, 3. Ferrari 161, 4. Mercedes GP 108, 5. Renault 79, 6. Force India 35, 7. Williams a Toro Rosso po 8, 9. Sauber-Ferrari 1
SITA