|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Štvrtok 19.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Judita
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
Ilustračná snímka Foto: TASR/AP
Bratislava 28. júla (TASR) – Napriek tomu, že klientom slovenských bánk často nevyhovujú balíčky služieb, ktoré majú v bankách, väčšinou s tým nič nerobia a poplatky za tieto, pre nich nevyhovujúce služby platia aj naďalej. Problémy majú však aj so správnym spočítavaním úrokov. Vyplýva to z viacerých prieskumov o finančnej gramotnosti Slovákov.Prieskum, ktorý si robila ING poisťovňa ukázal, že vo financiách sa vyzná iba 9 % Slovákov. "Z desiatich európskych krajín za nami v znalostiach skončili už iba Španieli a Turci. Výrazne lepšie na tom nie sú ani Česi, kde sa finančná gramotnosť iba 14 % obyvateľstva dá označiť ako dobrá," zhodnotila výsledky prieskumu generálna riaditeľka pre poistenie a dôchodky ING Česká republika a Slovensko Renata Mrázová. Podľa jej slov najväčšie problémy klientom bánk robí správne spočítanie úrokov pri sporení, ale aj správne interpretovanie výnosov z vkladov. "Slováci majú pritom vysoké finančné sebavedomie. Z toho potom vyplýva slabé vzdelávanie v tejto oblasti," doplnila Mrázová.
Väčšina klientov slovenských bánk sa pri rozhodovaní spolieha na seba, alebo sa iba poradí s rodinou. Rozhodujúcim faktorom pri výbere banky je aj to, ako ďaleko je vzdialená, koľko má pobočiek a aká je dostupnosť jej bankomatov. Dôležité je aj odporúčanie priateľov či znalosť samotnej značky.
Dôvodom, prečo sú Slováci v mnohých prípadoch nespokojní napríklad so svojou hypotékou, je aj to, že pri jej výbere sú uponáhľaní a všetko riešia na poslednú chvíľu. Myslí si to Lenka Gurecká zo spoločnosti Partners Group. "Aj pri využívaní bankových produktov sa najčastejšie stretávame s tým, že klient si založí bežný účet ešte počas štúdia, kedy mnohé banky poskytujú účty s benefitmi pre mladých. Neskôr sú na svoj účet tak zvyknutý, že aj keď im ho banka, postupom času spoplatňuje neraz nemalými poplatkami, nechávajú si ho naďalej," dodala Gurecká.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR