|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Pondelok 18.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Eugen
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
26. apríla 2015
Vo svete stúpa spotreba piva s rôznymi príchuťami
Spotreba miešaných nápojov s obsahom príchutí stúpa. V USA vzrástla napríklad spotreba zázvorového piva medziročne o 75 % v období od jesene 2013 do jesene ...
Zdieľať
Ilustračná foto Foto: FOTO TASR/Michal Svítok
Bratislava 26. apríla (TASR) - Spotreba miešaných nápojov s obsahom príchutí stúpa. V USA vzrástla napríklad spotreba zázvorového piva medziročne o 75 % v období od jesene 2013 do jesene minulého roka. Ukázal to prieskum Technomic's MenuMonitor. Aj na Slovensku sa chuť zázvoru stáva stále obľúbenejšou. Pri vytváraní nových príchutí sa v pivovaroch inšpirujú nielen na slovenskom trhu, ale čerpajú zo skúseností z celého sveta.Každý rok sú v móde nové príchute, ktoré sa inšpirujú ázijskými, africkými, juhoamerickými chuťami, arómami, esenciami či korením. Každá krajina má navyše aj svoje špecifické chute naviazané na nejaké tradičné jedlo a nápojové zvyklosti.
"Sú príchute, ktoré sú všeobecne obľúbené a potom sú také, ktoré spotrebiteľov dosť polarizujú - buď chutia, alebo nie. Pokiaľ ide napríklad o zázvor, čerpáme z vynikajúcich skúseností z českého trhu, kde je tento variant obľúbený a má svoj okruh konzumentov," povedal manažér pre inovácie Pivovarov Topvar Marek Kostrna. Má o 50 % menej kalórií ako mnohé iné sladené sýtené nápoje. Neobsahuje umelé farbivá ani konzervanty.
"Spoločnosť, s ktorou na vývoji pracujeme, pozorne sleduje novo uvádzané ochutené produkty na celom svete, a má prehľad, ktoré príchute sú populárne, ktoré sú na vzostupe a naopak, ktoré v útlme," objasnil Kostrna.
Príprava nového produktu trvá vo väčšine prípadov približne šesť mesiacov. "Samozrejme, vždy čakáme, ako bude finálna príchuť prijatá tými najdôležitejšími, a to konečnými spotrebiteľmi. Neustále máme pri vývoji na pamäti, že prvoradá je kvalita a chuť," doplnil manažér značky Birell Luděk Baumruk.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR