|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Piatok 22.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Cecília
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
12. marca 2007
Vo februári sa v SR zaregistrovalo 6 421 áut do 3,5 tony
V období od začiatku januára do konca februára tohto roka sa podľa policajnej štatistiky na Slovensku zaregistrovalo 11 194 nových osobných a malých úžitkových áut do 3,5 tony. Medziročne to ...
Zdieľať
BRATISLAVA 12. marca (WEBNOVINY) - V období od začiatku januára do konca februára tohto roka sa podľa policajnej štatistiky na Slovensku zaregistrovalo 11 194 nových osobných a malých úžitkových áut do 3,5 tony. Medziročne to predstavuje nárast o 14,05 %. Vo februári sa z toho zaregistrovalo celkovo 6 421 nových vozidiel, čo znamená v porovnaní s rovnakým obdobím vlaňajška nárast o 29,56 %. Informovala o tom Mária Nováková zo Združenia automobilového priemyslu SR (ZAP). Počas prvých dvoch mesiacov 2007 mala na slovenskom automobilovom trhu najväčší podiel značka Škoda s trhovým podielom 26,10 %, druhú priečku najpredávanejších áut v SR obsadili vozidlá značky Volkswagen so 7,63-percentným podielom na trhu. Treťou najžiadanejšou značkou bol Peugeot s trhovým podielom 7,04 %. Štvrté miesto patrí automobilom značky Citroën so 6,62 % a piate značke Ford s 5,88-percentným podielom na trhu. "Ďalej nasledovali automobily Suzuki s 5,77-percentným podielom, Renault s podielom 4,73 %, Opel dosiahol podiel 4,57 %, Toyota-Lexus 4,14 % a desiatku najžiadanejších značiek uzatvára Fiat s 3,5-percentným podielom na trhu," dodala Nováková.
Za prvé dva mesiace roku 2007 sa v kategórii nákladných automobilov hmotnosti od 3,5 do 12 ton zaregistrovalo 185 vozidiel, čo je medziročne o 90,72 % viac. Najžiadanejšou značkou bolo opäť Iveco s podielom na trhu 48,65 %, druhú priečku obsadili automobily značky Mercedes-Benz so 14,05-percentným podielom a tretie miesto patrí vozidlám značky Renault Trucks s podielom 10,27 %. Počet registrácií nových nákladných automobilov hmotnosti nad 12 ton na začiatku tohto roka zaznamenal medziročný nárast o 24,56 %, keď sa do konca februára zaregistrovalo 492 vozidiel uvedenej kategórie. Vedúcou značkou tejto kategórie je Mercedes-Benz s trhovým podielom 20,12 %. Druhou v poradí je Volvo s 18,29 % a nasleduje Scania so 17,48-percentným trhovým podielom.
V sledovanom období zaregistrovali tiež 52 nových autobusov, čo je o 79,31 % viac ako počas rovnakého obdobia minulého roku. Vedie značka Irisbus, ktorá má 53,85-percentný podiel, nasleduje SOR s 34,62 % a ďalšie miesto obsadila značka Yutong s 3,85-percentným podielom všetkých registrácií v danej kategórii.
SITA/AP