Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Ekonomika

17. februára 2009

Vnútro spustilo kampaň o tiesňovej linke 112



Ministerstvo vnútra spustilo kampaň o tiesňovej linke 112. Potrvá tri až štyri týždne. Vznikla po výzve Európskej komisie, ktorá členské štáty Európskej únie (EÚ) vyzvala, aby o linke ...



Zdieľať
BRATISLAVA 17. februára (WEBNOVINY) - Ministerstvo vnútra spustilo kampaň o tiesňovej linke 112. Potrvá tri až štyri týždne. Vznikla po výzve Európskej komisie, ktorá členské štáty Európskej únie (EÚ) vyzvala, aby o linke zvýšili informovanosť, potvrdil agentúre SITA hovorca rezortu Erik Tomáš. Ministerstvo kampaň organizuje spolu s televíziou Markíza, ktorá vysiela spoty, a tromi mobilnými operátormi - Orange Slovensko, T – Mobile a Telefonica O2. Tí svojím klientom posielajú SMS správy. Najväčší slovenský operátor pošle zákazníkom vyše tri milióny správ, potvrdil agentúre SITA hovorca Orange Richard Fides. Náklady na rozosielanie správ znášajú podľa Tomáša operátori. O aká čiastku pôjde však Fides nekonkretizoval. Ide o "obvykle interné náklady súvisiace so zasielaním SMS správ", uviedol. Bližšie informácie o slovenskej kampani môžu záujemcovia získať na stránkach www.sos112.sk alebo www.minv.sk.


Na linku 112 môžu volať občania bezplatne v prípade núdze, ak potrebujú privolať záchranárov, hasičov či policajtov, a to vo všetkých krajinách EÚ. Slováci sú o linke 112 informovaní lepšie než je európsky priemer - linku pozná viac ako polovica občanov SR a 38 percent vie, že toto číslo môže použiť v celej Európskej únii. Vyplýva to z januárového prieskumu Eurobarometer, ktorý robí Európska komisia. Aj keď možno volať na linku 112 z ktoréhokoľvek miesta EÚ bezplatne, podľa výsledkov prieskumu Eurobarometer spôsobuje občanom krajín EÚ problémy jazyková bariéra. V súčasnosti je linka okrem oficiálneho jazyka funkčná v angličtine v 21 členských štátoch EÚ, v nemčine v 12 a vo francúzštine v 11 členských štátoch EÚ. Na Slovensku komunikujú operátori po slovensky, anglicky, maďarsky, nemecky, rusky a poľsky.

Na európske číslo tiesňového volania 112 môžu občania telefonovať od roku 1991. Právne predpisy EÚ už desať rokov zaväzujú členské krajiny k zabezpečeniu bezplatného volania. Od roku 2003 musia telekomunikační operátori poskytovať záchrannej službe informácie o polohe volajúceho, aby bolo možné včas lokalizovať a nájsť obete nehôd. Členské štáty EÚ musia takisto zvyšovať informovanosť občanov o čísle 112. Kým číslo 112 dopĺňa existujúce národné čísla tiesňového volania, Dánsko, Fínsko, Holandsko, Portugalsko, Švédsko a najnovšie aj Rumunsko povýšili 112 na svoje hlavné národné číslo tiesňového volania, informoval agentúru SITA tlačový tajomník zastúpenia Európskej komisie na Slovensku Roman Schönwiesner.
SITA

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Neuropatická bolesť má negatívny vplyv na kvalitu života
<< predchádzajúci článok
Nálada spotrebiteľov v SR zostáva negatívna