|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
09. apríla 2013
Vlasy nám podľa študentov z Nemecka môžu vyrábať kyslík
Súťaž šikovných študentov Henkel Innovation Challenge už pozná víťaza šiesteho ročníka. Na medzinárodnom kole v Šanghaji, v ktorom koncom marca súperilo medzi sebou okrem slovenského aj ďalších ...
Zdieľať
BRATISLAVA 9. apríla (WBN/PR) - Súťaž šikovných študentov Henkel Innovation Challenge už pozná víťaza šiesteho ročníka. Na medzinárodnom kole v Šanghaji, v ktorom koncom marca súperilo medzi sebou okrem slovenského aj ďalších 17 tímov z celého sveta, zvíťazila dvojica z Nemecka s produktom Syoss BREATHE. Vďaka tejto inovácii by mohli vlasy v budúcnosti vyrábať kyslík.
Šiesty ročník súťaže opäť prilákal študentov z rôznych škôl celého sveta. Ich úlohou bolo vyvinúť produkt alebo technológiu spoločnosti Henkel pre rok 2050 založenú na myšlienke trvalej udržateľnosti, ktorá je dôležitou súčasťou stratégie spoločnosti.
Koncom marca sa na medzinárodnom kole v Šanghaji rozhodlo o najlepšej vízii produktu pre rok 2050. Stal sa ňou rad vlasovej kozmetiky Syoss BREATHE v podaní Susann Tiffany Leuchtmannovej z Obchodnej akadémie v Kodani a Nielsa Henninga Adlera z Univerzity v Mannheime. Nová kozmetika by vlasom dodala schopnosť fotosyntézy. Kyslík by teda produkovali samotné vlasy. Študenti sú presvedčení, že čerstvý vzduch zlepšuje kvalitu života, preto by ho malo byť čo najviac. „To, že sa nám podarilo vyhrať, je neskutočne úžasné – ďakujeme veľmi pekne! Čo nás však teší oveľa viac než prvenstvo v súťaži je, že sa nám tu, v Šanghaji, poradilo vybudovať sieť kontaktov medzi manažérmi spoločnosti Henkel aj našimi rovesníkmi – študentmi,“ hovorí Niels Henning Adler.
Porotu zaujal aj nápad vyrobiť špeciálnu aviváž ovplyvňujúcu sny a hladinu stresu človeka. Jeho autori Anna Markova a Dimitry Alexandrovich z Petrohradu si tak vybojovali druhé miesto. Dvojica z Belgicka, Hans Verbeeck a Ben de Weerdt z Katolíckej univerzity v Leuven, skončila na treťom mieste s inovačnou obojstrannou lepiacou páskou, vďaka ktorej sa v roku 2050 budú ľahšie stavať budovy. Páska eliminuje potrebu cementu v stavebnom procese, čím sa podstatne skracuje čas potrebný na stavbu. Tým, že je tento nápad založený na redukcii vstupných zdrojov, zároveň zásadným spôsobom podporuje myšlienku udržateľnosti stanovenú špeciálne pre šiesty ročník súťaže.
Všetky tri víťazné dvojice dostanú príležitosť osobne sa stretnúť s Kasperom Rorstedom, predsedom predstavenstva spoločnosti Henkel. Absolútny víťaz si vybojoval cestu okolo sveta v hodnote 10 000 eur. Tímy na druhom a treťom mieste získali cestovné poukážky v hodnote 4 000 a 2 000 eur.
Slovensko na medzinárodnom kole v Šanghaji reprezentovali študentky Mária Fečíková a Petra Jursová s revolučnou pastou s regulátorom chuti Vademecum Control Your Taste. Pasta by sa mala pri každodennom použití postarať o chuť na zdravšie jedlo. Patriotky prezentovali svoj projekt v slovenských ľudových krojoch. „Aj keď sme sa neumiestnili na prvom, druhom či treťom mieste, je pre nás veľkou cťou, že sa nám podarilo Slovensko reprezentovať, ako sa patrí. Dostali sme sa do TOP 20-tky tímov, čo je z celkového počtu 3 000 prihlásených dvojíc obrovský úspech,“ hovoria študentky po návrate z Činy. „Ak by to bolo možné, do súťaže by sme sa rady zapojili ešte raz.“
Pre spoločnosť Henkel predstavuje toto podujatie príležitosť jednak na osobné stretnutie s vynikajúcimi študentmi z celého sveta, ale aj priestor na profiláciu spoločnosti Henkel ako potenciálneho zamestnávateľa. „Práca na projekte stojí dosť času, avšak je to investícia, ktorá sa človeku v živote vždy zíde. Stačí sa len obzrieť okolo seba a zistiť, aký produkt s akou pridanou hodnotou vie uspokojiť potreby zákazníka v budúcnosti a zároveň šetrí životné prostredie,“ odkazujú víťazky slovenského kola súťaže, Petra a Mária.
Spoločnosť v súčasnosti zamestnáva okolo 47 000 ľudí, ktorí pochádzajú z viac než 120 národností a 75 krajín z celého sveta. V pobočkách spoločnosti Henkel po celom svete absolvuje každý rok internú prax vyše 1 500 študentov, vďaka ktorej získavajú hodnotné skúsenosti s prácou pre túto spoločnosť.
Spoločnosť Henkel so svojimi vedúcimi značkami a technológiami celosvetovo pôsobí v troch oblastiach podnikania: Starostlivosť o domácnosť, Beauty Care a Adhesive Technologies (Lepidlá Technológie). Spoločnosť, založená v roku 1876, so svojimi známymi značkami Persil, Schwarzkopf a Loctite globálne zastáva vedúce postavenie na trhu tak v spotrebiteľských, ako aj priemyselných odvetviach. Henkel zamestnáva okolo 47 000 pracovníkov a v roku 2011 dosiahol tržby vo výške 15,605 miliónov eur a upravený prevádzkový zisk vo výške 2,029 miliónov eur. Prioritné akcie spoločnosti Henkel sú evidované v indexe DAX na nemeckej burze cenných papierov.
Na Slovensku pôsobí Henkel vo všetkých troch strategických oblastiach už od roku 1991. Henkel Slovensko predáva viac ako 50 značiek a ku koncu roka 2012 spoločnosť zamestnávala 1000 pracovníkov.
Šiesty ročník súťaže opäť prilákal študentov z rôznych škôl celého sveta. Ich úlohou bolo vyvinúť produkt alebo technológiu spoločnosti Henkel pre rok 2050 založenú na myšlienke trvalej udržateľnosti, ktorá je dôležitou súčasťou stratégie spoločnosti.
Koncom marca sa na medzinárodnom kole v Šanghaji rozhodlo o najlepšej vízii produktu pre rok 2050. Stal sa ňou rad vlasovej kozmetiky Syoss BREATHE v podaní Susann Tiffany Leuchtmannovej z Obchodnej akadémie v Kodani a Nielsa Henninga Adlera z Univerzity v Mannheime. Nová kozmetika by vlasom dodala schopnosť fotosyntézy. Kyslík by teda produkovali samotné vlasy. Študenti sú presvedčení, že čerstvý vzduch zlepšuje kvalitu života, preto by ho malo byť čo najviac. „To, že sa nám podarilo vyhrať, je neskutočne úžasné – ďakujeme veľmi pekne! Čo nás však teší oveľa viac než prvenstvo v súťaži je, že sa nám tu, v Šanghaji, poradilo vybudovať sieť kontaktov medzi manažérmi spoločnosti Henkel aj našimi rovesníkmi – študentmi,“ hovorí Niels Henning Adler.
Porotu zaujal aj nápad vyrobiť špeciálnu aviváž ovplyvňujúcu sny a hladinu stresu človeka. Jeho autori Anna Markova a Dimitry Alexandrovich z Petrohradu si tak vybojovali druhé miesto. Dvojica z Belgicka, Hans Verbeeck a Ben de Weerdt z Katolíckej univerzity v Leuven, skončila na treťom mieste s inovačnou obojstrannou lepiacou páskou, vďaka ktorej sa v roku 2050 budú ľahšie stavať budovy. Páska eliminuje potrebu cementu v stavebnom procese, čím sa podstatne skracuje čas potrebný na stavbu. Tým, že je tento nápad založený na redukcii vstupných zdrojov, zároveň zásadným spôsobom podporuje myšlienku udržateľnosti stanovenú špeciálne pre šiesty ročník súťaže.
Všetky tri víťazné dvojice dostanú príležitosť osobne sa stretnúť s Kasperom Rorstedom, predsedom predstavenstva spoločnosti Henkel. Absolútny víťaz si vybojoval cestu okolo sveta v hodnote 10 000 eur. Tímy na druhom a treťom mieste získali cestovné poukážky v hodnote 4 000 a 2 000 eur.
Slovensko na medzinárodnom kole v Šanghaji reprezentovali študentky Mária Fečíková a Petra Jursová s revolučnou pastou s regulátorom chuti Vademecum Control Your Taste. Pasta by sa mala pri každodennom použití postarať o chuť na zdravšie jedlo. Patriotky prezentovali svoj projekt v slovenských ľudových krojoch. „Aj keď sme sa neumiestnili na prvom, druhom či treťom mieste, je pre nás veľkou cťou, že sa nám podarilo Slovensko reprezentovať, ako sa patrí. Dostali sme sa do TOP 20-tky tímov, čo je z celkového počtu 3 000 prihlásených dvojíc obrovský úspech,“ hovoria študentky po návrate z Činy. „Ak by to bolo možné, do súťaže by sme sa rady zapojili ešte raz.“
Pre spoločnosť Henkel predstavuje toto podujatie príležitosť jednak na osobné stretnutie s vynikajúcimi študentmi z celého sveta, ale aj priestor na profiláciu spoločnosti Henkel ako potenciálneho zamestnávateľa. „Práca na projekte stojí dosť času, avšak je to investícia, ktorá sa človeku v živote vždy zíde. Stačí sa len obzrieť okolo seba a zistiť, aký produkt s akou pridanou hodnotou vie uspokojiť potreby zákazníka v budúcnosti a zároveň šetrí životné prostredie,“ odkazujú víťazky slovenského kola súťaže, Petra a Mária.
Spoločnosť v súčasnosti zamestnáva okolo 47 000 ľudí, ktorí pochádzajú z viac než 120 národností a 75 krajín z celého sveta. V pobočkách spoločnosti Henkel po celom svete absolvuje každý rok internú prax vyše 1 500 študentov, vďaka ktorej získavajú hodnotné skúsenosti s prácou pre túto spoločnosť.
Spoločnosť Henkel so svojimi vedúcimi značkami a technológiami celosvetovo pôsobí v troch oblastiach podnikania: Starostlivosť o domácnosť, Beauty Care a Adhesive Technologies (Lepidlá Technológie). Spoločnosť, založená v roku 1876, so svojimi známymi značkami Persil, Schwarzkopf a Loctite globálne zastáva vedúce postavenie na trhu tak v spotrebiteľských, ako aj priemyselných odvetviach. Henkel zamestnáva okolo 47 000 pracovníkov a v roku 2011 dosiahol tržby vo výške 15,605 miliónov eur a upravený prevádzkový zisk vo výške 2,029 miliónov eur. Prioritné akcie spoločnosti Henkel sú evidované v indexe DAX na nemeckej burze cenných papierov.
Na Slovensku pôsobí Henkel vo všetkých troch strategických oblastiach už od roku 1991. Henkel Slovensko predáva viac ako 50 značiek a ku koncu roka 2012 spoločnosť zamestnávala 1000 pracovníkov.
<< predchádzajúci článok
Tajomní švédski The Knife ďalším veľkým headlinerom Colours of Ostrava 2013! Prvýkrát v SR!
Tajomní švédski The Knife ďalším veľkým headlinerom Colours of Ostrava 2013! Prvýkrát v SR!