|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Piatok 22.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Cecília
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
11. februára 2014
Vlani odvysielali televízie v SR 5532 hodín reklamy
Slovenské televízne stanice odvysielali v roku 2013 viac ako 883.000 reklamných spotov v celkovej dĺžke 5532 hodín. Ak by si ich mal slovenský divák všetky pozrieť, trvalo by mu to 233,5 dňa, čo ...
Zdieľať
Foto:
Bratislava 11. februára (TASR) - Slovenské televízne stanice odvysielali v roku 2013 viac ako 883.000 reklamných spotov v celkovej dĺžke 5532 hodín. Ak by si ich mal slovenský divák všetky pozrieť, trvalo by mu to 233,5 dňa, čo by znamenalo o 16 percent viac času ako rok predtým. K tomuto výsledku prispelo aj spustenie nových TV staníc Fooor a WAU v priebehu roka 2013, ktoré samotné odvysielali 462 hodín reklamy. Ak neberieme do úvahy reklamu na novovzniknutých staniciach Fooor a WAU, odvysielali existujúce stanice v porovnaní s predošlým rokom o 300 hodín reklamy viac, čo je nárast o šesť percent.Podľa monitoringu TAS Slovakia preinvestovali zadávatelia v televíziách v roku 2013 viac ako 709 miliónov eur. Objem reklamných výdavkov sa tak medziročne zvýšil o 12 percent. Tento údaj vychádza z oficiálnych cien a nezohľadňuje žiadne zľavy, barter či bonusy.
Dĺžka spotov
Priemerná dĺžka spotu bola 23 sekúnd, v roku 2012 to bolo 22 sekúnd. Najčastejšie vysielané boli tradične 30-sekundové spoty. Najviac spotov odvysielali monitorované celoštátne televízne stanice v stredu 27. novembra, spolu 3663 spotov. V tento deň v prime time vysielala verejnoprávna Jednotka zápas Ligy majstrov Bayer Leverkusen – Manchester United, Markíza ponúkla Modré z neba a JOJ-ka Panelák. Najviac reklám v jednom bloku – 30 spotov v celkovej dĺžke 12 minút - odvysielala TV JOJ v nedeľu 31. marca večer o 22.24 h počas filmu Avatar. Najviac divákov si pozrelo 20-sekundový spot Orange odvysielaný na Jednotke 12. mája o 20.21 h počas druhej tretiny zápasu Slovensko – Rusko na MS v ľadovom hokeji.
Najdrahší spot
Najdrahší spot uplynulého roka odvysielala TV JOJ v nedeľu 13. októbra počas show Československo má talent o 21.53 h a bol to 45-sekundový spot na Nissan Note. Najviac peňazí do televíznej reklamy investovali zadávatelia, ktorí pôsobili v tých istých segmentoch trhu ako v roku 2012. Najviac sa investovalo do reklamy bánk a bankových produktov, vrátane stavebných sporiteľní. O priečku nižšie sú služby mobilných operátorov. Na treťom mieste sú lieky, ktoré si oproti roku 2012 vymenili pozíciu s kategóriou automotive. Automotive sa posunul na štvrté miesto a maloobchodné reťazce uzatvárajú TOP 5 kategórií. Podiel TOP 5 kategórií na celkových reklamných výdavkoch v televízii bol 47 percent.
Podľa súčtov stopáží odvysielaných reklamných spotov a sponzorských odkazov je poradie odvysielaného reklamného času v televíznych staniciach nasledovné: JOJ 26,7 %, Plus 20,3 %, Markíza 17,4 %, Doma 15,4 %, Wau 6,3 %, Ta3 5,4 %, Dajto 5,2 %, Fooor 2 %, Jednotka 0,8 %, Dvojka 0,4 %. Ako vyplýva z monitoringu reklamných výdavkov, najväčším zadávateľom televíznej reklamy bol rovnako ako v predošlých rokoch Slovak Telekom.
Informácie poskytli Jana Tibenská a Jana Šuľová z TNS Slovakia.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR