|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Piatok 22.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Cecília
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
14. apríla 2014
Vlaky RegioJet majú jazdiť aj z Bratislavy do Košíc
Český súkromný vlakový prepravca RegioJet plánuje v decembri tohto roka začať prevádzkovať IC vlaky aj na hlavnej slovenskej trati Bratislava - Žilina - Košice. Ako v pondelok ...
Zdieľať
BRATISLAVA 14. apríla (WEBNOVINY) - Český súkromný vlakový prepravca RegioJet plánuje v decembri tohto roka začať prevádzkovať IC vlaky aj na hlavnej slovenskej trati Bratislava - Žilina - Košice.
Ako v pondelok informoval denník Hospodárske noviny (HN), spoločnosť chce využiť najmä to, že na Slovensku dodnes nie je vybudované diaľničné spojenie dvoch najväčších miest. Vlaky RegioJet by mali jazdiť podobne ako štátne IC vlaky štyrikrát denne, pričom cestujúcich chcú získať kvalitnejším personálom a lepšími službami.
RegioJet od marca 2012 prevádzkuje osobné vlaky na trati Bratislava - Dunajská Streda - Komárno, na ktorej nahradil štátnu Železničnú spoločnosť Slovensko, a. s. (ZSSK). Český prepravca zároveň jazdí aj na trase z Prahy cez Ostravu do Žiliny.
Generálny riaditeľ RegioJet Radim Jančura zatiaľ nechcel konkretizovať výšku cestovného z Bratislavy do Košíc. Mala by však byť približne rovnaká, ako v prípade štátnych IC vlakov (priemerne 22 eur).
Ako noviny uviedli, podľa odborníkov sa môže medzi prepravcami rozpútať cenová vojna, čo by znamenalo pokles cien. Mohla by sa tak opakovať situácia ako v Českej republike. Keď RegioJet začal jazdiť na trati Praha - Ostrava, štátne České dráhy znížili cenu lístkov o tretinu. Výsledkom je, že obaja prepravcovia sú na tejto linke v strate. "Zníženie cien je najsilnejšia zbraň, akú môže ZSSK použiť," povedala pre HN šéfredaktorka Železničnej revue Desana Mertinková.
V úspech RegioJet na trati Bratislava - Žilina - Košice veľmi nedôveruje ani šéf Inštitútu pre dopravu a hospodárstvo Ondrej Matej (SDKÚ-DS). Štátne IC vlaky totiž na uvedenej trase skončili v strate 3 mil. eur. "Podľa mňa RegioJet nebude ziskový. Náklady napríklad na vozne či trakčnú energiu sú také vysoké, že by museli maž vždy plné vlaky," uviedol.
Ako v pondelok informoval denník Hospodárske noviny (HN), spoločnosť chce využiť najmä to, že na Slovensku dodnes nie je vybudované diaľničné spojenie dvoch najväčších miest. Vlaky RegioJet by mali jazdiť podobne ako štátne IC vlaky štyrikrát denne, pričom cestujúcich chcú získať kvalitnejším personálom a lepšími službami.
RegioJet od marca 2012 prevádzkuje osobné vlaky na trati Bratislava - Dunajská Streda - Komárno, na ktorej nahradil štátnu Železničnú spoločnosť Slovensko, a. s. (ZSSK). Český prepravca zároveň jazdí aj na trase z Prahy cez Ostravu do Žiliny.
Generálny riaditeľ RegioJet Radim Jančura zatiaľ nechcel konkretizovať výšku cestovného z Bratislavy do Košíc. Mala by však byť približne rovnaká, ako v prípade štátnych IC vlakov (priemerne 22 eur).
Ako noviny uviedli, podľa odborníkov sa môže medzi prepravcami rozpútať cenová vojna, čo by znamenalo pokles cien. Mohla by sa tak opakovať situácia ako v Českej republike. Keď RegioJet začal jazdiť na trati Praha - Ostrava, štátne České dráhy znížili cenu lístkov o tretinu. Výsledkom je, že obaja prepravcovia sú na tejto linke v strate. "Zníženie cien je najsilnejšia zbraň, akú môže ZSSK použiť," povedala pre HN šéfredaktorka Železničnej revue Desana Mertinková.
V úspech RegioJet na trati Bratislava - Žilina - Košice veľmi nedôveruje ani šéf Inštitútu pre dopravu a hospodárstvo Ondrej Matej (SDKÚ-DS). Štátne IC vlaky totiž na uvedenej trase skončili v strate 3 mil. eur. "Podľa mňa RegioJet nebude ziskový. Náklady napríklad na vozne či trakčnú energiu sú také vysoké, že by museli maž vždy plné vlaky," uviedol.