|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Pondelok 23.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Nadežda
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
01. septembra 2011
Vlakušky prišli o prácu
Šesť stewardiek, ktoré sa tri mesiace venovali cestujúcim vo vlakoch InterCity, skončilo. Individuálne služby cestujúcim bude Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) postupne ...
Zdieľať
BRATISLAVA 1. septembra (WEBNOVINY) - Šesť stewardiek, ktoré sa tri mesiace venovali cestujúcim vo vlakoch InterCity, skončilo.
Individuálne služby cestujúcim bude Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) postupne zabezpečovať vo vlastnej réžií.
Projekt stewardiek, alebo skôr "vlakušiek", ktorý ZSSK spustila koncom apríla, stál takmer 30-tisíc eur. Spoločnosť ho stopla, pretože s niektorými jeho detailmi a s dodávateľom projektu so spoločnosťou Max promotion, nebola spokojná.
"Z tohto dôvodu ako i z finančného, sa spoločnosť rozhodla preniesť projekt do pôsobnosti vlastných vlakových čiat, čo znamená, že niektoré funkcie stewardiek prevezmú postupne vlakvedúci a sprievodca, čo sa v súčasnosti deje," povedal pre agentúru SITA hovorca ZSSK Alexander Buzinkay.
ODPORÚČAME:
Do vlakov InterCity nasadili stewardky
Pôjde podľa neho o čakanie a privítanie cestujúceho, pomoc s batožinou, ponúkanie dennej tlače, ale aj rozdávanie cukríkov. "Vlakový personál absolvuje školenie komunikácie, prozákazníckeho a asertívneho správania a bude si musieť zlepšiť znalosti cudzieho jazyka. Neskôr sa tieto činnosti rozšíria v IC vlakoch na druhú vozňovú triedu a prvú triedu ostatných vlakov diaľkovej dopravy," priblížil hovorca.
Firmu Max promotion ZSSK oslovila priamo a projekt bol dodávaný na kľúč. "Firma bola oslovená priamo, nakoľko disponovala know-how od sesterskej firmy z Českej republiky, ktorá projekt zavádzala na Českých dráhach," vysvetlil Buzinkay. Tisíce eur, ktoré ZSSK projekt stál, nepovažuje Buzinkay za zbytočne vyhodené, pretože ZSSK sa potvrdilo, že o službu je záujem.
Rozhodla sa však, že ju bude robiť sama. Vyťaženosť IC vlakov sa pohybuje v priemere medzi 60 až 70 percentami. Niektoré vlaky sú vyťažené aj na 90 percent, záleží od toho, či ide o slabé alebo silné dni.
Nástup vlakových stewardiek do služby (28. apríla 2011)
Individuálne služby cestujúcim bude Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) postupne zabezpečovať vo vlastnej réžií.
Projekt stewardiek, alebo skôr "vlakušiek", ktorý ZSSK spustila koncom apríla, stál takmer 30-tisíc eur. Spoločnosť ho stopla, pretože s niektorými jeho detailmi a s dodávateľom projektu so spoločnosťou Max promotion, nebola spokojná.
"Z tohto dôvodu ako i z finančného, sa spoločnosť rozhodla preniesť projekt do pôsobnosti vlastných vlakových čiat, čo znamená, že niektoré funkcie stewardiek prevezmú postupne vlakvedúci a sprievodca, čo sa v súčasnosti deje," povedal pre agentúru SITA hovorca ZSSK Alexander Buzinkay.
ODPORÚČAME:
Do vlakov InterCity nasadili stewardky
Pôjde podľa neho o čakanie a privítanie cestujúceho, pomoc s batožinou, ponúkanie dennej tlače, ale aj rozdávanie cukríkov. "Vlakový personál absolvuje školenie komunikácie, prozákazníckeho a asertívneho správania a bude si musieť zlepšiť znalosti cudzieho jazyka. Neskôr sa tieto činnosti rozšíria v IC vlakoch na druhú vozňovú triedu a prvú triedu ostatných vlakov diaľkovej dopravy," priblížil hovorca.
Firmu Max promotion ZSSK oslovila priamo a projekt bol dodávaný na kľúč. "Firma bola oslovená priamo, nakoľko disponovala know-how od sesterskej firmy z Českej republiky, ktorá projekt zavádzala na Českých dráhach," vysvetlil Buzinkay. Tisíce eur, ktoré ZSSK projekt stál, nepovažuje Buzinkay za zbytočne vyhodené, pretože ZSSK sa potvrdilo, že o službu je záujem.
Rozhodla sa však, že ju bude robiť sama. Vyťaženosť IC vlakov sa pohybuje v priemere medzi 60 až 70 percentami. Niektoré vlaky sú vyťažené aj na 90 percent, záleží od toho, či ide o slabé alebo silné dni.
Nástup vlakových stewardiek do služby (28. apríla 2011)