|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Štvrtok 19.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Judita
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
09. januára 2012
Vlakové čaty a strojvodcovia rokujú o štrajku v Cargu
Odborári z Federácie vlakových čiat rokujú s kolegami z Federácie strojvodcov SR o podaní žaloby proti Železničnej spoločnosti Cargo Slovakia, a.s. (ZSSK Cargo) a prípadnom vyhlásení štrajku. ...
Zdieľať
BRATISLAVA 9. januára (WEBNOVINY) - Odborári z Federácie vlakových čiat rokujú s kolegami z Federácie strojvodcov SR o podaní žaloby proti Železničnej spoločnosti Cargo Slovakia, a.s. (ZSSK Cargo) a prípadnom vyhlásení štrajku.
Dôvodom je ich nespokojnosť s priebehom kolektívneho vyjednávania v štátnom nákladnom dopravcovi, kde kolektívnu zmluvu pre tento rok nepodpísali len spomínané dve z jedenástich odborových centrál.
Štrajková pohotovosť len v Cargu
Federácia vlakových čiat podľa jej prezidenta Milana Šandora vyhlásila štrajkovú pohotovosť len v Cargu. Ako ďalej uviedol pre agentúru SITA, v Železničnej spoločnosti Slovensko (ZSSK), a.s., ktorá zabezpečuje osobnú dopravu, odborári zastupujúci vlakové čaty momentálne nemajú dôvod vyhlásiť ostrý štrajk.
Federácia strojvodcov pripravuje s právnikmi podanie žaloby proti Cargu, potvrdil pre agentúru SITA predseda rady tejto odborovej centrály Dušan Kaša.
"Sociálne a mzdové podmienky pracovníkov vlakových čiat sa v ZSSK Cargo v posledných rokoch neustále zhoršujú. Federácia vlakových čiat sa snaží pre týchto pracovníkov presadiť zlepšenie ich pracovných podmienok a vyrokovať týmto zamestnancom adekvátne finančné ohodnotenie, ktoré sme sa snažili dosiahnuť aj kolektívnym vyjednávaním," informoval Šandor.
Dodal, že o týchto témach sú pripravení diskutovať a rokovať. Podstatná časť Federácie vlakových čiat v železničnom sektore je podľa jej šéfa zamestnaná v Železničnej spoločnosti Slovensko. Počet členov a základných organizácií vo Federácii vlakových čiat neprezradil s tým, že by to bolo v rozpore s ich stanovami.
Obe federácie zmluvu v Cargu nepodpísali
Kolektívnu zmluvu v Cargu obe federácie nepodpísali, lebo sa nemohli zúčastniť na záverečnom kole vyjednávania. Na ňom sa vedenie firmy dohodlo s väčšinou odborových zväzov na raste platov o 2 % s účinnosťou od 1. januára tohto roka.
Vlakové čaty a strojvodcovia neuspeli s návrhom na zvýšenie príplatku za prácu v sťaženom pracovnom režime z 0,05 eura na 0,25 eura za hodinu. Podľa zákona o kolektívnom vyjednávaní sa môže zamestnávateľ dohodnúť s odborovými zväzmi, zastupujúcimi väčšinu zamestnancov.
Cargo tvrdí, že deväť centrál, s ktorými sa dohodlo, zastupuje väčší počet zamestnancov ako ostatné dve federácie, a uzavretá kolektívna zmluva je v súlade so zákonom.
V Železniciach SR sú zmluvy podpísané
Cargo vyzýva na zváženie štrajku
Cargo v súvislosti s prípravou štrajku vyzvalo Federáciu strojvodcov, aby zvážila všetky aktivity smerujúce k ohrozeniu bezpečnosti a plynulosti prevádzky v doprave a vyhla sa tak prípadnej zodpovednosti za vzniknutú škodu, ktorú by si Cargo od nej vymáhalo.
Cargo predpokladá, že štrajk sa napokon neuskutoční, a ak predsa, tak bude zrejme nezákonný. Spoločnosť v takom prípade mieni uplatniť plnú zodpovednosť voči tým, ktorí štrajk vyhlásia.
Nákladný dopravca má 8 tis. zamestnancov, z toho je 1 342 rušňovodičov.
Federácie strojvodcov a vlakových čiat spolu s ďalšími odborovými zväzmi podpísali nové kolektívne zmluvy v Železničnej spoločnosti Slovensko a v Železniciach Slovenskej republiky (ŽSR). Tarifné mzdy v osobnom dopravcovi majú v tomto roku vzrásť o 3,5 % a priemerná mzda v správcovi infraštruktúry stúpne o 5 %.
Železničná spoločnosť Slovensko nevidí dôvod na vyhlásenie štrajkovej pohotovosti, keďže obe federácie ešte predtým uzavreli kolektívnu zmluvu v podniku. "Postup federácií a vyhrážanie sa štrajkom vníma ZSSK ako porušenie kolektívnej zmluvy, čo môže narušiť dosiahnutý sociálny zmier. ZSSK je odhodlaná brániť sa všetkými dostupnými prostriedkami, ktoré umožňujú zákony. Postup budeme zvažovať podľa vývoja situácie," uviedla pre agentúru SITA hovorkyňa Železničnej spoločnosti Slovensko Jana Grešnerová. Osobný dopravca, ktorý má necelých 5 tis. pracovníkov, zamestnával ku koncu vlaňajška 1 206 rušňovodičov a 1 250 členov vlakových čiat.
Dôvodom je ich nespokojnosť s priebehom kolektívneho vyjednávania v štátnom nákladnom dopravcovi, kde kolektívnu zmluvu pre tento rok nepodpísali len spomínané dve z jedenástich odborových centrál.
Štrajková pohotovosť len v Cargu
Federácia vlakových čiat podľa jej prezidenta Milana Šandora vyhlásila štrajkovú pohotovosť len v Cargu. Ako ďalej uviedol pre agentúru SITA, v Železničnej spoločnosti Slovensko (ZSSK), a.s., ktorá zabezpečuje osobnú dopravu, odborári zastupujúci vlakové čaty momentálne nemajú dôvod vyhlásiť ostrý štrajk.
Federácia strojvodcov pripravuje s právnikmi podanie žaloby proti Cargu, potvrdil pre agentúru SITA predseda rady tejto odborovej centrály Dušan Kaša.
"Sociálne a mzdové podmienky pracovníkov vlakových čiat sa v ZSSK Cargo v posledných rokoch neustále zhoršujú. Federácia vlakových čiat sa snaží pre týchto pracovníkov presadiť zlepšenie ich pracovných podmienok a vyrokovať týmto zamestnancom adekvátne finančné ohodnotenie, ktoré sme sa snažili dosiahnuť aj kolektívnym vyjednávaním," informoval Šandor.
Dodal, že o týchto témach sú pripravení diskutovať a rokovať. Podstatná časť Federácie vlakových čiat v železničnom sektore je podľa jej šéfa zamestnaná v Železničnej spoločnosti Slovensko. Počet členov a základných organizácií vo Federácii vlakových čiat neprezradil s tým, že by to bolo v rozpore s ich stanovami.
Obe federácie zmluvu v Cargu nepodpísali
Kolektívnu zmluvu v Cargu obe federácie nepodpísali, lebo sa nemohli zúčastniť na záverečnom kole vyjednávania. Na ňom sa vedenie firmy dohodlo s väčšinou odborových zväzov na raste platov o 2 % s účinnosťou od 1. januára tohto roka.
Vlakové čaty a strojvodcovia neuspeli s návrhom na zvýšenie príplatku za prácu v sťaženom pracovnom režime z 0,05 eura na 0,25 eura za hodinu. Podľa zákona o kolektívnom vyjednávaní sa môže zamestnávateľ dohodnúť s odborovými zväzmi, zastupujúcimi väčšinu zamestnancov.
Cargo tvrdí, že deväť centrál, s ktorými sa dohodlo, zastupuje väčší počet zamestnancov ako ostatné dve federácie, a uzavretá kolektívna zmluva je v súlade so zákonom.
V Železniciach SR sú zmluvy podpísané
Cargo vyzýva na zváženie štrajku
Cargo v súvislosti s prípravou štrajku vyzvalo Federáciu strojvodcov, aby zvážila všetky aktivity smerujúce k ohrozeniu bezpečnosti a plynulosti prevádzky v doprave a vyhla sa tak prípadnej zodpovednosti za vzniknutú škodu, ktorú by si Cargo od nej vymáhalo.
Cargo predpokladá, že štrajk sa napokon neuskutoční, a ak predsa, tak bude zrejme nezákonný. Spoločnosť v takom prípade mieni uplatniť plnú zodpovednosť voči tým, ktorí štrajk vyhlásia.
Nákladný dopravca má 8 tis. zamestnancov, z toho je 1 342 rušňovodičov.
Federácie strojvodcov a vlakových čiat spolu s ďalšími odborovými zväzmi podpísali nové kolektívne zmluvy v Železničnej spoločnosti Slovensko a v Železniciach Slovenskej republiky (ŽSR). Tarifné mzdy v osobnom dopravcovi majú v tomto roku vzrásť o 3,5 % a priemerná mzda v správcovi infraštruktúry stúpne o 5 %.
Železničná spoločnosť Slovensko nevidí dôvod na vyhlásenie štrajkovej pohotovosti, keďže obe federácie ešte predtým uzavreli kolektívnu zmluvu v podniku. "Postup federácií a vyhrážanie sa štrajkom vníma ZSSK ako porušenie kolektívnej zmluvy, čo môže narušiť dosiahnutý sociálny zmier. ZSSK je odhodlaná brániť sa všetkými dostupnými prostriedkami, ktoré umožňujú zákony. Postup budeme zvažovať podľa vývoja situácie," uviedla pre agentúru SITA hovorkyňa Železničnej spoločnosti Slovensko Jana Grešnerová. Osobný dopravca, ktorý má necelých 5 tis. pracovníkov, zamestnával ku koncu vlaňajška 1 206 rušňovodičov a 1 250 členov vlakových čiat.