|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Štvrtok 21.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Elvíra
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
06. mája 2012
Vlaková a autobusová preprava bude optimalizovaná
Minister dopravy Ján Počiatek považuje za potrebné dosiahnuť optimalizáciu medzi štátom dotovanou osobnou železničnou dopravou a krajskými samosprávami podporovanou autobusovou dopravou. ...
Zdieľať
BRATISLAVA 6. mája (WEBNOVINY) - Minister dopravy Ján Počiatek považuje za potrebné dosiahnuť optimalizáciu medzi štátom dotovanou osobnou železničnou dopravou a krajskými samosprávami podporovanou autobusovou dopravou.
Podľa neho je nevyhnutné rozhodnúť, ktorý druh verejnej prepravy a na akých trasách bude mať prioritu. Z toho potom vyplynie plán optimalizácie dopravy.
"Treba vychádzať z analýzy prúdov dopravy, to je najobjektívnejší základ, ako by to malo fungovať," povedal Počiatek v rozhovore pre agentúru SITA.
Analýzou regionálnej železničnej prepravy cestujúcich a prímestskej autobusovej dopravy sa zaoberal Výskumný ústav dopravný, a.s. v Žiline. Na základe štúdie má rezort dopravy v spolupráci s krajmi rozhodnúť o optimalizácii oboch druhov dopravy s cieľom ušetriť verejné financie. Samosprávne kraje neboli tomu v minulosti veľmi naklonené. Minister dopravy očakáva, že postoj krajov bude teraz iný, aj vzhľadom na zloženie ich samospráv a novej vlády.
"Historicky sa bránili, ale veľa vecí sa v minulosti skomplikovalo, pretože nebola dostatočne efektívna komunikácia medzi ministerstvom a podriadenými organizáciami, ani medzi podriadenými organizáciami a samosprávami," uviedol Počiatek o postoji krajov k optimalizácii autobusovej a železničnej dopravy.
"Dnes máme unikátnu šancu pohnúť minimálne rýchlosť a efektívnosť komunikácie, pretože vieme, akým spôsobom sú personálne obsadené práve vyššie územné celky, ktoré majú do toho čo povedať. Sme pripravení nájsť konsenzus medzi nami a nimi efektívnejšie ako v minulosti," dodal Počiatek. Toto chce rezort podľa neho určite využiť a za ďalšiu výhodu v tomto prípade považuje jednofarebnosť terajšej vlády.
Podľa neho je nevyhnutné rozhodnúť, ktorý druh verejnej prepravy a na akých trasách bude mať prioritu. Z toho potom vyplynie plán optimalizácie dopravy.
"Treba vychádzať z analýzy prúdov dopravy, to je najobjektívnejší základ, ako by to malo fungovať," povedal Počiatek v rozhovore pre agentúru SITA.
Analýzou regionálnej železničnej prepravy cestujúcich a prímestskej autobusovej dopravy sa zaoberal Výskumný ústav dopravný, a.s. v Žiline. Na základe štúdie má rezort dopravy v spolupráci s krajmi rozhodnúť o optimalizácii oboch druhov dopravy s cieľom ušetriť verejné financie. Samosprávne kraje neboli tomu v minulosti veľmi naklonené. Minister dopravy očakáva, že postoj krajov bude teraz iný, aj vzhľadom na zloženie ich samospráv a novej vlády.
"Historicky sa bránili, ale veľa vecí sa v minulosti skomplikovalo, pretože nebola dostatočne efektívna komunikácia medzi ministerstvom a podriadenými organizáciami, ani medzi podriadenými organizáciami a samosprávami," uviedol Počiatek o postoji krajov k optimalizácii autobusovej a železničnej dopravy.
"Dnes máme unikátnu šancu pohnúť minimálne rýchlosť a efektívnosť komunikácie, pretože vieme, akým spôsobom sú personálne obsadené práve vyššie územné celky, ktoré majú do toho čo povedať. Sme pripravení nájsť konsenzus medzi nami a nimi efektívnejšie ako v minulosti," dodal Počiatek. Toto chce rezort podľa neho určite využiť a za ďalšiu výhodu v tomto prípade považuje jednofarebnosť terajšej vlády.