Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Kultúra

30. júna 2011

Vladimír Kobielsky: "Improvizácia má presne stanovené miesta a dodržiava sa."



“Nakoháč” v Astorke dvíha obecenstvo zo sedadiel už niekoľko rokov



Zdieľať
Na koho to slovo padne Predstavenie Na koho to slovo padne odratúva čas vek tak hercom, ako aj divákom. Keď toto, dnes už 200krát reprízované predstavenie vzišlo z pôdy tretiakov VŠMU ešte v čase, keď dnešní tridsiatnici nosili na ramenách plecniaky a v nich more kníh, podobne, ako aj herci účinkujúci v “Nakoháči”, nikto netušil, kam to až dotiahne. Divadlo Astorka Korzo 90 ho totiž prijalo do svojho repertoáru a večne vypredané predstavenie tak dvíha zo sedadiel každý mesiac celé obecenstvo. Vladimír Kobielsky, alias “pán urodzený” si na svoje začiatky s hrou spomína takto...


Takže, dvestovka je veľmi pekné číslo, pokiaľ ide o počet repríz. Počítali ste s tým, že sa , vôbec, predstavenie Na koho to slovo padne dostane na profesionálne javisko v čase, keď ste ho na VŠMU so spolužiakmi  konškolákom Petrom Mankoveckým pripravovali?
NIE,bola to ročníková práca,keď sme boli tretiaci na VŠMU.Nikto ani len netušil,že to bude najdlhšie sa hrajúce predstavenie v histórii VŠMU.

Už vtedy v predstavení bola sila improvizácie, a ide s vami po celý čas...
Improvizácia má presne stanovené miesta a dodržiava sa. Je pravda,ze jej dĺžka  záleží aj od divákov,aj od dispozície hercov. Je veľmi vďačná a diváci to maju radi,keď sú pri zrode niečoho čo sa neopakuje....

Vy ste často stavaný do úloh štramákov, uzatvorených osobností, uhladených bytostí...
Ja sa sám nestaviam do týchto úloh,sú mi prideľované.. A mne nezostáva nič iné, len sa s nimi kamarátiť.

A, čo negatívne úlohy, sú pre vás výzvou, tak ako o tom hovoria iní umelci?
Samozrejme,aj vďačnejšie sa hrajú. Našťastie, divadlo a televíziu striedam s dabingom a tam sa ich nahrám dosýta...

Predstavenie "Nakoháč", ako je familiárne v Astorke zvané, navštívilo aj USA...
 
Hrali sme pre krajanov.Vždy, keď prejdete toľko kilometrov,publikum je vďačné a my sme radi,že sme mohli spoznať daľší kontinent.

 
Ako zareagovali zahraniční Slováci?
 
Nakoháč,je nesmierne komunikatívne predstavenie a nájdu sa tam všetky vrstvy,či sociálne, alebo mentálne.A ,keď sa divák stotožní s postavou a nájde sa v nej, tak je to pre neho silnejším zážitkom..
 
 
Ako reagujú návštevníci na Slovensku, prípadne v Čechách, zrejme stále živo..
 
Viem ,že sú diváci,ktorí videli naše predstavenie v čislovke s dvojciferným číslom. Dúfam,že nám ostanú verní.

O Na skle maľované hovorili účinkujúci, že sa už pomaly nudia, je občas aj medzi vami "ponorka"?
 
Myslím, že nie. My sa stretávame 10krát do roka a to nie ja na ponorku. Stretneme sa spolužiaci....
 
Koľko ho ešte budete ochotní hrať, pretože je to nesporne obrovský úspech, toľko repríz niekdajšieho poslucháčskeho predstavenia...?
 
Kým bude záujem. Verím, že neprestaneme. Naša neskromná túžba je zostarnúť s týmto predstavením,tak uvidíme či sa nám to podarí.....

Autor: Jana Horváthová 

   Tlač    Pošli

   

Súvisiace články:


 Rozhovor: Krehké žieňa s jasným úsmevom dokáže zahrať nielen sebe vlastné charaktery - Zuzana Porubjaková (17. 6. 2011)
 Rozhovor: Herečka Alena Michalidesová miluje humor (3. 6. 2011)
 Rozhovor: „Nový názov, príjemný rok pôsobenia a novátorské vízie“, asi takto by sa dalo zhrnúť pôsobenie Ticha a spol. (2. 6. 2011)
 Chorea Slovaca nesie pečať mladej krvi a talentu (13. 5. 2011)
 Rozhovor: „Marián Geišberg dokáže o veciach otvorene rozprávať“ (6. 5. 2011)
 Rozhovor: Darina Abrahámová, herečka a dramaturgička s človečenskou tvárou (28. 4. 2011)
 Rozhovor: Dni Astorky v Prahe dopadli nad očakávania (22. 4. 2011)
 Rozhovor: Roman Pomajbo - konštanta optimiznu a dobrej nálady (16. 4. 2011)
 Rozhovor: Ján Koleník dokáže zahrať tak drsňáka, ako aj svätého (9. 4. 2011)
 Rozhovor: Dych Lukavických zápiskov nám otvorí oči (8. 4. 2011)



nasledujúci článok >>
Speváčke Markéte Konvičkovej ukradli auto aj s podkladmi pre svoje piesne
<< predchádzajúci článok
MySpace kúpila reklamná spoločnosť za 35 miliónov dolárov