|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
10. februára 2010
Vláda za prepojenie železničných spoločností
Vláda na stredajšom zasadnutí súhlasila s návrhom legislatívneho zámeru nového usporiadania troch štátnych železničných spoločností ich prepojením v holdingu s ...
Zdieľať
Foto: SITA
BRATISLAVA 10. februára (WEBNOVINY) - Vláda na stredajšom zasadnutí súhlasila s návrhom legislatívneho zámeru nového usporiadania troch štátnych železničných spoločností ich prepojením v holdingu s pripomienkami. Vzniknúť má do 1. januára 2011 osobitným zákonom a zastrešovať ho bude novozaložená spoločnosť Slovenské železnice, a.s. vo vlastníctve štátu. Minister dopravy Ľubomír Vážny má predložiť na rokovanie vlády návrh zákona o založení spoločnosti Slovenské železnice do 31. mája tohto roka. S návrhom ministerstva dopravy zásadne nesúhlasí Protimonopolný úrad SR, výhrady malo aj ministerstvo financií. Legislatívna rada vlády navrhla do materiálu zapracovať deväť pripomienok, rezort dopravy svoj návrh preto upravil.
Materská spoločnosť budúceho holdingu by mala byť majetkovo prepojená so Železničnou spoločnosťou Slovensko, a.s. (ZSSK Slovensko), zabezpečujúcou osobnú dopravu, aj s nákladným prepravcom Železničná spoločnosť Cargo Slovakia, a.s. (ZSSK Cargo). Slovenské železnice by mali byť personálne prepojené so správcom infraštruktúry Železnicami Slovenskej republiky (ŽSR), rovnako ako všetky subjekty v holdingovej štruktúre navzájom. Na dcérske firmy ZSSK Slovensko a ZSSK Cargo, ktoré by mali vzniknúť do 1. januára 2012, majú byť podľa rezortu dopravy prevedené nepotrebné aktíva a výkon činností, ktoré nepredstavujú vedľajšie činnosti mimo ich hlavného predmetu úloh. Od ŽSR majú byť oddelené nepotrebné aktíva a činnosti nad rámec ich hlavných činností, správa aktív má prejsť na ministerstvo dopravy. Oddelené časti majetku a činností majú byť vložené do základného imania Slovenských železníc. ŽSR by sa mali transformovať na akciovku po 1. januári 2012.
"Z pohľadu rozvoja a podpory súťažného prostredia úrad navrhované usporiadanie železničných spoločností vníma ako výrazný krok späť. S cieľom podporiť súťaž v oblasti železníc sa uskutočnil proces liberalizácie, kedy v roku 2002 došlo k oddeleniu správcu infraštruktúry od dopravcov a v roku 2005 k oddeleniu osobnej a nákladnej dopravy," zdôvodnil PMÚ nesúhlas s novým usporiadaním železníc. To podľa neho neguje všetky kroky dosiahnuté liberalizáciou.
Podľa PMÚ by sa železnice personálne aj majetkovo prepojili, stratila by sa aj minimálna nezávislosť medzi správcom infraštruktúry a štátnymi dopravcami. "Hrozí riziko konfliktu záujmov, zneprehľadní sa hospodárenie jednotlivých železničných spoločností, čím sa viac skomplikuje, ak nie úplne zruší, možnosť vstupu nových konkurentov na trh," varuje PMÚ.
"Výhoda holdingovej štruktúry spočíva v možnosti ponechať majetok, ako aj riadenie, hospodárenie a kontrolu strategických podnikov plne v rukách štátu, pričom sa však vo veľkej miere zefektívnia vzťahy medzi jednotlivými železničnými spoločnosťami," tvrdí rezort dopravy. Štát môže podľa neho cez holding priamo, cielene a transparentne ovplyvňovať hospodárne vynakladanie štátnych zdrojov, ako aj čerpanie z fondov Európskej únie. Zároveň môže naďalej zabezpečovať sociálny zmier udržaním zamestnanosti, ako aj ovplyvňovať výšku cestovného a dostupnosť prepravy pre obyvateľov.
SITA
BRATISLAVA 10. februára (WEBNOVINY) - Vláda na stredajšom zasadnutí súhlasila s návrhom legislatívneho zámeru nového usporiadania troch štátnych železničných spoločností ich prepojením v holdingu s pripomienkami. Vzniknúť má do 1. januára 2011 osobitným zákonom a zastrešovať ho bude novozaložená spoločnosť Slovenské železnice, a.s. vo vlastníctve štátu. Minister dopravy Ľubomír Vážny má predložiť na rokovanie vlády návrh zákona o založení spoločnosti Slovenské železnice do 31. mája tohto roka. S návrhom ministerstva dopravy zásadne nesúhlasí Protimonopolný úrad SR, výhrady malo aj ministerstvo financií. Legislatívna rada vlády navrhla do materiálu zapracovať deväť pripomienok, rezort dopravy svoj návrh preto upravil.
Materská spoločnosť budúceho holdingu by mala byť majetkovo prepojená so Železničnou spoločnosťou Slovensko, a.s. (ZSSK Slovensko), zabezpečujúcou osobnú dopravu, aj s nákladným prepravcom Železničná spoločnosť Cargo Slovakia, a.s. (ZSSK Cargo). Slovenské železnice by mali byť personálne prepojené so správcom infraštruktúry Železnicami Slovenskej republiky (ŽSR), rovnako ako všetky subjekty v holdingovej štruktúre navzájom. Na dcérske firmy ZSSK Slovensko a ZSSK Cargo, ktoré by mali vzniknúť do 1. januára 2012, majú byť podľa rezortu dopravy prevedené nepotrebné aktíva a výkon činností, ktoré nepredstavujú vedľajšie činnosti mimo ich hlavného predmetu úloh. Od ŽSR majú byť oddelené nepotrebné aktíva a činnosti nad rámec ich hlavných činností, správa aktív má prejsť na ministerstvo dopravy. Oddelené časti majetku a činností majú byť vložené do základného imania Slovenských železníc. ŽSR by sa mali transformovať na akciovku po 1. januári 2012.
"Z pohľadu rozvoja a podpory súťažného prostredia úrad navrhované usporiadanie železničných spoločností vníma ako výrazný krok späť. S cieľom podporiť súťaž v oblasti železníc sa uskutočnil proces liberalizácie, kedy v roku 2002 došlo k oddeleniu správcu infraštruktúry od dopravcov a v roku 2005 k oddeleniu osobnej a nákladnej dopravy," zdôvodnil PMÚ nesúhlas s novým usporiadaním železníc. To podľa neho neguje všetky kroky dosiahnuté liberalizáciou.
Podľa PMÚ by sa železnice personálne aj majetkovo prepojili, stratila by sa aj minimálna nezávislosť medzi správcom infraštruktúry a štátnymi dopravcami. "Hrozí riziko konfliktu záujmov, zneprehľadní sa hospodárenie jednotlivých železničných spoločností, čím sa viac skomplikuje, ak nie úplne zruší, možnosť vstupu nových konkurentov na trh," varuje PMÚ.
"Výhoda holdingovej štruktúry spočíva v možnosti ponechať majetok, ako aj riadenie, hospodárenie a kontrolu strategických podnikov plne v rukách štátu, pričom sa však vo veľkej miere zefektívnia vzťahy medzi jednotlivými železničnými spoločnosťami," tvrdí rezort dopravy. Štát môže podľa neho cez holding priamo, cielene a transparentne ovplyvňovať hospodárne vynakladanie štátnych zdrojov, ako aj čerpanie z fondov Európskej únie. Zároveň môže naďalej zabezpečovať sociálny zmier udržaním zamestnanosti, ako aj ovplyvňovať výšku cestovného a dostupnosť prepravy pre obyvateľov.
SITA