|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Pondelok 23.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Nadežda
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
31. marca 2010
Vláda schválila dodatok ku koncesnej zmluve na D1
Ministerstvo dopravy a koncesionárska spoločnosť Slovenské diaľnice, a.s. sa dohodli na cene, spôsobe refinancovania a termínoch výstavby úsekov diaľnice ...
Zdieľať
Ľubomír Vážny
Ilustračné foto SITA BRATISLAVA 31. marca (WEBNOVINY) - Ministerstvo dopravy a koncesionárska spoločnosť Slovenské diaľnice, a.s. sa dohodli na cene, spôsobe refinancovania a termínoch výstavby úsekov diaľnice D1 medzi Martinom a Prešovom v rámci prvého balíka projektov verejno-súkromného partnerstva (PPP). Po komerčnom uzavretí sa očakáva finančné uzavretie projektu do 30. apríla. Informoval o tom minister dopravy Ľubomír Vážny po stredajšom rokovaní vlády. Kabinet na jeho návrh schválil štvrtý dodatok ku koncesnej zmluve na výstavbu a prevádzku severnej časti D1. Minister dopravy má podpísať s koncesionárom štvrtý dodatok do 23. apríla. Štát by mal podľa analýzy vplyvov projektu na verejné financie vyplatiť koncesionárovi počas 30 rokov trvania koncesie 9,128 mld. eur, doteraz sa predpokladalo, že to bude 7,8 mld. eur.
"Tento dodatok robí určitý preklenovací mostík v tom, že s Európskou komisiou musíme odsúhlasiť schválenie štátnej pomoci v hodnote 700 mil. eur pre EIB (Európska investičná banka)," uviedol ďalej Vážny. Keďže negociačný proces s Bruselom podľa neho trvá dlhšie, do konca októbra je priestor na schválenie štátnej pomoci, aby projekt pokračoval podľa schváleného plánu. EIB má na základe schválenia štátnej pomoci uvoľniť prostriedky na financovanie projektu. Vážny predpokladá, že financovanie výstavby diaľnice bude zabezpečené v očakávanom termíne do konca apríla. "Momentálne je platný do konca apríla a na 99 % bude aj naplnený," povedal o tom, či už je to definitívny termín.
Vláda schválila 3. marca tretí dodatok koncesnej zmluvy pre D1 medzi Martinom a Prešovom, posúvajúci finančné uzavretie projektu do 30. apríla. Koncesionár totiž v pôvodnom termíne do 15. februára peniaze od bánk nezískal. Dodatok zároveň umožnil rozšírenie pokračujúcich prípravných prác do konca apríla o druhú fázu s nákladmi 23,8 mil. eur vrátane dane z pridanej hodnoty. Objem prípravných prác spolu s ich prvou časťou v hodnote 17,85 mil. eur, začatou vlani v októbri, dosiahne 41,65 mil. eur.
Povolenia na predčasné užívanie pre úseky D1 Dubná Skala - Turany, Turany - Hubová, Hubová - Ivachnová, Jánovce - Jablonov a Fričovce - Svinia by mali byť vydané od októbra 2011 do júla 2013. Ministerstvo dopravy a Slovenské diaľnice uzavreli koncesnú zmluvu 15. apríla 2009, prvý dodatok k zmluve podpísali vlani 20. mája a druhý dodatok 23. septembra. Spoločnosť Slovenské diaľnice založilo medzinárodné konzorcium vedené francúzskou spoločnosťou Bouygues Travaux Publiscs SA. Členmi konzorcia, ktoré v tendri na získanie 30-ročnej koncesie navrhlo ponuku vo výške 3,3 mld. eur, sú aj firmy Doprastav, a.s. Bratislava a Váhostav-SK, a.s. Žilina.
SITA
"Tento dodatok robí určitý preklenovací mostík v tom, že s Európskou komisiou musíme odsúhlasiť schválenie štátnej pomoci v hodnote 700 mil. eur pre EIB (Európska investičná banka)," uviedol ďalej Vážny. Keďže negociačný proces s Bruselom podľa neho trvá dlhšie, do konca októbra je priestor na schválenie štátnej pomoci, aby projekt pokračoval podľa schváleného plánu. EIB má na základe schválenia štátnej pomoci uvoľniť prostriedky na financovanie projektu. Vážny predpokladá, že financovanie výstavby diaľnice bude zabezpečené v očakávanom termíne do konca apríla. "Momentálne je platný do konca apríla a na 99 % bude aj naplnený," povedal o tom, či už je to definitívny termín.
Vláda schválila 3. marca tretí dodatok koncesnej zmluvy pre D1 medzi Martinom a Prešovom, posúvajúci finančné uzavretie projektu do 30. apríla. Koncesionár totiž v pôvodnom termíne do 15. februára peniaze od bánk nezískal. Dodatok zároveň umožnil rozšírenie pokračujúcich prípravných prác do konca apríla o druhú fázu s nákladmi 23,8 mil. eur vrátane dane z pridanej hodnoty. Objem prípravných prác spolu s ich prvou časťou v hodnote 17,85 mil. eur, začatou vlani v októbri, dosiahne 41,65 mil. eur.
Povolenia na predčasné užívanie pre úseky D1 Dubná Skala - Turany, Turany - Hubová, Hubová - Ivachnová, Jánovce - Jablonov a Fričovce - Svinia by mali byť vydané od októbra 2011 do júla 2013. Ministerstvo dopravy a Slovenské diaľnice uzavreli koncesnú zmluvu 15. apríla 2009, prvý dodatok k zmluve podpísali vlani 20. mája a druhý dodatok 23. septembra. Spoločnosť Slovenské diaľnice založilo medzinárodné konzorcium vedené francúzskou spoločnosťou Bouygues Travaux Publiscs SA. Členmi konzorcia, ktoré v tendri na získanie 30-ročnej koncesie navrhlo ponuku vo výške 3,3 mld. eur, sú aj firmy Doprastav, a.s. Bratislava a Váhostav-SK, a.s. Žilina.
SITA