|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Utorok 5.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Imrich
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
14. januára 2015
Vláda pripravuje v rýchlosti ďalší megakšeft, myslí si Zajac
Vláda podľa podpredsedu KDH Pavla Zajaca pripravuje v rýchlosti ...
Zdieľať
Podľa podpredsedu KDH Pavla Zajaca sa ministerstvo dopravy opäť vracia k predraženému spôsobu financovania výstavby PPP projektom.BRATISLAVA 14. januára (WEBNOVINY) - Vláda podľa podpredsedu KDH Pavla Zajaca pripravuje v rýchlosti ďalší megakšeft pri výstavbe nultého obchvatu Bratislavy. Ako povedal Zajac v stredu pre agentúru SITA, ministerstvo dopravy sa opäť vracia k predraženému spôsobu financovania výstavby PPP projektom.
Minulý týždeň sa totiž ukončilo medzirezortné pripomienkové konanie, ktoré sa začalo 22. decembra, k spôsobu výstavby diaľnice D4, tzv. nultý obchvat Bratislavy a rýchlostnej cesty R7. Ide o návrh projektu verejno-súkromného partnerstva pre úseky diaľnice D4 Jarovce – Rača a rýchlostnej cesty R7 Bratislava Prievoz – Holice, v rámci ktorého zaslal Zajac ministerstvu svoje pripomienky.
Nedostatky vyvolávajúce podozrenia
Zajac upozornil, že výstavba diaľnic formou PPP musela byť po nástupe ministra dopravy Jána Figeľa zrušená, keďže bola výrazne predražená. Aj tento projekt podľa Zajaca vykazuje viaceré zásadné nedostatky, ktoré vyvolávajú oprávnené podozrenia.
"Je to napríklad chýbajúce finančné porovnanie nákladnosti rôznych modelov výstavby a prevádzky týchto ciest. V materiáli, ktorý pôjde do vlády, chýba vyčíslenie nákladov, ak by sa projekt financoval cez štátny rozpočet a následne porovnanie s PPP modelom," uviedol Zajac.
Suma je privysoká
Nadhodnotenú výšku úrokov či cenu na jeden kilometer diaľnice na úrovni viac ako 20 miliónov eur vyčíta návrhu aj predseda hospodárskeho výboru NR SR Ján Hudacký. "Táto suma je veľmi vysoká, keďže spomínané úseky nepatria k tým najnáročnejším, ktoré sú na Slovensku," dodal Hudacký.
Predložený materiál vykazuje podľa poslancov NR SR Zajaca a Hudackého aj ďalšie nedostatky, keďže v ňom chýba riešenie úseku časti D4 Rača - Stupava Juh, s napojením na diaľnicu D2. Vo vlastnom materiáli totiž nie je táto skutočnosť nijako posudzovaná, hlavne ako bude mať táto skutočnosť dopady na tranzitujúcu dopravu zo smeru od Senca na diaľnicu D2, smerom na Českú republiku.
Minulý týždeň sa totiž ukončilo medzirezortné pripomienkové konanie, ktoré sa začalo 22. decembra, k spôsobu výstavby diaľnice D4, tzv. nultý obchvat Bratislavy a rýchlostnej cesty R7. Ide o návrh projektu verejno-súkromného partnerstva pre úseky diaľnice D4 Jarovce – Rača a rýchlostnej cesty R7 Bratislava Prievoz – Holice, v rámci ktorého zaslal Zajac ministerstvu svoje pripomienky.
Nedostatky vyvolávajúce podozrenia
Zajac upozornil, že výstavba diaľnic formou PPP musela byť po nástupe ministra dopravy Jána Figeľa zrušená, keďže bola výrazne predražená. Aj tento projekt podľa Zajaca vykazuje viaceré zásadné nedostatky, ktoré vyvolávajú oprávnené podozrenia.
"Je to napríklad chýbajúce finančné porovnanie nákladnosti rôznych modelov výstavby a prevádzky týchto ciest. V materiáli, ktorý pôjde do vlády, chýba vyčíslenie nákladov, ak by sa projekt financoval cez štátny rozpočet a následne porovnanie s PPP modelom," uviedol Zajac.
Suma je privysoká
Nadhodnotenú výšku úrokov či cenu na jeden kilometer diaľnice na úrovni viac ako 20 miliónov eur vyčíta návrhu aj predseda hospodárskeho výboru NR SR Ján Hudacký. "Táto suma je veľmi vysoká, keďže spomínané úseky nepatria k tým najnáročnejším, ktoré sú na Slovensku," dodal Hudacký.
Predložený materiál vykazuje podľa poslancov NR SR Zajaca a Hudackého aj ďalšie nedostatky, keďže v ňom chýba riešenie úseku časti D4 Rača - Stupava Juh, s napojením na diaľnicu D2. Vo vlastnom materiáli totiž nie je táto skutočnosť nijako posudzovaná, hlavne ako bude mať táto skutočnosť dopady na tranzitujúcu dopravu zo smeru od Senca na diaľnicu D2, smerom na Českú republiku.