|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
16. augusta 2010
Vláda potvrdila alokáciu 60 mil. eur pre EHMK
Foto: SITA/Ľudovít VaniherKOŠICE 16. augusta (WEBNOVINY) – Alokáciu 60 miliónov eur pre Košice do kultúrnej infraštruktúry v rámci projektu Európske hlavné mesto kultúry (EHMK) potvrdila v piatok vláda, na tlačovej besede v ...
Zdieľať
Foto: SITA/Ľudovít VaniherKOŠICE 16. augusta (WEBNOVINY) – Alokáciu 60 miliónov eur pre Košice do kultúrnej infraštruktúry v rámci projektu Európske hlavné mesto kultúry (EHMK) potvrdila v piatok vláda, na tlačovej besede v Košiciach to dnes uviedol prvý podpredseda vlády a minister dopravy, pôšt a telekomunikácií Ján Figeľ. Doložil, že chce dostať Košice viac do povedomia a širších európskych vzťahov.
Primátor Košíc František Knapík ocenil pozitívne správy, ktoré Figeľ priniesol. Zdôraznil, že nemožno váhať pri využívaní zdrojov najmä pri projektoch EHMK, ktoré sú časovo limitované a musia sa realizovať do roku 2013. „Po tejto správe s radosťou a väčšou nádejou hľadím dopredu, že stavby a akcie realizujeme včas a neočakávam, že by sa ešte niečo také vyskytlo, že by projekty nejako výrazne meškali, či nebodaj práce zastali,“ povedal Knapík. Podľa neho to bude prínosom nielen pre Košice, ale pre široký región.
Figeľ potvrdil, že onedlho sa začne výstavba rýchlostnej cesty R-4 Košice – Milhosť – malo by to byť koncom augusta. Náklady na stavbu približne 15 km rýchlocesty sú 77 miliónov eur. Hotová má byť za 30 mesiacov, najneskôr vo februári 2013. Figeľ ocenil, že „stavbu vyhrala ponuka firmy, ktorá bola najlacnejšia“. Uviedol, že za sedem rokov sa v doprave využilo len 11,5 percenta zdrojov z európskych fondov, a preto je snahou vlády využiť tieto zdroje v oveľa väčšej miere aj na dopravnú infraštruktúru.
„Vo výstavbe diaľnic a rýchlostných ciest chceme a budeme pokračovať, ale tak, aby sa stavalo na vysporiadaných pozemkoch a boli splnené európske podmienky ochrany prírody,“ zdôraznil Figeľ.
Uviedol, že do zásobníka veľkých projektov vláda zaradila výstavbu severného diaľničného obchvatu Košíc – Budimír – Bidovce v dĺžke 14,5 km. „Výstavba by sa mala začať o poldruha roka, čo je dostatočne dlhý čas na vysporiadanie všetkých potrebných náležitostí. Začiatok je naplánovaný na jar 2012 a odovzdaný má byť na jar roku 2015. Náklady na stavbu dosiahnu vyše 250 miliónov eur,“ povedal Figeľ.
Figeľ zdôraznil, že v najbližších týždňoch, keď budú známe čísla rozpočtu, budú sa ministerstvo i vláda zaoberať aj výstavbou diaľničného prepojenia medzi diaľnicou D-1, R-4 a cestou R-2, ktorej výstavba patrí medzi priority vlády. Podľa neho diaľnica z Košíc bude pokračovať smerom na Michalovce a slovensko-ukrajinskú hranicu. „Dokonca sa objavujú úvahy o výstavbe rýchlostnej cesty R-9, ktorá by spojila Prešov so Sninou,“ povedal Figeľ.
Pokiaľ ide o výstavbu cesty R-4 smerom na Milhosť, košický primátor Knapík pripustil, že ak sa nenájde riešenie, obavy obyvateľov Šebastoviec sú celkom pochopiteľné. Cesta R-4 sa začne totiž až za mestskou časťou Šebastovce a vznikne úzky lievik medzi mestskou časťou Barca, kde končí štvorprúdový vonkajší mestský okruh a cez Šebastovce už ide iba dvojprúdová cesta. „Budeme hľadať prijateľné riešenie,“ povedal Knapík. Minister Figeľ doplnil, že budú rokovať s maďarskou stranou, aby pokračovala vo výstavbe aspoň rýchlostnej cesty od Miškovca smerom k slovenskej hranici v Kechneci, keďže ide o koridor, ktorý má celoeurópsky význam.
SITA
Primátor Košíc František Knapík ocenil pozitívne správy, ktoré Figeľ priniesol. Zdôraznil, že nemožno váhať pri využívaní zdrojov najmä pri projektoch EHMK, ktoré sú časovo limitované a musia sa realizovať do roku 2013. „Po tejto správe s radosťou a väčšou nádejou hľadím dopredu, že stavby a akcie realizujeme včas a neočakávam, že by sa ešte niečo také vyskytlo, že by projekty nejako výrazne meškali, či nebodaj práce zastali,“ povedal Knapík. Podľa neho to bude prínosom nielen pre Košice, ale pre široký región.
Figeľ potvrdil, že onedlho sa začne výstavba rýchlostnej cesty R-4 Košice – Milhosť – malo by to byť koncom augusta. Náklady na stavbu približne 15 km rýchlocesty sú 77 miliónov eur. Hotová má byť za 30 mesiacov, najneskôr vo februári 2013. Figeľ ocenil, že „stavbu vyhrala ponuka firmy, ktorá bola najlacnejšia“. Uviedol, že za sedem rokov sa v doprave využilo len 11,5 percenta zdrojov z európskych fondov, a preto je snahou vlády využiť tieto zdroje v oveľa väčšej miere aj na dopravnú infraštruktúru.
„Vo výstavbe diaľnic a rýchlostných ciest chceme a budeme pokračovať, ale tak, aby sa stavalo na vysporiadaných pozemkoch a boli splnené európske podmienky ochrany prírody,“ zdôraznil Figeľ.
Uviedol, že do zásobníka veľkých projektov vláda zaradila výstavbu severného diaľničného obchvatu Košíc – Budimír – Bidovce v dĺžke 14,5 km. „Výstavba by sa mala začať o poldruha roka, čo je dostatočne dlhý čas na vysporiadanie všetkých potrebných náležitostí. Začiatok je naplánovaný na jar 2012 a odovzdaný má byť na jar roku 2015. Náklady na stavbu dosiahnu vyše 250 miliónov eur,“ povedal Figeľ.
Figeľ zdôraznil, že v najbližších týždňoch, keď budú známe čísla rozpočtu, budú sa ministerstvo i vláda zaoberať aj výstavbou diaľničného prepojenia medzi diaľnicou D-1, R-4 a cestou R-2, ktorej výstavba patrí medzi priority vlády. Podľa neho diaľnica z Košíc bude pokračovať smerom na Michalovce a slovensko-ukrajinskú hranicu. „Dokonca sa objavujú úvahy o výstavbe rýchlostnej cesty R-9, ktorá by spojila Prešov so Sninou,“ povedal Figeľ.
Pokiaľ ide o výstavbu cesty R-4 smerom na Milhosť, košický primátor Knapík pripustil, že ak sa nenájde riešenie, obavy obyvateľov Šebastoviec sú celkom pochopiteľné. Cesta R-4 sa začne totiž až za mestskou časťou Šebastovce a vznikne úzky lievik medzi mestskou časťou Barca, kde končí štvorprúdový vonkajší mestský okruh a cez Šebastovce už ide iba dvojprúdová cesta. „Budeme hľadať prijateľné riešenie,“ povedal Knapík. Minister Figeľ doplnil, že budú rokovať s maďarskou stranou, aby pokračovala vo výstavbe aspoň rýchlostnej cesty od Miškovca smerom k slovenskej hranici v Kechneci, keďže ide o koridor, ktorý má celoeurópsky význam.
SITA