![]() |
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
![]() |
||||||
Utorok 4.3.2025
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
![]() |
||||||
Meniny má Kazimír
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
![]() |
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
21. januára 2015
Vláda odsúhlasila výstavbu obchvatu Bratislavy cez PPP projekt
Výstavba obchvatu Bratislavy cez PPP projekt (projekt verejno-súkromného partnerstva) dostala zelenú od vlády Roberta Fica (Smer-SD). Minister dopravy Ján Počiatek ...
Zdieľať

Tender by mal podľa odhadu rezortu dopravy trvať približne rok, s výstavbou projektu sa tak má začať na prelome rokov 2015 a 2016. Dokončený by mal byť po štyroch rokoch výstavby. Túto časť obchvatu tvorí časť diaľnice D4 a rýchlostnej cesty R7.
Projekt si pritom podľa odhadov vyžiada stavebné náklady vo výške 1,325 miliardy eur. Štúdia realizovateľnosti projektu predpokladá, že po dokončení by sa mali ročné splátky štátu pohybovať v rozmedzí od 135 miliónov eur až po 151 miliónov eur.
Štúdia pritom tvrdí, že stavať obchvat Bratislavy formou PPP projektu by bolo oproti bežnému spôsobu výstavby výhodnejšie o 5 až 18 %. Vo finančnom vyjadrení to pri výpočte čistej súčasnej hodnoty peňazí znamená o 85 až 312 miliónov eur. Takýto model totiž prinesie štátu v konečnom porovnaní väčšiu hodnotu za vynaložené peniaze.
Prínosom majú byť najmä socioekonomické vplyvy z toho, že vodiči budú mať cestu k dispozícii o sedem rokov skôr. Podľa rezortu dopravy totiž štát nebude mať najbližších sedem rokov dostatok financií v rozpočte a ani európskych peňazí na to, aby sa obchvat staval klasickým spôsobom.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR