|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Sobota 23.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Klement
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
06. februára 2014
Vláda chce zlepšiť infraštruktúru v Slovenskej republike z fondov EÚ
Nedobudovaná, technicky a kvalitatívne zastaraná. Taká je infraštruktúra na Slovensku podľa analýzy uvedenej v návrhu Partnerskej dohody (PD) medzi SR a Európskou úniou (EÚ) na roky 2014 až 2020. ...
Zdieľať
Bratislava 6. februára (TASR) – Nedobudovaná, technicky a kvalitatívne zastaraná. Taká je infraštruktúra na Slovensku podľa analýzy uvedenej v návrhu Partnerskej dohody (PD) medzi SR a Európskou úniou (EÚ) na roky 2014 až 2020.
Na odstránenie prekážok v mobilite obyvateľstva a zvýšenie atraktivity nášho územia plánuje vláda minúť počas siedmich rokov viac než 3,5 miliardy eur.
"Hlavnou príčinou tohto stavu sú vysoké náklady na realizáciu dopravných stavieb na jednej strane a nedostatok verejných zdrojov na ich údržbu a rozvoj na strane druhej," konštatuje sa v materiáli. Prioritou vlády je pokračovať vo výstavbe najmä tých úsekov diaľnic a rýchlostných ciest, ktoré sú súčasťou transeurópskej dopravnej siete TEN-T, v modernizácii železničných koridorov a zlepšení splavnosti rieky Dunaj.
Mobilitu zabezpečujú v najväčšej miere cesty I. triedy, z ktorých mnohé podľa návrhu PD nespĺňajú kapacitné, bezpečnostné ani kvalitatívne parametre. V rámci cestnej siete sa na ne prenáša takmer 44 % dopravných výkonov. Strategický dokument uvádza aj pomalé tempo výstavby diaľnic, ktoré pripisuje zdĺhavému priebehu verejného obstarávania, či problémom s majetkovoprávnym vysporiadaním.
Za slabé miesto verejnej osobnej dopravy označuje návrh Partnerskej dohody nefungujúcu integrovanú dopravu, v rámci ktorej chýba vzájomná previazanosť a koordinácia jednotlivých dopravných systémov. Málo pozornosti bolo podľa nej venované aj nemotorovým formám dopravy. Dĺžka cyklotrás sa v mestách pohybuje v jednotkách a desiatkach kilometrov, bývajú neprepojené a s častými prerušeniami.
Okrem dobudovania úsekov diaľnic a rýchlostných ciest, modernizácie železničnej infraštruktúry, zvýšenia ekologickosti a energetickej efektívnosti dopravného systému - plánuje vláda investovať eurofondy aj do zvýšenia atraktivity verejnej osobnej dopravy. Počas uplynulých siedmich rokov SR z viac než 3,1 miliardy eur v rámci Operačného programu Doprava vyčerpala necelých 46 %.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR
Diaľnica - Ilustračné foto Foto: TASR
Na odstránenie prekážok v mobilite obyvateľstva a zvýšenie atraktivity nášho územia plánuje vláda minúť počas siedmich rokov viac než 3,5 miliardy eur.
"Hlavnou príčinou tohto stavu sú vysoké náklady na realizáciu dopravných stavieb na jednej strane a nedostatok verejných zdrojov na ich údržbu a rozvoj na strane druhej," konštatuje sa v materiáli. Prioritou vlády je pokračovať vo výstavbe najmä tých úsekov diaľnic a rýchlostných ciest, ktoré sú súčasťou transeurópskej dopravnej siete TEN-T, v modernizácii železničných koridorov a zlepšení splavnosti rieky Dunaj.
Mobilitu zabezpečujú v najväčšej miere cesty I. triedy, z ktorých mnohé podľa návrhu PD nespĺňajú kapacitné, bezpečnostné ani kvalitatívne parametre. V rámci cestnej siete sa na ne prenáša takmer 44 % dopravných výkonov. Strategický dokument uvádza aj pomalé tempo výstavby diaľnic, ktoré pripisuje zdĺhavému priebehu verejného obstarávania, či problémom s majetkovoprávnym vysporiadaním.
Za slabé miesto verejnej osobnej dopravy označuje návrh Partnerskej dohody nefungujúcu integrovanú dopravu, v rámci ktorej chýba vzájomná previazanosť a koordinácia jednotlivých dopravných systémov. Málo pozornosti bolo podľa nej venované aj nemotorovým formám dopravy. Dĺžka cyklotrás sa v mestách pohybuje v jednotkách a desiatkach kilometrov, bývajú neprepojené a s častými prerušeniami.
Okrem dobudovania úsekov diaľnic a rýchlostných ciest, modernizácie železničnej infraštruktúry, zvýšenia ekologickosti a energetickej efektívnosti dopravného systému - plánuje vláda investovať eurofondy aj do zvýšenia atraktivity verejnej osobnej dopravy. Počas uplynulých siedmich rokov SR z viac než 3,1 miliardy eur v rámci Operačného programu Doprava vyčerpala necelých 46 %.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR