|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Streda 6.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Renáta
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
10. októbra 2005
Víťazstvo z ríše snov
Víťazom VC Japonska automobilov F1 sa stal na okruhu v Suzuke Kimi Räikkönen z tímu McLaren Mercedes.
Zdieľať
v Japonsku Räikkönen zachránil McLaren. Ten síce v Pohári konštruktérov prepustil prvé miesto Renaultu, za ktorý bodoval druhý Fisichella a tretí Alonso, ale pred poslednými pretekmi v Číne strácajú strieborné šípy iba dva body.
Preteky boli vzrušujúce hneď od štartu. Mimo trate sa hneď v prvej zákrute dostal Sato a Barrichello. Obaja museli následne navštíviť boxy, pričom Japoncovi menili predné krídlo a Brazílčanovi zadnú pneumatiku. Fernando Alonso sa posunul zo 16. miesta do prvej desiatky a pozitívnou správou pre Renault bolo i vypadnutie Juana Pabla Montoyu. Pilot McLarenu sa snažil predbehnúť Villeneuva, ale po šmyku skončil s rozbitým autom v bariérach. Neskôr sa opäť predviedol „kamikadze“ Sato, keď vyradil z pretekov Trulliho.
„Nemyslím si, že by Sato vedel, čo vlastne robí. On sa nepoučí! Nechce totiž počúvať
a učiť sa!“ povedal nahnevaný Talian vo farbách Toyoty. Jeho kolega Ralf Schumacher sa z prvého miesta dlho netešil. Po kompletnom prvom kole zastavení v boxoch sa na čelo dostal Fisichella, ale Alonso s Räikkönenom sa stále tlačili dopredu. Najmä oni urobili
z pretekov parádnu zábavu. Potom, čo opäť zlyhala stratégia Toyoty (R. Schumacher išiel na tri zastávky) pozornosť sa sústredila na lídrov Renaultu a McLarenu. Ich tempu nestačil ani M. Schumacher a začali doháňať dvojicu Button, Webber jazdiaciu za Fisichellom. Alonsovu stíhaciu jazdu však pribrzdila druhá zastávka v boxoch, po ktorej sa na trať vrátil na ôsmom mieste. Z trojice Button, Webber, Räikkönen zašli do boxov súčasne Button a Webber a Austrálčan sa vďaka rýchlejšej zastávke dostal pred Buttona. Räikkönen mal pred sebou voľnú trať a poriadne dupol na plynový pedál. Po najrýchlejšom kole sa stihol aj po druhom tankovaní vrátiť na druhom mieste a pokoj vedúcemu Fisichellovi rozhodne nedoprial. Jeho náskok stiahol o viac ako sekundu na kolo a tri kolá pred cieľom ho dostal pod tlak. Zlou správou pre McLaren bolo, že Alonso sa dostal pred Webbera na tretie miesto, no vrásky McLarenu vyhladil Räikkönen, ktorý v nájazde do posledného kola predbehol Fisichellu. „Bolo to oveľa ťažšie víťazstvo ako ktorékoľvek predtým, ale o to viac hreje, keď musí človek oň tak tvrdo bojovať. Určite som práve prežil jeden z najkrajších momentov mojej kariéry,“ povedal Räikkönen, ktorý prerušil sériu piatich triumfov Ferrari v Suzuke.
Výsledky VC Japonska
1. Räikkönen (Fín./McLaren) 1:29:02,212 h,
2. Fisichella (Tal./Renault) +1,633 s, 3. Alonso (Šp./Renault) +17,456, 4. Webber (Austr./ Williams BMW) +22,274, 5. Button (V. Brit./BAR Honda) +29,507, 6. Coulthard (V. Brit./Red Bull) +31,601.
Priebežné poradie MS: 1. Alonso 123,
2. Räikkönen 104, 3. M. Schumacher (Nem./Ferrari) 62, 4. Montoya (Kol./McLaren) 60, 5. Fisichella (Tal./Renault) 53, 6. Trulli (Tal./Toyota) 43. Pohár konštruktérov: 1. Renault 176,
2. McLaren Mercedes 174, 3. Ferrari 100, 4. Toyota 82, 5. Williams BMW 64, 6. BAR Honda 37.
Rekordér je Barrichello
Vyhrať preteky zo sedemnástej pozície na štarte nie je maličkosť. Uverte tomu, že ani tento kúsok, ktorý sa v Japonsku podaril Kimimu Räikkönenovi nie je rekordom
v efjednotke. Brazílčan Rubens Barrichello totiž dokázal pred piatimi rokmi vyhrať Veľkú cenu Nemecka napriek tomu, že štartoval z 18. miesta.
(tv, pad)