|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Piatok 15.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Leopold
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
26. októbra 2010
Viete, kto je vedúcou osobnosťou na LinkedIn?
Tagy: Daily Web 2010
Človek, ktorému sa darí vo všetkých oblastiach života. Má za sebou prácu pre mnoho medzinárodných spoločností, vyštudoval dva odbory, je šťastne ženatý a má tri deti – to ...
Zdieľať
Nathan Kievman
BRATISLAVA 26. októbra (WBN/PR) - Človek, ktorému sa darí vo všetkých oblastiach života. Má za sebou prácu pre mnoho medzinárodných spoločností, vyštudoval dva odbory, je šťastne ženatý a má tri deti – to je Nathan Kievman. Momentálne pôsobí vo vlastnej spoločnosti DemingHill a pracuje vo sfére sociálnych médií. Viac o tejto téme a jeho názoroch sa dozviete v nasledujúcom rozhovore a tiež 10. novembra na konferencii Daily Web 2010.
Aký je váš názor na tvorbu a udržiavanie reputácie prostredníctvom sociálnych médií?
Sociálne médiá sú PRIMÁRNE pre udržiavanie reputácie v dnešnej ekonomike. Ak chce niekto zistiť, čo sa o ňom píše online, mal by používať hlavné sociálne platformy ako Facebook, LinkedIn, Twitter či MySpace. Taktiež si treba vytvoriť profil na google a youtube. Podeliť sa o pár článkov a informácií a tie sa prepracujú na vrchol vyhľadávania a takto si udržiavať svoju reputáciu.
Nie každá spoločnosť si myslí, že má produkty alebo služby, ktoré môže aktívne komunikovať cez sociálne médiá. Pre akých klientov bolo najťažšie začať efektívne pracovať so sociálnymi médiami a prečo?
Je pravda, že niektoré produkty a služby sú efektívnejšie ako iné. Zvykneme ich deliť na dve skupiny. Na Business to Consumers a Business to Business sa pozeráme ako na veľmi rozdielne, najmä čo sa týka social media. Obe majú veľmi veľa možností na úspech, ale každá používa iné stratégie. Najťažšie sa začína spolupráca so spoločnosťami, ktoré vyžadujú dialóg s CEO. Tieto profily sú najvyhľadávanejšie a tiež najviac zneužívané. Je to z dôvodu, že CEO nie sú tak silne zapojení, pokiaľ sa jedná o väčšie spoločnosti, alebo sú zaneprázdnení. Existujú však aj výnimky ako napríklad CEO miliardovej spoločnosti Zappos.
Kde leží „magická hranica“ alebo „kritická masa“ počtu fanúšikov?
Vo všetkých sociálnych médiách byť nájdený je nová podstata, ktorá sa posúva medzi koncepty ako „geo-lokácia“ a technológie, ktoré nás nútia používať web ako celok. Každá spoločnosť musí pochopiť, že v minulosti ľudia viac využívali televíziu, rádio a noviny než dnes. Dnes sú stále online preto, aby vstrebávali texty, obrázky a dáta. A primárnym miestom, kde sa toto deje, sú sociálne médiá. Ale používanie tradičných metód reklamy vám nezaručí úspechy v budúcnosti. Nejde o hranicu alebo masu, jednoducho musíte sa zapojiť, vytvoriť si vlastný rybník na chytanie rýb a hlavne si musíte vytvoriť naozajstný, autentický a transparentný vzťah so svojim trhom.
Ako je možné separovať a zapojiť fanúšikov, ktorí skutočne majú záujem aktívne komunikovať s firmou cez sociálne média od tých pasívnych a neaktívnych?
Fanúšikovia vás nebudú sledovať okamžite. Musíte si vytvoriť spoľahlivú stratégiu, ktorá spĺňa potreby vášho trhu, urobiť ju digitálnou, pripraviť nástroje, ktoré bude váš trh využívať a potom už len dodržiavať určenú stratégiu. Ľudia budú prichádzať a ich počet sa bude zvyšovať exponenciálne. Pokročilé stratégie sú vhodné pre spoločnosti ako naša a iné, ktoré vám pomôžu nájsť cieľový trh a rozvíjať tieto stratégie na prilákanie tejto časti trhu. Po čase sa ľudia stanú zapojenými, vy len musíte byť na pravom mieste, keď začnú byť pripravení poskytovať hodnotné návrhy, ktoré ich zaujímajú.
Medzi najčastejšie merania v oblasti sociálnych sietí patrí počet interakcií alebo komentárov, počet fanúšikov a návštevnosť stránky. Ako merať priamo konverziu a návratnosť investícií (ROI)?
Jedná sa o funkciu obchodného modelu a cieľov spoločnosti. Napríklad znalci sociálnych médií s PR zázemím by zvyčajne odmietli ROI alebo by ich prirovnali k dojmom. Ale v dojmoch je hodnota a na ich podporu – ako môžete merať nedostatok interakcií, keď vám do vášho trhu hovorí konkurencia? Na druhej strane sú znalci so znalosťami priameho marketingu či predaja a tí považujú návratnosť a konverziu za základ úspechu. Toto je viac v súlade tam, kde by podnikatelia a spoločnosti radi využili sociálne médiá a ich ťah (a nechali sa nimi ťahať). Nech je to ako chce, je možné merať ROI. Hoci KPI (Key performance indicators) sú závislé na spoločnosti, jej cieľoch a službe či produkte. Existuje niekoľko metód s rovnicami, ktoré by stáli za úvahu a o ktorých môžeme diskutovať ďalej.
Mnohé firmy majú profily na Twitteri, Facebooku či MySpace len preto, že ich má aj konkurencia. Čo by ste takýmto spoločnostiam poradili – zostať a pracovať s členmi (fanúšikmi), experimentovať, zrušiť profil a venovať sa napr. SEO alebo PPC alebo niečo úplne iné?
Mať profily je dôležité, ale ďalším krokom by mala byť integrovaná stratégia – napr. ako môže byť vaše konto optimalizované a potom využité na dosiahnutie firemných cieľov. Zistili sme, že využitie poradenských firiem v tejto fáze prináša úsporu času a peňazí, ak sa vykoná správne. Taktiež je dobré mať integrované digitálne stratégie spoločnosti, ktoré dohliadajú na SEO, PPC a rozvoj stránky. Stratégie pre web, blogy a sociálne média vytvoria spoluprácu, ktorá je v dnešnej dobe nových médií potrebná.
Čo v prípade, ak vzniknú skupiny či videá zamerané proti firme?
Obráťte sa na ne verejne, buďte úprimný, autentický, počúvajte a prinášajte skutočnú spätnú väzbu. Spravte si z neprajníkov svojich najväčších zástancov.
Chcete vedieť ako? Príďte sa s Nathanom stretnúť na konferenciu Daily Web 2010
Aký je váš názor na tvorbu a udržiavanie reputácie prostredníctvom sociálnych médií?
Sociálne médiá sú PRIMÁRNE pre udržiavanie reputácie v dnešnej ekonomike. Ak chce niekto zistiť, čo sa o ňom píše online, mal by používať hlavné sociálne platformy ako Facebook, LinkedIn, Twitter či MySpace. Taktiež si treba vytvoriť profil na google a youtube. Podeliť sa o pár článkov a informácií a tie sa prepracujú na vrchol vyhľadávania a takto si udržiavať svoju reputáciu.
Nie každá spoločnosť si myslí, že má produkty alebo služby, ktoré môže aktívne komunikovať cez sociálne médiá. Pre akých klientov bolo najťažšie začať efektívne pracovať so sociálnymi médiami a prečo?
Je pravda, že niektoré produkty a služby sú efektívnejšie ako iné. Zvykneme ich deliť na dve skupiny. Na Business to Consumers a Business to Business sa pozeráme ako na veľmi rozdielne, najmä čo sa týka social media. Obe majú veľmi veľa možností na úspech, ale každá používa iné stratégie. Najťažšie sa začína spolupráca so spoločnosťami, ktoré vyžadujú dialóg s CEO. Tieto profily sú najvyhľadávanejšie a tiež najviac zneužívané. Je to z dôvodu, že CEO nie sú tak silne zapojení, pokiaľ sa jedná o väčšie spoločnosti, alebo sú zaneprázdnení. Existujú však aj výnimky ako napríklad CEO miliardovej spoločnosti Zappos.
Kde leží „magická hranica“ alebo „kritická masa“ počtu fanúšikov?
Vo všetkých sociálnych médiách byť nájdený je nová podstata, ktorá sa posúva medzi koncepty ako „geo-lokácia“ a technológie, ktoré nás nútia používať web ako celok. Každá spoločnosť musí pochopiť, že v minulosti ľudia viac využívali televíziu, rádio a noviny než dnes. Dnes sú stále online preto, aby vstrebávali texty, obrázky a dáta. A primárnym miestom, kde sa toto deje, sú sociálne médiá. Ale používanie tradičných metód reklamy vám nezaručí úspechy v budúcnosti. Nejde o hranicu alebo masu, jednoducho musíte sa zapojiť, vytvoriť si vlastný rybník na chytanie rýb a hlavne si musíte vytvoriť naozajstný, autentický a transparentný vzťah so svojim trhom.
Ako je možné separovať a zapojiť fanúšikov, ktorí skutočne majú záujem aktívne komunikovať s firmou cez sociálne média od tých pasívnych a neaktívnych?
Fanúšikovia vás nebudú sledovať okamžite. Musíte si vytvoriť spoľahlivú stratégiu, ktorá spĺňa potreby vášho trhu, urobiť ju digitálnou, pripraviť nástroje, ktoré bude váš trh využívať a potom už len dodržiavať určenú stratégiu. Ľudia budú prichádzať a ich počet sa bude zvyšovať exponenciálne. Pokročilé stratégie sú vhodné pre spoločnosti ako naša a iné, ktoré vám pomôžu nájsť cieľový trh a rozvíjať tieto stratégie na prilákanie tejto časti trhu. Po čase sa ľudia stanú zapojenými, vy len musíte byť na pravom mieste, keď začnú byť pripravení poskytovať hodnotné návrhy, ktoré ich zaujímajú.
Medzi najčastejšie merania v oblasti sociálnych sietí patrí počet interakcií alebo komentárov, počet fanúšikov a návštevnosť stránky. Ako merať priamo konverziu a návratnosť investícií (ROI)?
Jedná sa o funkciu obchodného modelu a cieľov spoločnosti. Napríklad znalci sociálnych médií s PR zázemím by zvyčajne odmietli ROI alebo by ich prirovnali k dojmom. Ale v dojmoch je hodnota a na ich podporu – ako môžete merať nedostatok interakcií, keď vám do vášho trhu hovorí konkurencia? Na druhej strane sú znalci so znalosťami priameho marketingu či predaja a tí považujú návratnosť a konverziu za základ úspechu. Toto je viac v súlade tam, kde by podnikatelia a spoločnosti radi využili sociálne médiá a ich ťah (a nechali sa nimi ťahať). Nech je to ako chce, je možné merať ROI. Hoci KPI (Key performance indicators) sú závislé na spoločnosti, jej cieľoch a službe či produkte. Existuje niekoľko metód s rovnicami, ktoré by stáli za úvahu a o ktorých môžeme diskutovať ďalej.
Mnohé firmy majú profily na Twitteri, Facebooku či MySpace len preto, že ich má aj konkurencia. Čo by ste takýmto spoločnostiam poradili – zostať a pracovať s členmi (fanúšikmi), experimentovať, zrušiť profil a venovať sa napr. SEO alebo PPC alebo niečo úplne iné?
Mať profily je dôležité, ale ďalším krokom by mala byť integrovaná stratégia – napr. ako môže byť vaše konto optimalizované a potom využité na dosiahnutie firemných cieľov. Zistili sme, že využitie poradenských firiem v tejto fáze prináša úsporu času a peňazí, ak sa vykoná správne. Taktiež je dobré mať integrované digitálne stratégie spoločnosti, ktoré dohliadajú na SEO, PPC a rozvoj stránky. Stratégie pre web, blogy a sociálne média vytvoria spoluprácu, ktorá je v dnešnej dobe nových médií potrebná.
Čo v prípade, ak vzniknú skupiny či videá zamerané proti firme?
Obráťte sa na ne verejne, buďte úprimný, autentický, počúvajte a prinášajte skutočnú spätnú väzbu. Spravte si z neprajníkov svojich najväčších zástancov.
Chcete vedieť ako? Príďte sa s Nathanom stretnúť na konferenciu Daily Web 2010
Tagy: Daily Web 2010