|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Sobota 23.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Klement
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
06. júna 2015
Vieme, kde je na Slovensku najviac znečistený vzduch
Najviac znečistený vzduch na ...
Zdieľať
K znečisťovaniu ovzdušia na Slovensku podľa Centra pre trvalo udržateľné alternatívy najviac prispieva automobilová doprava v mestách a kúrenie uhlím na vidieku.
BRATISLAVA 6. júna - Najviac znečistený vzduch na Slovensku je v mestách, konkrétne v garážach nákupných centier. Vyplýva to z výsledkov meraní Centra pre trvalo udržateľné alternatívy (CEPTA), o ktorých agentúru SITA informoval predseda organizácie Daniel Lešinský.
Aktivisti z centra od stredy 27. mája do utorka 2. júna zisťovali množstvo prachových častíc v ovzduší v Bratislave, Zvolene, Banskej Bystrici, Košiciach, Vysokých Tatrách, Žiline a v Trenčíne.
Na znečistenie umiera ročne 6000 Slovákov
K znečisťovaniu ovzdušia na Slovensku podľa nich najviac prispieva automobilová doprava v mestách a kúrenie uhlím na vidieku. Na zdravotné komplikácie spojené so znečisteným ovzduším podľa environmentálnych aktivistov umiera na Slovensku ročne viac ako 6000 ľudí.
V garáži nákupného centra v Košiciach napríklad aktivisti namerali 42 900 prachových častíc na meter kubický vzduchu. Vysoké znečistenie zistili napríklad aj na frekventovaných uliciach a autobusových zastávkach v mestách (od 16 000 do 33 000 častíc na meter kubický) alebo vo vlaku ťahanom dieselovou lokomotívou (32 000 častíc na meter kubický).
Samosprávy by mali podporovať rozvoj nemotorovej dopravy
Kvalitný vzduch sa im podarilo namerať v prírode, či už vo Vysokých Tatrách (priemerne 1400 častíc) alebo napríklad aj na bratislavskej Kolibe (2950 častíc).
Podľa aktivistov treba zlepšenie kvality ovzdušia u nás presadzovať na troch úrovniach. Politici by mali investovať viac finančných prostriedkov, vrátane tých z fondov Európskej únie do projektov spojených so zvyšovaním čistoty ovzdušia a presadzovať prísnejšie pravidlá v oblasti vypúšťania emisií.
Samosprávy by sa zase mali snažiť maximálne podporovať rozvoj nemotorovej dopravy, napríklad cyklistickej a široká verejnosť viac využívať verejnú dopravu.
BRATISLAVA 6. júna - Najviac znečistený vzduch na Slovensku je v mestách, konkrétne v garážach nákupných centier. Vyplýva to z výsledkov meraní Centra pre trvalo udržateľné alternatívy (CEPTA), o ktorých agentúru SITA informoval predseda organizácie Daniel Lešinský.
Aktivisti z centra od stredy 27. mája do utorka 2. júna zisťovali množstvo prachových častíc v ovzduší v Bratislave, Zvolene, Banskej Bystrici, Košiciach, Vysokých Tatrách, Žiline a v Trenčíne.
Na znečistenie umiera ročne 6000 Slovákov
K znečisťovaniu ovzdušia na Slovensku podľa nich najviac prispieva automobilová doprava v mestách a kúrenie uhlím na vidieku. Na zdravotné komplikácie spojené so znečisteným ovzduším podľa environmentálnych aktivistov umiera na Slovensku ročne viac ako 6000 ľudí.
V garáži nákupného centra v Košiciach napríklad aktivisti namerali 42 900 prachových častíc na meter kubický vzduchu. Vysoké znečistenie zistili napríklad aj na frekventovaných uliciach a autobusových zastávkach v mestách (od 16 000 do 33 000 častíc na meter kubický) alebo vo vlaku ťahanom dieselovou lokomotívou (32 000 častíc na meter kubický).
Samosprávy by mali podporovať rozvoj nemotorovej dopravy
Kvalitný vzduch sa im podarilo namerať v prírode, či už vo Vysokých Tatrách (priemerne 1400 častíc) alebo napríklad aj na bratislavskej Kolibe (2950 častíc).
Podľa aktivistov treba zlepšenie kvality ovzdušia u nás presadzovať na troch úrovniach. Politici by mali investovať viac finančných prostriedkov, vrátane tých z fondov Európskej únie do projektov spojených so zvyšovaním čistoty ovzdušia a presadzovať prísnejšie pravidlá v oblasti vypúšťania emisií.
Samosprávy by sa zase mali snažiť maximálne podporovať rozvoj nemotorovej dopravy, napríklad cyklistickej a široká verejnosť viac využívať verejnú dopravu.