|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
13. januára 2006
Viedeň predstavila svoj projekt
Konzorcium TwoOne, ktorému zatiaľ minister dopravy aj privatizačná komisia „odklepli“ bratislavské a košické letsko, včera predstavilo svoj projekt. S predajom musí ešte súhlasiť vláda a Protimonopolný úrad.
Zdieľať
Základom projektu je okrem 6 miliárd Sk, ktoré zaplatia ako kúpnu cenu, aj vyše
9 miliárd korún investícií do roku 2010, okrem iného aj na nový terminál. V podmienkach tendra bolo, že ak túto sumu víťaz nepreinvestuje, musí ju zaplatiť štátu.
Napriek tomu, že Bratislava potrebuje investora, oveľa viac sa zdá, že Viedeň potrebuje Bratislavu. Viedenské letisko Schwechat praská vo švíkoch a zatiaľ sa mu nedarí presadiť stavbu tretej vzletovej a pristávacej dráhy pre odpor „zelených“. Pripustil to aj šéf viedenského letiska Herbert Kaufmann: „Počas najbližších 2 až 4 rokov vo Viedni nová dráha nebude.“ Okrem toho má Schwechat záujem zbaviť sa nízkonákladových leteckých spoločností, na ktorých zarába najmenej, no sú čoraz obľúbenejšie. Keďže Bratislava sa profiluje ako letisko pre nízkonákladovú dopravu, Viedeň chce tú svoju presunúť k nám.
V prípade letiska v Košiciach bude kúpna cena 900 miliónov korún. Na ďalší rozvoj plánuje TwoOne investovať ďalších 416 miliónov Sk. Prípadného neschválenie koncentrácie letísk zo strany úradov sa konzorcium neobáva.
Napriek tomu, že Bratislava potrebuje investora, oveľa viac sa zdá, že Viedeň potrebuje Bratislavu. Viedenské letisko Schwechat praská vo švíkoch a zatiaľ sa mu nedarí presadiť stavbu tretej vzletovej a pristávacej dráhy pre odpor „zelených“. Pripustil to aj šéf viedenského letiska Herbert Kaufmann: „Počas najbližších 2 až 4 rokov vo Viedni nová dráha nebude.“ Okrem toho má Schwechat záujem zbaviť sa nízkonákladových leteckých spoločností, na ktorých zarába najmenej, no sú čoraz obľúbenejšie. Keďže Bratislava sa profiluje ako letisko pre nízkonákladovú dopravu, Viedeň chce tú svoju presunúť k nám.
V prípade letiska v Košiciach bude kúpna cena 900 miliónov korún. Na ďalší rozvoj plánuje TwoOne investovať ďalších 416 miliónov Sk. Prípadného neschválenie koncentrácie letísk zo strany úradov sa konzorcium neobáva.
Odhadovaný počet cestujúcich
Rok Bratislava Košice
2006 2 146 000 318 000
2007 2 898 000 361 000
2008 3 677 000 404 000
2009 4 498 000 444 000
2010 5 015 000 480 000
2015 6 313 000 613 000
Zdroj TwoOne
(hll)
Súvisiace články:
Rozhodnutie o letiskách sa odďaľuje (12. 1. 2006)
ISAP nevzdáva boj o letiská (11. 1. 2006)
O predaji letísk každý inak (9. 1. 2006)
Letisko: boj do posledného dychu (7. 1. 2006)
Smer varuje investorov : Privatizáciu letiska zrušíme! (5. 1. 2006)
Letiská prepravia 1,6 milióna ľudí (30. 12. 2005)