|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Štvrtok 21.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Elvíra
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
12. novembra 2009
Vianoce sú silnejšie ako hospodárska kríza
Pre Slovákov je tradícia užitia si vianočných sviatkov silnejšia ako hospodárska kríza. Vyplynulo to z prieskumu spoločnosti Deloitte. Podľa jeho záverov totiž plánuje až 87 % respondentov minúť ...
Zdieľať
BRATISLAVA 12. novembra (WEBNOVINY) - Pre Slovákov je tradícia užitia si vianočných sviatkov silnejšia ako hospodárska kríza. Vyplynulo to z prieskumu spoločnosti Deloitte. Podľa jeho záverov totiž plánuje až 87 % respondentov minúť v tomto roku na nákupy rovnakú alebo menšiu sumu peňazí ako vlani. Menej peňazí chce pritom minúť 42 % oslovených občanov. Kríza sa však prejavila v tom, že ľudia na Slovensku si pripravujú rozpočet na vianočné darčeky. "Zatiaľ čo minulý rok rozpočet na vianočné nákupy plánovala tretina ľudí, tento rok sú Slováci opatrní a 53 % z nich si rozpočet tento rok urobí," konštatuje partnerka na oddelení auditu Deloitte Slovensko Zuzana Letková.
Najviac si pritom Slováci ako darček želajú knihy, oblečenie a kozmetiku. Podľa výsledkov prieskumu nákupných zámerov však sa najviac bude nakupovať kozmetika a parfumy, a to v 56 % prípadov. Nasledujú knihy, oblečenie a interiérové doplnky. Hlavným kritériom pri rozhodovaní budú pre Slovákov cena a veľký výber. Akcie a zľavy nie sú pritom pre nich až tak dôležité, ako pre ostatných obyvateľov Európy. Podľa prieskumu je to rozhodujúce kritérium pre 56 % Slovákov, kým v Európe tento podiel dosahuje 81 %.
Prieskum spoločnosti Deloitte bol zameraný na spotrebiteľské chovanie obyvateľov Európy, Stredného východu a Juhoafrickej republiky. Tento rok sa ho zúčastnilo 17 567 respondentov starších ako 18 rokov z 17 európskych krajín a realizoval sa na prelome septembra a októbra. Panel respondentov na Slovensku zahŕňal 501 ľudí. Každý z účastníkov bol podobne ako v ostatných krajinách identifikovaný na základe sociodemografických údajov, osobných záujmov a spotrebiteľského správania.
SITA