|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Piatok 22.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Cecília
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
22. mája 2014
Viac ako Slováci dôverujú svojim bankám len Švajčiari a Nóri
Dôvera Slovákov ku svojim bankám je v rámci Európy nadpriemerná. Spoločnostiam dôveruje 48 % ich klientov, čo zaraďuje SR na 3. miesto hneď za Švajčiarsko (54 %) a Nórsko (50 %).
Zdieľať
Bratislava 22. mája (TASR) - Dôvera Slovákov ku svojim bankám je v rámci Európy nadpriemerná. Spoločnostiam dôveruje 48 % ich klientov, čo zaraďuje SR na 3. miesto hneď za Švajčiarsko (54 %) a Nórsko (50 %).
Celosvetový priemer je 44 %. Informovala o tom na základe vlastného prieskumu poradenská spoločnosť EY.
"Hlavnými faktormi, ktoré pozitívne ovplyvňujú dôveru k bankám, sú pre slovenských zákazníkov kvalita služieb, schopnosť poskytnúť odbornú radu a efektívna komunikácia," uviedla firma.
Negatívnymi faktormi, ktoré naopak vzbudzujú v klientoch nedôveru, sú cenové parametre ako poplatky (67 %) a úroková miera na kreditné (50 %) aj debetné (40 %) produkty.
Vysoká dôvera voči bankám však neznamená, že by slovenskí klienti využívali služby len jednej spoločnosti. Takmer 70 % spotrebiteľov totiž využíva servis viac než jednej bankovej inštitúcie. Svetový priemer je 56 %.
Podľa vedúceho partnera oddelenia poradenstva pre finančné inštitúcie spoločnosti EY v strednej Európe Pavla Rieggera síce rastie dôvera Slovákov voči bankám, no služby je stále možné vylepšiť. Napríklad v oblasti transparentnosti bankových poplatkov. "Rozhodujúci pre ďalšie posilnenie dôvery bude aj prístup bánk k riešeniu problémov a sťažnostiam klientov," skonštatoval Riegger.
V rámci svetového prieskumu narástla za posledný rok dôvera v banky u viac ako tretiny respondentov. Medzi jednotlivými regiónmi sveta sú však pomerne výrazné rozdiely. Najviac rastie dôvera v bankový sektor v Indii a Saudskej Arábii. Naopak, dôvera poklesla v Španielsku a Írsku, kde o tomto jave informovalo 60 % a 62 % opýtaných.
Spoločnosť EY oslovila v rámci prieskumu celkovo 32.642 bankových klientov v 43 krajinách sveta. Respondenti museli vlastniť aspoň jeden bankový produkt a mať prístup k internetu. Zber údajov sa uskutočnil v období od 25. júla do 7. októbra 2013. V SR sa na prieskume zúčastnilo 505 respondentov.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR
Foto: Andrej Galica
Celosvetový priemer je 44 %. Informovala o tom na základe vlastného prieskumu poradenská spoločnosť EY.
"Hlavnými faktormi, ktoré pozitívne ovplyvňujú dôveru k bankám, sú pre slovenských zákazníkov kvalita služieb, schopnosť poskytnúť odbornú radu a efektívna komunikácia," uviedla firma.
Negatívnymi faktormi, ktoré naopak vzbudzujú v klientoch nedôveru, sú cenové parametre ako poplatky (67 %) a úroková miera na kreditné (50 %) aj debetné (40 %) produkty.
Vysoká dôvera voči bankám však neznamená, že by slovenskí klienti využívali služby len jednej spoločnosti. Takmer 70 % spotrebiteľov totiž využíva servis viac než jednej bankovej inštitúcie. Svetový priemer je 56 %.
Podľa vedúceho partnera oddelenia poradenstva pre finančné inštitúcie spoločnosti EY v strednej Európe Pavla Rieggera síce rastie dôvera Slovákov voči bankám, no služby je stále možné vylepšiť. Napríklad v oblasti transparentnosti bankových poplatkov. "Rozhodujúci pre ďalšie posilnenie dôvery bude aj prístup bánk k riešeniu problémov a sťažnostiam klientov," skonštatoval Riegger.
V rámci svetového prieskumu narástla za posledný rok dôvera v banky u viac ako tretiny respondentov. Medzi jednotlivými regiónmi sveta sú však pomerne výrazné rozdiely. Najviac rastie dôvera v bankový sektor v Indii a Saudskej Arábii. Naopak, dôvera poklesla v Španielsku a Írsku, kde o tomto jave informovalo 60 % a 62 % opýtaných.
Spoločnosť EY oslovila v rámci prieskumu celkovo 32.642 bankových klientov v 43 krajinách sveta. Respondenti museli vlastniť aspoň jeden bankový produkt a mať prístup k internetu. Zber údajov sa uskutočnil v období od 25. júla do 7. októbra 2013. V SR sa na prieskume zúčastnilo 505 respondentov.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR