Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Ekonomika

22. júna 2012

Viac ako polovica výrobkov v obchodoch je zo zahraničia



Potraviny, ktoré sa nachádzajú na regáloch slovenských obchodov, sú z väčšej časti dovezené zo zahraničia. Podiel slovenských výrobkov klesá, dnes ich je v obchodoch 46 %. Vyplýva to ...



Zdieľať
obchod BRATISLAVA 21. júna (WEBNOVINY) - Potraviny, ktoré sa nachádzajú na regáloch slovenských obchodov, sú z väčšej časti dovezené zo zahraničia.


Podiel slovenských výrobkov klesá, dnes ich je v obchodoch 46 %. Vyplýva to z prieskumu, ktorý si nechala vypracovať Potravinárska komora Slovenska (PKS).

Ešte v roku 2011 bolo podľa rovnakého prieskumu v obchodoch 50 % slovenských výrobkov.

Najväčšie zastúpenie spomedzi slovenských produktov majú minerálky a ochutené či neochutené vody, 69 % týchto výrobkov je na regáloch v obchodoch slovenských.

Prevažne slovenské kupujeme aj mlieko (60 %), pivo (58 %) a mliečne výrobky (53 %).

Presná polovica liehovín a destilátov na pultoch pochádza zo zahraničia. Naopak, malé zastúpenie majú slovenské oleje, cukrovinky a čokolády (36 %) či konzervované produkty (20 %).

Najviac slovenských výrobkov ponúkajú malé predajne (67 %) a supermarkety (54 %).

Veľké hypermarkety väčšinu potravín dovážajú, predávajú 47 % našich produktov. Ľudia žijúci v Banskobystrickom a Žilinskom kraji majú k potravinám vyrobeným na Slovensku najľahší prístup.

Obchody v týchto krajoch ponúkajú 56 %, resp. 53 % percent slovenských výrobkov. Naopak, v Trenčianskom kraji majú slovenské výrobky len 40-percentné zastúpenie.

"Výsledky tohto monitoringu boli pre nás veľmi, veľmi nepríjemným prekvapením," priznal prezident PKS Daniel Poturnay. Ako dodal, podľa prieskumu Eurostatu v susednom Česku predávajú 77 % domácich výrobkov, Maďarsku 78 % a Poľsku 87 %. "V porovnaní s týmito číslami je našich 46 % žalostne málo," doplnil.

Spotrebitelia podľa jeho slov slovenské výrobky chcú, slovenskí výrobcovia ich vedia ponúknuť a naša ekonomika potrebuje rast dopytu po domácich produktoch. "Zostáva otázka, do akej miery je obchod tento dopyt schopný ponúknuť," uzavrel.

Prieskum uskutočnila spoločnosť GfK v 360 predajniach na Slovensku od 24. mája do 8. júna osobným zberom.

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Stále menej Slovákov ovláda aspoň jeden cudzí jazyk
<< predchádzajúci článok
Slováci najviac túžia po Karibiku, láka aj Kuba