|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Streda 6.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Renáta
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
22. júna 2012
Viac ako polovica výrobkov v obchodoch je zo zahraničia
Potraviny, ktoré sa nachádzajú na regáloch slovenských obchodov, sú z väčšej časti dovezené zo zahraničia. Podiel slovenských výrobkov klesá, dnes ich je v obchodoch 46 %. Vyplýva to ...
Zdieľať
BRATISLAVA 21. júna (WEBNOVINY) - Potraviny, ktoré sa nachádzajú na regáloch slovenských obchodov, sú z väčšej časti dovezené zo zahraničia.
Podiel slovenských výrobkov klesá, dnes ich je v obchodoch 46 %. Vyplýva to z prieskumu, ktorý si nechala vypracovať Potravinárska komora Slovenska (PKS).
Ešte v roku 2011 bolo podľa rovnakého prieskumu v obchodoch 50 % slovenských výrobkov.
Najväčšie zastúpenie spomedzi slovenských produktov majú minerálky a ochutené či neochutené vody, 69 % týchto výrobkov je na regáloch v obchodoch slovenských.
Prevažne slovenské kupujeme aj mlieko (60 %), pivo (58 %) a mliečne výrobky (53 %).
Presná polovica liehovín a destilátov na pultoch pochádza zo zahraničia. Naopak, malé zastúpenie majú slovenské oleje, cukrovinky a čokolády (36 %) či konzervované produkty (20 %).
Najviac slovenských výrobkov ponúkajú malé predajne (67 %) a supermarkety (54 %).
Veľké hypermarkety väčšinu potravín dovážajú, predávajú 47 % našich produktov. Ľudia žijúci v Banskobystrickom a Žilinskom kraji majú k potravinám vyrobeným na Slovensku najľahší prístup.
Obchody v týchto krajoch ponúkajú 56 %, resp. 53 % percent slovenských výrobkov. Naopak, v Trenčianskom kraji majú slovenské výrobky len 40-percentné zastúpenie.
"Výsledky tohto monitoringu boli pre nás veľmi, veľmi nepríjemným prekvapením," priznal prezident PKS Daniel Poturnay. Ako dodal, podľa prieskumu Eurostatu v susednom Česku predávajú 77 % domácich výrobkov, Maďarsku 78 % a Poľsku 87 %. "V porovnaní s týmito číslami je našich 46 % žalostne málo," doplnil.
Spotrebitelia podľa jeho slov slovenské výrobky chcú, slovenskí výrobcovia ich vedia ponúknuť a naša ekonomika potrebuje rast dopytu po domácich produktoch. "Zostáva otázka, do akej miery je obchod tento dopyt schopný ponúknuť," uzavrel.
Prieskum uskutočnila spoločnosť GfK v 360 predajniach na Slovensku od 24. mája do 8. júna osobným zberom.
Podiel slovenských výrobkov klesá, dnes ich je v obchodoch 46 %. Vyplýva to z prieskumu, ktorý si nechala vypracovať Potravinárska komora Slovenska (PKS).
Ešte v roku 2011 bolo podľa rovnakého prieskumu v obchodoch 50 % slovenských výrobkov.
Najväčšie zastúpenie spomedzi slovenských produktov majú minerálky a ochutené či neochutené vody, 69 % týchto výrobkov je na regáloch v obchodoch slovenských.
Prevažne slovenské kupujeme aj mlieko (60 %), pivo (58 %) a mliečne výrobky (53 %).
Presná polovica liehovín a destilátov na pultoch pochádza zo zahraničia. Naopak, malé zastúpenie majú slovenské oleje, cukrovinky a čokolády (36 %) či konzervované produkty (20 %).
Najviac slovenských výrobkov ponúkajú malé predajne (67 %) a supermarkety (54 %).
Veľké hypermarkety väčšinu potravín dovážajú, predávajú 47 % našich produktov. Ľudia žijúci v Banskobystrickom a Žilinskom kraji majú k potravinám vyrobeným na Slovensku najľahší prístup.
Obchody v týchto krajoch ponúkajú 56 %, resp. 53 % percent slovenských výrobkov. Naopak, v Trenčianskom kraji majú slovenské výrobky len 40-percentné zastúpenie.
"Výsledky tohto monitoringu boli pre nás veľmi, veľmi nepríjemným prekvapením," priznal prezident PKS Daniel Poturnay. Ako dodal, podľa prieskumu Eurostatu v susednom Česku predávajú 77 % domácich výrobkov, Maďarsku 78 % a Poľsku 87 %. "V porovnaní s týmito číslami je našich 46 % žalostne málo," doplnil.
Spotrebitelia podľa jeho slov slovenské výrobky chcú, slovenskí výrobcovia ich vedia ponúknuť a naša ekonomika potrebuje rast dopytu po domácich produktoch. "Zostáva otázka, do akej miery je obchod tento dopyt schopný ponúknuť," uzavrel.
Prieskum uskutočnila spoločnosť GfK v 360 predajniach na Slovensku od 24. mája do 8. júna osobným zberom.