Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Z domova

10. marca 2016

Viac ako 130 učiteľov sa vzdelávalo v oblasti finančnej gramotnosti



Zaobchádzanie s peniazmi, princíp bohatstva a chudoby či súvislosti spojené s bankou alebo poisťovňou sa snažilo v uplynulých dňoch pochopiť viac ako 130 ...



Zdieľať
Ilustračné foto Foto: TASR - Pavel Neubauer
Bratislava 10. marca (TASR) – Zaobchádzanie s peniazmi, princíp bohatstva a chudoby či súvislosti spojené s bankou alebo poisťovňou sa snažilo v uplynulých dňoch pochopiť viac ako 130 učiteľov zo Žilinského a Trnavského kraja. Metodicko-pedagogické centrum (MPC) pre nich totiž zorganizovalo seminár k finančnej gramotnosti. TASR o tom informovala Lucia Maková z MPC.


Podľa lektorky seminára Moniky Reiterovej je v súvislosti s finančnou gramotnosťou najväčším problémom nezodpovednosť mladých ľudí nielen vo vzťahu k narábaniu s financiami, ale všeobecne vo všetkých oblastiach.

"Za ideálne riešenie tohto problému považuje práve kombináciu vyučovacích hodín zameraných na finančnú gramotnosť so správnym vedením mladých zo strany rodiny," priblížila Maková.

Seminár k finančnej gramotnosti v Žiline sa konal 8. a 9. marca pre 110 učiteľov. V Trnavskom kraji sa zas vzdelávania v oblasti finančnej gramotnosti 8. marca zúčastnilo 22 riaditeľov a zástupcov základných škôl z okresov Skalica a Senica.

Seminár bol rozdelený na šesť oblastí. Okrem teórie o "vreckovom", výdavkoch, nákupoch, výmennom obchode či bankovkách boli učitelia zapojení aj do aktivít, ktoré môžu využívať na svojich vyučovacích hodinách.

"Išlo napríklad o hru na stredoveké trhovisko, v ktorej si mohli zážitkovou formou vyskúšať, ako fungoval v minulosti výmenný obchod, alebo sa zahrali na poisťovňu," spresnila Maková. Pedagógovia si taktiež vyskúšali aktivitu zameranú na ochranu osobných údajov na sociálnych sieťach.

Medzi učiteľmi rezonuje podľa Makovej mylná predstava o tom, že finančná gramotnosť súvisí iba s matematikou. Ako však tvrdí, finančná gramotnosť má prieniky s mnohými vyučovacími predmetmi. "Prioritne však s etickou výchovou, občianskou náukou, vlastivedou i ďalšími prierezovými témami, najmä s environmentálnou a mediálnou výchovou," vysvetlila.

Národný štandard finančnej gramotnosti vymedzuje, akými poznatkami, zručnosťami a skúsenosťami musia pedagogickí zamestnanci a žiaci disponovať, aby mohli nepretržite rozširovať svoje vedomosti o osobných financiách. "Podľa toho, ako sa budú meniť ich zodpovednosti a príležitosti," podotkla Maková.

Semináre a vzdelávania k finančnej gramotnosti organizujú pracoviská MPC na základe záujmu zo strany škôl, ale i požiadavky zo strany Národného štandardu finančnej gramotnosti.

Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Kaliňák: Dohoda medzi EÚ a Tureckom pripomína obchodnú dohodu
<< predchádzajúci článok
V škole v rakúskom Kittsee je slovenčina nepovinný predmet