|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 2.2.2025
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Erik, Erika
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
10. marca 2016
Viac ako 130 učiteľov sa vzdelávalo v oblasti finančnej gramotnosti
Zaobchádzanie s peniazmi, princíp bohatstva a chudoby či súvislosti spojené s bankou alebo poisťovňou sa snažilo v uplynulých dňoch pochopiť viac ako 130 ...
Zdieľať
Ilustračné foto Foto: TASR - Pavel Neubauer
Bratislava 10. marca (TASR) – Zaobchádzanie s peniazmi, princíp bohatstva a chudoby či súvislosti spojené s bankou alebo poisťovňou sa snažilo v uplynulých dňoch pochopiť viac ako 130 učiteľov zo Žilinského a Trnavského kraja. Metodicko-pedagogické centrum (MPC) pre nich totiž zorganizovalo seminár k finančnej gramotnosti. TASR o tom informovala Lucia Maková z MPC.Podľa lektorky seminára Moniky Reiterovej je v súvislosti s finančnou gramotnosťou najväčším problémom nezodpovednosť mladých ľudí nielen vo vzťahu k narábaniu s financiami, ale všeobecne vo všetkých oblastiach.
"Za ideálne riešenie tohto problému považuje práve kombináciu vyučovacích hodín zameraných na finančnú gramotnosť so správnym vedením mladých zo strany rodiny," priblížila Maková.
Seminár k finančnej gramotnosti v Žiline sa konal 8. a 9. marca pre 110 učiteľov. V Trnavskom kraji sa zas vzdelávania v oblasti finančnej gramotnosti 8. marca zúčastnilo 22 riaditeľov a zástupcov základných škôl z okresov Skalica a Senica.
Seminár bol rozdelený na šesť oblastí. Okrem teórie o "vreckovom", výdavkoch, nákupoch, výmennom obchode či bankovkách boli učitelia zapojení aj do aktivít, ktoré môžu využívať na svojich vyučovacích hodinách.
"Išlo napríklad o hru na stredoveké trhovisko, v ktorej si mohli zážitkovou formou vyskúšať, ako fungoval v minulosti výmenný obchod, alebo sa zahrali na poisťovňu," spresnila Maková. Pedagógovia si taktiež vyskúšali aktivitu zameranú na ochranu osobných údajov na sociálnych sieťach.
Medzi učiteľmi rezonuje podľa Makovej mylná predstava o tom, že finančná gramotnosť súvisí iba s matematikou. Ako však tvrdí, finančná gramotnosť má prieniky s mnohými vyučovacími predmetmi. "Prioritne však s etickou výchovou, občianskou náukou, vlastivedou i ďalšími prierezovými témami, najmä s environmentálnou a mediálnou výchovou," vysvetlila.
Národný štandard finančnej gramotnosti vymedzuje, akými poznatkami, zručnosťami a skúsenosťami musia pedagogickí zamestnanci a žiaci disponovať, aby mohli nepretržite rozširovať svoje vedomosti o osobných financiách. "Podľa toho, ako sa budú meniť ich zodpovednosti a príležitosti," podotkla Maková.
Semináre a vzdelávania k finančnej gramotnosti organizujú pracoviská MPC na základe záujmu zo strany škôl, ale i požiadavky zo strany Národného štandardu finančnej gramotnosti.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR