|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Piatok 22.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Cecília
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
13. marca 2018
Viac ako 1200 zdravotníkov v Žiline absolvuje komunikačné školenie
Fakultná nemocnica s poliklinikou (FNsP) v Žiline pripravila v týchto dňoch pre zdravotníckych zamestnancov špeciálne školenie podporujúce zlepšenie ...
Zdieľať
Ilustračné foto Foto: TASR/Radovan Stoklasa
Žilina 13. marca (TASR) – Fakultná nemocnica s poliklinikou (FNsP) v Žiline pripravila v týchto dňoch pre zdravotníckych zamestnancov špeciálne školenie podporujúce zlepšenie komunikácie. Pod vedením klinického psychológa Richarda Grófa sa zameriavajú nielen na priblíženie vzťahu zdravotník – pacient, ale aj na špecifiká osobností a problémových situácií, do ktorých sa môžu lekári či sestry dostať. TASR o tom informovala hovorkyňa FNsP v Žiline Lenka Záteková.„Takýmto spôsobom chceme pomôcť zdravotníkom, ktorí sa každý deň stretávajú s rôznymi ťažkými prípadmi a životnými situáciami pacientov a nie vždy je pre nich jednoduché správne reagovať,“ uviedol generálny riaditeľ FNsP Žilina Igor Stalmašek.
Trojhodinové školenie prebieha v dvoch blokoch a zameriava sa na modelové prípady i reálne situácie z ambulancií a oddelení. „Chceme otvoriť aj ľudskú rovinu komunikácie s pacientom. Neliečime len ochorenie, ale pozeráme sa na pacienta ako na človeka, ktorý má určité nádeje, strachy, myšlienky a pocity, ktoré sa v ňom odohrávajú,“ vysvetlil školiteľ. Choroba má podľa neho vždy aj psychologické dôsledky, ktoré by mali byť v komunikácii zohľadnené rovnako ako individuálne potreby každého z pacientov. Každý sa vyrovnáva s chorobou rôzne a čím je pacient spokojnejší, tým je rýchlejšia aj samotná rekonvalescencia.
Reakcie zamestnancov na školenie sú rôzne. „Stretávame sa aj s nesúhlasom a sťažnosťami, že nie vždy je čas venovať sa pacientovi tak do hĺbky, no na druhej strane to mnohí vítajú a takýmto spôsobom bežne pracujú a je to pre nich samozrejmosť,“ uzavrel Stalmašek.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR