|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
13. mája 2006
Verejnosť má možnosť obzrieť si diaľničný tunel Branisko
Národná diaľničná spoločnosť (NDS) využila odstávku diaľničného tunela Branisko a pozvala tento víkend širokú verejnosť na jeho obhliadku a oboznámenie sa najmä z bezpečnostnými prvkami, ktoré ...
Zdieľať
KOŠICE, 13. mája (WN/SITA) - Národná diaľničná spoločnosť (NDS) využila odstávku diaľničného tunela Branisko a pozvala tento víkend širokú verejnosť na jeho obhliadku a oboznámenie sa najmä z bezpečnostnými prvkami, ktoré ho radia k najmodernejším a najbezpečnejším v Európe. Tunel je pre širokú verejnosť otvorený od dnešného rána až do 18. hodiny a v nedeľu od 10. do 16. hodiny. Dopoludnia ho navštívilo okolo 30 ľudí, ktorí si so sprievodcom prezreli únikovú šachtu, zoznámili sa bezpečnostnými zariadeniami, ako aj prácami, ktoré sa vykonávajú v rámci pravidelnej údržby.
,,V priebehu desaťdňovej odstávky sa robia revízie a prípadné opravy všetkých technických a zabezpečovacích prvkov, svetelnej techniky, vzduchotechniky, monitorovacieho a riadiaceho systému prevádzky tunela vrátane kontroly správnej funkcie a nastavenia. Súbežne s týmito prácami sa vykonáva aj čistenie stropu a stien tunela, svetelných signalizačných značiek," informoval hovorca Marcel Jánošík. Takéto práce sa nedajú urobiť počas prevádzky tunela. ,,Keď tunelom prechádza kamión, vzniká hlukový a piestový efekt, takže prúd vzduchu by mohol strhnúť pracovníka, ktorý by napríklad čistil dopravné značky," povedal Jánošík.
,,Keď ide človek autom cez tunel, ani si nemôže uvedomiť množstvo vecí potrebných na bezpečnú prevádzku. Teraz som si to s vnukom prešiel pešo a naplno si uvedomil, aké je to celé obrovské, o aké náročné dielo ide," povedal Vincent Sabo z Prešova, ktorý absolvoval cestu pešo únikovou štôlňou od vchodu po najbližší bezpečnostný záliv tunela, čo je približne trištvrte kilometra. Úniková štôlňa je súbežná s hlavnou tunelovou rúrou a v určitých miestach je s ňou spojená bezpečnostnými dvermi, ktoré sa v prípade potreby otvárajú. Je v nej pretlak, takže v prípade požiaru poskytuje osádkam vozidiel bezpečnú cestu k záchrane.
Tunel v sobotu dopoludnia navštívila aj rodina Gulášovcov zo Sabinova. ,,Je výborné, že sa tento tunel postavil a slúži motoristom, cesta cez horský priechod bola veľmi únavná a náročná, najmä ak pred vami išiel kamión. Podľa mňa je však tunel pričasto odstavený na to, že je nový," povedala Beáta Gulášová.
V minulom roku bol tunel Branisko odstavený približne 26 krát, dokopy okolo 743 hodín. "Plánované odstávky v trvaní desať až štrnásť dní sa však robia len dvakrát ročne - na jar a na jeseň. Sme ich povinní vykonávať v zmysle prevádzkovo technických a bezpečnostných predpisov. Snažíme sa, aby trvali len nevyhnutný čas," povedal riaditeľ NDS Dušan Faktor. Diaľničný tunel Branisko je dlhý 4 975 metrov, čo je viac ako jeden z najdlhších slovenských železničných tunelov - Bujanovský, medzi Kysakom a Margecanmi.
FOTO:SITA