|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
26. decembra 2015
Veľvyslanectvá zaznamenali zneužívanie núdzových telefónov
Slováci si už zvykli na to, že im po prekročení hraníc príde tzv. privítacia SMS, v ktorej sú telefonické kontakty na zastupiteľský úrad (ZÚ) SR v danej krajine, ako aj ...
Zdieľať
Ilustračné foto Foto: TASR/AP
Bratislava 26. decembra (TASR) - Slováci si už zvykli na to, že im po prekročení hraníc príde tzv. privítacia SMS, v ktorej sú telefonické kontakty na zastupiteľský úrad (ZÚ) SR v danej krajine, ako aj na nonstop službu ministerstva zahraničných vecí. Na tie môžu zavolať, ak sa im stane nehoda, úraz, prípadne stratia doklady.Veľvyslanectvá však podľa hovorcu ministerstva Petra Stana registrujú celú škálu rôznych prípadov nepochopenia, ale aj vedomého zneužitia daných čísiel.
"Napríklad sa volajúci od našich konzulárnych pracovníkov dožadujú určenia diagnózy pri bolesti hlavy. Alebo sa sťažujú na porušovanie svojich ľudských práv, keď ich v podnapitom stave nechcú pustiť na diskotéku v zahraničnej destinácii," priblížil pre TASR.
Sú aj takí, ktorým, ak zlyhá v zahraničí dopravný prostriedok, dôjdu im financie alebo zmeškajú nejaký prípoj, tak sa dožadujú prepravy na Slovensko autom zastupiteľského úradu. "Mali sme volajúcich, ktorí žiadali informáciu o tom, ako majú odskrutkovať maticu na kolese s defektom, alebo že im v byte netečie teplá voda," pokračoval Stano. Ďalšia Slovenka, ktorá sedela v reštaurácii v susednej krajine, zase chcela vedieť, čo má robiť, keď sa na ňu vyzývavo pozerajú dvaja muži.
Ako dodal hovorca MZV, osobitnú kapitolu predstavujú prípady, keď je jasné, že volajúci číslo vyložene zneužíva. Príkladom toho bol muž, ktorý sa ozval spred supermarketu, že potrebuje 10.000 eur. Skupina "veselých" cestovateľov sa zase cítila v núdzi, lebo im došlo pivo.
"Žiaľ, zaznamenávame aj prípady, keď sú volajúci vulgárni k našim pracovníkom, alebo sa im vyhrážajú. Všetky takéto telefonáty zbytočne blokujú linku a kapacity zastupiteľského úradu pre ľudí, ktorí môžu pomoc naozaj súrne potrebovať," upozornil Stano.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR