|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Piatok 15.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Leopold
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
15. decembra 2019
Veľké a silné auto sa nehodí pre každého
Pri výbere ojazdeného auta sa odporúča vyberať ho podľa toho, ako často sa bude využívať. Dôležité je aj to, či sa bude jazdiť viac po meste alebo na diaľnici, a v ...
Zdieľať
Ilustračné foto. Foto: TASR/AP
Bratislava 15. decembra (TASR) - Pri výbere ojazdeného auta sa odporúča vyberať ho podľa toho, ako často sa bude využívať. Dôležité je aj to, či sa bude jazdiť viac po meste alebo na diaľnici, a v neposlednom rade, koľkí ho budú užívať."Pri výbere auta je teda je rozhodujúce, aké trasy s ním budete absolvovať. Pokiaľ raz za rok vyrazíte s plným kufrom do Chorvátska, neznamená to, že potrebujete veľké rodinné MPV alebo SUV na celý rok. Zbytočne veľké auto má totiž zbytočne veľký motor, zbytočne veľkú spotrebu, vysoké servisné nároky a aj celkovo predražené prevádzkové náklady. V prípade, že musíte na zadné sedadlo umiestniť vedľa seba tri detské sedačky, sa zase priestrannému MPV vyhnete len ťažko," upozorňuje Karolína Topolová, generálna riaditeľka a predsedníčka predstavenstva AURES Holdings, prevádzkovateľa medzinárodnej siete autocentier AAA Auto.
Podľa nej najväčším "žrútom" paliva sú neustále rozjazdy, ktorým sa vodič v meste nevyhne. Čím ťažšie auto, tým viac energie na rozjazd potrebuje a úmerne tomu rastie aj spotreba, a navyše sa s veľkým autom v meste horšie zaparkuje.
Na strane druhej, s malým a slabším autom je problém pri častých cestách na diaľnici. Málo výkonný motor sa spravidla ženie na maximálny výkon, a to sa nepriaznivo prejaví na spotrebe paliva. Preto má väčší zmysel vydať sa na autostrádu s väčším a silným vozidlom, ktoré sa nebude toľko namáhať a bude tým pádom úspornejšie. A taktiež pohodlnejšie a pri vyšších rýchlostiach bezpečnejšie. "Pri dlhých trasách môžu výrazne pomôcť asistenčné systémy, ako sú trebárs tempomat či systém udržania v jazdnom pruhu," radí Topolová.
Čo sa týka rozdelenia áut medzi manželov, funguje v mnohých rodinách klasický systém. Muž ako hlava rodiny jazdí veľkým a drahým kombi, zatiaľ čo na manželku ostane vplyvom napätého rozpočtu staršie, menej spoľahlivé a menej bezpečné auto. Paradoxne, bezpečné a moderné auto stojí väčšinu dňa na firemnom parkovisku, zatiaľ čo mamy rozvážajú deti do škôlok a škôl lacnejším, nepohodlným a hlavne menej bezpečným autom.
"Ak je takáto situácia aj u vás, skúste na to ísť inak. Rodič, ktorý má na starosti každodenné cesty s deťmi, ocení moderné a väčšie auto. Ten druhý, ktorý za celý deň spravidla podnikne len cestu do práce a domov, si možno uvedomí, že mu bohato postačí aj menšie a menej pohodlné auto," uzatvára šéfka holdingu.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR