|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
Vegánska kozmetika je na vzostupe
Uvedomelé nakupovanie prerazilo aj do segmentu drogérie a dopyt po vegánskych alternatívach rastie po celom svete. Výnimkou nie je ani Slovensko. Január s pozmeneným názvom na ...
Zdieľať
18.1.2024 (SITA.sk) - Uvedomelé nakupovanie prerazilo aj do segmentu drogérie a dopyt po vegánskych alternatívach rastie po celom svete. Výnimkou nie je ani Slovensko.
Január s pozmeneným názvom na "veganuár" je už desať rokov venovaný vegánstvu. Nárast vegánov zaznamenáva Európska únia najmä u generácie Z, ktorá sa narodila v rokoch 1995 až 2012. Sú v nej už 4 % vegánok a vegánov. Zďaleka pritom nejde len o stravovanie, ale o životný štýl preferujúci rastlinný pôvod produktov. Dôraz na ekológiu sa dotýka už aj segmentu kozmetiky, pričom biznisové modely predpovedajú jej závratný rozmach.
Medzi priority spotrebiteľov preferujúcich vegánsky životný štýl v kozmetike patrí uprednostňovanie alternatív rastlinného pôvodu. Produkty by nemali byť testované na zvieratách a nemali by obsahovať ani jednu živočíšnu zložku. Výrobcovia tak nahrádzajú zaužívané prísady inými, napríklad lanolín získaný z ovčej vlny dokáže nahradiť bambucké maslo, kolagén zase rastlinné oleje lisované za studena. Náhradou za včelí vosk je jojobový olej. "Vegánstvo transformuje trh s kozmetikou. Produkty s týmto označením sa vyvíjajú na vlasy, pleť, telo, zuby, pričom ich kontinuálny nárast badať najmä v oblasti dekoratívnej kozmetiky. Z prieskumov vyplýva, že iniciátorkami zmeny sú primárne ženy a matky s malými deťmi, ktoré preferujú produkty na prírodnej báze," potvrdzuje stúpajúci trend Marek Koštrna, marketingový riaditeľ spoločnosti 101 Drogéria.
Spoločnosť koncom roka rebrandovala a do roku 2024 vstupuje s novou energiou, vynovenými predajňami s prehľadným členením i personálom vyškoleným na zodpovedanie odborných otázok zákazníčok a zákazníkov. Mladá generácia je pre ňu mimoriadne dôležitá a snaží sa jej vychádzať v ústrety aj prinášaním rady vegánskej kozmetiky, ktorá má naviac ušľachtilý ekologický rozmer. Za pravdu jej dávajú dáta. Z globálneho prieskumu vyplýva, že celosvetový objem vegánskej kozmetiky v roku 2022 predstavoval hodnotu 15,89 miliardy eur. Podľa prognóz čaká vegánsky kozmetický priemysel zaujímavý rast a do roku 2028 má dosiahnuť hodnotu 21,93 miliardy eur.
Dopyt po európskom prírodnom a ekologickom tovare je citeľný aj v európskom regióne. Mnohí európski spotrebitelia uprednostnia kozmetickú značku kvôli jej prírodnému a etickému zloženiu. Túžba po tomto druhu produktov tiež prudko vzrástla v dôsledku rastúceho povedomia o možných škodlivých účinkoch niektorých chemických prísad. Dáta predpovedajú, že do roku 2028 dosiahne európsky trh objem vegánskej kozmetiky vo výške 2,01 miliardy eur.
Informačný servis
Zdroj: SITA.sk - Vegánska kozmetika je na vzostupe © SITA Všetky práva vyhradené.
Január s pozmeneným názvom na "veganuár" je už desať rokov venovaný vegánstvu. Nárast vegánov zaznamenáva Európska únia najmä u generácie Z, ktorá sa narodila v rokoch 1995 až 2012. Sú v nej už 4 % vegánok a vegánov. Zďaleka pritom nejde len o stravovanie, ale o životný štýl preferujúci rastlinný pôvod produktov. Dôraz na ekológiu sa dotýka už aj segmentu kozmetiky, pričom biznisové modely predpovedajú jej závratný rozmach.
Medzi priority spotrebiteľov preferujúcich vegánsky životný štýl v kozmetike patrí uprednostňovanie alternatív rastlinného pôvodu. Produkty by nemali byť testované na zvieratách a nemali by obsahovať ani jednu živočíšnu zložku. Výrobcovia tak nahrádzajú zaužívané prísady inými, napríklad lanolín získaný z ovčej vlny dokáže nahradiť bambucké maslo, kolagén zase rastlinné oleje lisované za studena. Náhradou za včelí vosk je jojobový olej. "Vegánstvo transformuje trh s kozmetikou. Produkty s týmto označením sa vyvíjajú na vlasy, pleť, telo, zuby, pričom ich kontinuálny nárast badať najmä v oblasti dekoratívnej kozmetiky. Z prieskumov vyplýva, že iniciátorkami zmeny sú primárne ženy a matky s malými deťmi, ktoré preferujú produkty na prírodnej báze," potvrdzuje stúpajúci trend Marek Koštrna, marketingový riaditeľ spoločnosti 101 Drogéria.
Spoločnosť koncom roka rebrandovala a do roku 2024 vstupuje s novou energiou, vynovenými predajňami s prehľadným členením i personálom vyškoleným na zodpovedanie odborných otázok zákazníčok a zákazníkov. Mladá generácia je pre ňu mimoriadne dôležitá a snaží sa jej vychádzať v ústrety aj prinášaním rady vegánskej kozmetiky, ktorá má naviac ušľachtilý ekologický rozmer. Za pravdu jej dávajú dáta. Z globálneho prieskumu vyplýva, že celosvetový objem vegánskej kozmetiky v roku 2022 predstavoval hodnotu 15,89 miliardy eur. Podľa prognóz čaká vegánsky kozmetický priemysel zaujímavý rast a do roku 2028 má dosiahnuť hodnotu 21,93 miliardy eur.
Dopyt po európskom prírodnom a ekologickom tovare je citeľný aj v európskom regióne. Mnohí európski spotrebitelia uprednostnia kozmetickú značku kvôli jej prírodnému a etickému zloženiu. Túžba po tomto druhu produktov tiež prudko vzrástla v dôsledku rastúceho povedomia o možných škodlivých účinkoch niektorých chemických prísad. Dáta predpovedajú, že do roku 2028 dosiahne európsky trh objem vegánskej kozmetiky vo výške 2,01 miliardy eur.
Informačný servis
Zdroj: SITA.sk - Vegánska kozmetika je na vzostupe © SITA Všetky práva vyhradené.
<< predchádzajúci článok
Prezidentka vedie prázdne reči a nevie čo číta, uviedla SNS k jej vystúpeniu v Národnej rade SR (video)
Prezidentka vedie prázdne reči a nevie čo číta, uviedla SNS k jej vystúpeniu v Národnej rade SR (video)