|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Sobota 2.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Dnes je Pamiatka zosnulých
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
21. februára 2017
Vedenie automobilky PSA sa stretlo s odborármi z Opel a Vauxhall
Ilustračná snímka
Zdieľať
Ilustračná snímka Foto: TASR/AP
Paríž 21. februára (TASR) - Vedenie francúzskej automobilky PSA Group bude dodržiavať všetky kolektívne zmluvy, ktoré uzavreli odborári z automobiliek Opel a Vauxhall s ich majiteľom, americkým koncernom General Motors (GM). PSA, ktorá rokuje o kúpe európskych prevádzok GM, dnes zároveň vyjadrila ochotu spolupracovať so šéfmi odborov na udržaní pracovných miest v oboch automobilkách. Uviedli to v spoločnom vyhlásení zástupcovia PSA aj odborových zväzov."Generálny riaditeľ PSA Carlos Tavares presvedčivo hovoril, že má záujem o udržateľný rozvoj divízie Opel/Vauxhall ako nezávislej firmy. Preto sme pripravení preskúmať možnosť potenciálneho prevzatia," uviedol Wolfgang Schäfer-Klug, predseda závodného výboru v Opel/Vauxhall.
GM a PSA minulý týždeň potvrdili, že spolu rokujú o predaji. Prípadná kúpa európskej divízie GM, ktorú tvoria Opel a Vauxhall, francúzskym konkurentom však vyvolala v Nemecku aj v Británii obavy zo straty pracovných miest. V Nemecku totiž Opel/Vauxhall zamestnáva približne polovicu z celkového počtu 38.000 ľudí a 4500 z nich pracuje v Británii.
Carlos Tavares sa má tento týždeň stretnúť s predstaviteľmi nemeckej a britskej vlády, aby ich informoval o plánoch so značkami Opel a Vauxhall.
V stredu (22.2.) bude tiež rokovať s francúzskym ministrom hospodárstva Michelom Sapinom.
Nemecké noviny Bild am Sonntag cez víkend uviedli, že na to, aby získal súhlas Berlína s prevzatím automobilky Opel, musí garantovať jej nezávislosť, dodržiavať existujúce kolektívne zmluvy a pokračovať v investíciách vo všetkých štyroch nemeckých závodoch automobilky minimálne do roku 2020.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR