Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Ekonomika

29. júla 2013

Vďaka eurofondom má Trenčiansky kraj modernú železnicu, nové diaľnice



Cez územie Trenčianskeho kraja prechádza najvýznamnejší národný multimodálny dopravný koridor Va - diaľnica D1 a železničný koridor V, ktorý spája západnú a východnú časť Slovenska. V rámci ...



Zdieľať
Bratislava 29. júla (OTS) - Cez územie Trenčianskeho kraja prechádza najvýznamnejší národný multimodálny dopravný koridor Va – diaľnica D1 a železničný koridor V, ktorý spája západnú a východnú časť Slovenska. V rámci Operačného programu Doprava (OPD) 2007 – 2013 sa na území Trenčianskeho kraja realizujú projekty zo zdrojov EÚ v celkovej výške 734,6 milióna eur (suma k 20. 6. 2013).


PO 1 – Železničná infraštruktúra

Jej cieľom je zvýšiť kvalitu železničných tratí prostredníctvom modernizácie železničnej dopravnej cesty, vybraných pohraničných prechodových staníc, informačnej siete a železničných uzlov. . Modernizácia železničnej trate Nové Mesto nad Váhom – Púchov, úsek: Nové Mesto nad Váhom – Zlatovce . Modernizácia železničnej trate Nové Mesto nad Váhom – Púchov, úsek: Trenčianska Teplá – Beluša . Modernizácia železničnej trate Nové Mesto nad Váhom – Púchov, úsek: Beluša – Púchov . Modernizácia železničnej trate Nové Mesto nad Váhom - Púchov, úsek: Zlatovce - Trenčianska Teplá

PO 2 – Cestná infraštruktúra (TEN-T)

Rozvoj diaľničnej siete pozitívne vplýva na mobilitu obyvateľstva, zvyšovanie atraktivity územia z pohľadu turizmu a prílevu investícií. . D1 Sverepec – Vrtižer

PO 5 – Cestná infraštruktúra (rýchlostné cesty a cesty I. triedy)

Cieľom tejto prioritnej osi je výstavba rýchlostných ciest a ciest I. triedy, ako aj modernizácia siete ciest I. triedy, ktoré pokrývajú viac ako polovicu všetkých dopravných výkonov na Slovensku. . Výstavba úseku R2 Ruskovce – Pravotice (1/2 profil) . I/61 Trenčín - most . Odstraňovanie nevyhovujúcich technických parametrov na cestách I. triedy . Rekonštrukcia križovatiek na cestách I. triedy . Modernizácia s rekonštrukcia mostov ciest I. triedy

PO 6 – Železničná verejná osobná doprava

Nákup 32 nových moderných vlakových súprav s cieľom zvýšiť počet cestujúcich verejnou železničnou dopravou.

NAJVÝZNAMNEJŠIE PROJEKTY:

Výstavba D1 Sverepec – Vrtižer


Skoro desaťkilometrový úsek bol vybudovaný a odovzdaný do užívania v roku 2010. Cesta medzi Bratislavou a Žilinou sa vďaka nemu skrátila približne o polhodinu. Stavba má veľký význam pre samotných obyvateľov mesta Považská Bystrica, pretože z centra mesta odklonila hustú tranzitnú dopravu, čím sa zvýšil ich komfort a bezpečnosť. Dobudovanie diaľničného úseku odstránilo problém častých dopravných nehôd a rozsiahlych kolón počas dopravných špičiek v meste. Náročný projekt, ktorého súčasťou je aj verejnosti dobre známa mostná estakáda ponad mesto Považská Bystrica, získal v roku 2010 ocenenie Stavba roka. Celkové oprávnené náklady na projekt: 342,3 milióna eur, z toho Európska únia preplatila 224 miliónov eur.

Výstavba mosta v Trenčíne

Výstavba druhého cestného mosta cez rieku Váh a Biskupický kanál v Trenčíne významným spôsobom zlepší v súčasnosti veľmi komplikovanú dopravnú situáciu v meste odklonením tranzitnej dopravy. Doprava v Trenčíne v súčasnosti prechádza cez jediný cestný most, čo spôsobuje dopravné kolóny, znižuje bezpečnosť a plynulosť cestnej premávky častými dopravnými nehodami. Nový most bude dlhý skoro jeden kilometer. Na výstavbu mosta, ktorý by mal byť dokončený v roku 2015, by mala v budúcnosti nadviazať výstavba obchvatu mesta Trenčín. Celkové oprávnené náklady na projekt: 40,8 milióna eur, z toho Európska únia preplatí 34,7 milióna eur.

Modernizácia železničnej trate na úseku Nové Mesto nad Váhom – Púchov (Beluša) pre traťovú rýchlosť do 160 km/hod.

Po ukončení modernizácie trate sa cestujúcim IC/EC vlakov skráti cestovanie na úseku Nové Mesto nad Váhom – Žilina – Čadca v priemere o polhodinu. Skrátenie času pocíti aj tranzitná nákladná doprava. Projekt je rozdelený na šesť etáp. Modernizácia železničnej trate na úseku Nové Mesto nad Váhom – Zlatovce predstavuje prvé dve etapy projektu, pričom prvú etapu tvorí vybudovanie 1,7 kilometra dlhého dvojkoľajného tunela vedúceho popod Turecký Vrch. Druhou etapou je modernizácia železničnej trate v úseku Trenčianske Bohuslavice – Zlatovce. Realizácia uvedeného úseku začala na jeseň v roku 2009 a stavebne sa ukončila v máji 2013. Celkové oprávnené náklady na projekt: 275 miliónov eur, z toho Európska únia preplatí 195 miliónov eur. Okrem uvedených úsekov sa realizujú aj úseky Zlatovce – Trenčianska Teplá, Trenčianska Teplá – Beluša a Beluša – Púchov. Celkové oprávnené náklady na projekt Trenčianska Teplá – Beluša: 275,7 milióna eur, z toho Európska únia preplatí 196,5 milióna eur.

Výstavba úseku R2 Ruskovce – Pravotice

Výstavba skoro jedenásťkilometrového úseku rýchlostnej cesty R2 Ruskovce – Pravotice je v súčasnosti v príprave. Výstavba by mala byť ukončená do konca roku 2015.

Operačný program Doprava (OPD) predstavuje programový dokument Slovenskej republiky pre čerpanie pomoci z fondov Európskej únie v sektore dopravy na roky 2007 – 2013 (Kohézny fond, Európsky fond regionálneho rozvoja). Jeho globálnym cieľom je podpora trvalo udržateľnej mobility prostredníctvom rozvoja dopravnej infraštruktúry a rozvoja verejnej osobnej dopravy. Realizáciou tohto cieľa sa prispeje k zlepšeniu dostupnosti SR, jednotlivých regiónov a ich vzájomného prepojenia a k znižovaniu regionálnych disparít a k podpore rozvoja ekonomických aktivít a zvyšovaniu konkurencieschopnosti SR. OPD má na roky 2007-2013 vyčlenený celkový rozpočet 3,8 miliardy eur. Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR tieto financie zo zdrojov Európskej únie a štátneho rozpočtu prerozdeľuje na významné dopravné projekty, ako sú výstavba diaľnic, obnova ciest, modernizácia železníc, nákup nových vlakov či budovanie verejnej koľajovej dopravy v Bratislave a Košiciach. Prioritné osi OPD: PO1 - Železničná infraštruktúra PO2 - Cestná infraštruktúra (TEN-T) PO3 - Infraštruktúra intermodálnej prepravy PO4 - Infraštruktúra a dopravné prostriedky integrovaných dopravných systémov PO5 - Cestná infraštruktúra (rýchlostné cesty a cesty I. triedy) PO6 - Železničná verejná osobná doprava PO7 - Technická pomoc

Investícia do Vašej budúcnosti

Projekt technickej pomoci OPD "Poskytovanie služieb informačnej kampane Operačného programu Doprava 2007-2013" je spolufinancovaný z Európskeho fondu regionálneho rozvoja.

Foto: OPD



Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Barbora Švidraňová sa stala novou tvárou značky WELLA
<< predchádzajúci článok
Čína nariadila audit štátneho dlhu