|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Piatok 22.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Cecília
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
15. septembra 2017
VD Gabčíkovo znamená potenciál pre cykloturizmus i regionálny rozvoj
Ilustračná snímka.
Zdieľať
Ilustračná snímka. Foto: TASR/Henrich Mišovič
Bratislava 15. septembra (TASR)- Hoci zrod vodného diela (VD) Gabčíkovo bol na začiatku neprimeraným zásahom do životného prostredia, ktorého negatívne vplyvy ešte viac zvýrazňovalo miestami až arogantné uprednostňovanie politických riešení pred odbornými hľadiskami, s odstupom času možno skonštatovať, že projekt prináša výrazný potenciál pre rozvoj cestovného ruchu, vrátane cykloturizmu. Pre TASR to uviedol národný cyklokoordinátor Peter Klučka."Po rokoch hodnotím veľmi pozitívne prínos vodného diela najmä z hľadiska možnosti prepojenia miestnych, regionálnych a národných cyklotrás na medzinárodnú cyklocestu EuroVelo6, spájajúcu Atlantik s Čiernym morom," spresnil. Upozornil v tejto súvislosti na možnosti, ktoré toto prepojenie prináša v oblasti podpory regionálneho rozvoja i zintenzívnenia cezhraničnej spolupráce krajín, cez ktoré Dunaj preteká. "Je to zároveň aj výzva pre kompetentných, aby podporili rozvoj malého a stredného podnikania v oblasti ubytovacích, stravovacích či opravárenských služieb, ktoré sú nevyhnutnou súčasťou servisu pre tých, ktorí vyhľadávajú cykloturistické destinácie," zdôraznil Klučka.
Teší sa záujmu i doterajším krokom, ktoré v tejto oblasti podnikli samosprávy sídiel v blízkosti slovenského úseku medzinárodnej cyklotrasy, vrátane trasy vedúcej popri vodnom diele. "Keďže však práve teraz prechádzam po EuroVelo6, z priamych skúseností môžem povedať, že v porovnaní s kapacitami, ktoré popri cyklotrase vybudovali na území Maďarska, Srbska, ale aj Bulharska či Rumunska máme stále čo doháňať," upozornil.
Dôležitý preto podľa neho je i bude postoj štátu. "Chce to z jeho strany ešte väčšiu mieru propagácie a finančnej podpory tohto fenoménu cestovného ruchu," uviedol národný cyklokoordinátor, sám s obľubou využívajúci trasu vedúcu popri VD Gabčíkovo. Z celého, približne 66 kilometrov dlhého okruhu okolo vodného diela má osobne rád hlavne "tú druhú" stranu hrádze – od ružinovskej lodenice po Hamuliakovo. "Nie je taká preľudnená ako tá petržalská, a okrem pokojnejšej scenérie jej čaro dodáva množstvo vodného vtáctva v tesnej blízkosti," priblížil.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR