|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
10. februára 2010
Vážny využije pripomienky k Slovenským železniciam
Ministerstvo dopravy chce počas prípravy zákona o založení spoločnosti Slovenské železnice, a.s. využiť pripomienky, ktoré odzneli k návrhu legislatívneho zámeru nového ...
Zdieľať
Foto:
BRATISLAVA 10. februára (WEBNOVINY) - Ministerstvo dopravy chce počas prípravy zákona o založení spoločnosti Slovenské železnice, a.s. využiť pripomienky, ktoré odzneli k návrhu legislatívneho zámeru nového usporiadania troch štátnych železničných spoločností. Vláda na stredajšom zasadnutí podporila zámer ministerstva dopravy na prepojenie železníc do holdingu, pričom materská spoločnosť, ktorá ho bude zastrešovať, má byť založená do 1. januára 2011.
Minister dopravy Ľubomír Vážny po rokovaní vlády povedal, že uvedený zámer len naznačuje ďalší postup. V zákone, ktorý má predložiť na vládu do 31. mája tohto roka, už musia byť všetky problémy vyriešené. Či sa týkajú koncentrácie z pohľadu Protimonopolného úradu SR, zmysluplného oddelenia správcu dopravnej cesty od dopravcu, ako aj definitívneho vyriešenia finančného dopadu prepojenia železníc. Vážny zatiaľ nemá presné informácie o finančnom vplyve novej organizačnej podoby železničných spoločností. Minister sa zaviazal, že do predloženia zákona rezort dopravy prediskutuje túto problematiku s Európskou komisiou, aby SR nemala kvôli prepojeniu železníc problémy ako v Rakúsku, Nemecku a Českej republike.
"Legislatívny zámer ani nadstavba, ktorú chceme vytvoriť, nie je najmä o finančných úsporách. Hlavným základom je najmä efektívnejšie a zmysluplnejšie hospodárenie železničných spoločností," povedal Vážny. Železničné podniky sa podľa neho nebudú spájať, zostanú samostatné účtovné jednotky ako doteraz. Keby sa spájali, vzniklo by krížové financovanie, čo by bol problém z pohľadu Európskej komisie. Prepojením železníc nemá byť podľa neho ohrozené súťažné prostredie. Železničný dopravný trh na Slovensku je už plne liberalizovaný a kto splní pravidlá hry, napríklad bezpečnosť či interoperabilitu, môže vykonávať dopravu, dodal minister dopravy.
S návrhom ministerstva dopravy zásadne nesúhlasí Protimonopolný úrad SR, výhrady malo aj ministerstvo financií. Legislatívna rada vlády navrhla do materiálu zapracovať deväť pripomienok. Materská spoločnosť budúceho holdingu by mala byť majetkovo prepojená so Železničnou spoločnosťou Slovensko, a.s. (ZSSK Slovensko), zabezpečujúcou osobnú dopravu, aj s nákladným prepravcom Železničná spoločnosť Cargo Slovakia, a.s. (ZSSK Cargo). Slovenské železnice by mali byť personálne prepojené so správcom infraštruktúry Železnicami Slovenskej republiky (ŽSR), rovnako ako všetky subjekty v holdingovej štruktúre navzájom. ŽSR by sa mali transformovať na akciovku po 1. januári 2012.
Možnosť vytvorenia spoločného podniku slovenského a českého železničného Carga je podľa Vážneho stále otvorená. "Stále si posúvame ekonomické výkazy s českým Cargom a hľadáme zmysluplnosť spojenia," uviedol Vážny.
SITA
BRATISLAVA 10. februára (WEBNOVINY) - Ministerstvo dopravy chce počas prípravy zákona o založení spoločnosti Slovenské železnice, a.s. využiť pripomienky, ktoré odzneli k návrhu legislatívneho zámeru nového usporiadania troch štátnych železničných spoločností. Vláda na stredajšom zasadnutí podporila zámer ministerstva dopravy na prepojenie železníc do holdingu, pričom materská spoločnosť, ktorá ho bude zastrešovať, má byť založená do 1. januára 2011.
Minister dopravy Ľubomír Vážny po rokovaní vlády povedal, že uvedený zámer len naznačuje ďalší postup. V zákone, ktorý má predložiť na vládu do 31. mája tohto roka, už musia byť všetky problémy vyriešené. Či sa týkajú koncentrácie z pohľadu Protimonopolného úradu SR, zmysluplného oddelenia správcu dopravnej cesty od dopravcu, ako aj definitívneho vyriešenia finančného dopadu prepojenia železníc. Vážny zatiaľ nemá presné informácie o finančnom vplyve novej organizačnej podoby železničných spoločností. Minister sa zaviazal, že do predloženia zákona rezort dopravy prediskutuje túto problematiku s Európskou komisiou, aby SR nemala kvôli prepojeniu železníc problémy ako v Rakúsku, Nemecku a Českej republike.
"Legislatívny zámer ani nadstavba, ktorú chceme vytvoriť, nie je najmä o finančných úsporách. Hlavným základom je najmä efektívnejšie a zmysluplnejšie hospodárenie železničných spoločností," povedal Vážny. Železničné podniky sa podľa neho nebudú spájať, zostanú samostatné účtovné jednotky ako doteraz. Keby sa spájali, vzniklo by krížové financovanie, čo by bol problém z pohľadu Európskej komisie. Prepojením železníc nemá byť podľa neho ohrozené súťažné prostredie. Železničný dopravný trh na Slovensku je už plne liberalizovaný a kto splní pravidlá hry, napríklad bezpečnosť či interoperabilitu, môže vykonávať dopravu, dodal minister dopravy.
S návrhom ministerstva dopravy zásadne nesúhlasí Protimonopolný úrad SR, výhrady malo aj ministerstvo financií. Legislatívna rada vlády navrhla do materiálu zapracovať deväť pripomienok. Materská spoločnosť budúceho holdingu by mala byť majetkovo prepojená so Železničnou spoločnosťou Slovensko, a.s. (ZSSK Slovensko), zabezpečujúcou osobnú dopravu, aj s nákladným prepravcom Železničná spoločnosť Cargo Slovakia, a.s. (ZSSK Cargo). Slovenské železnice by mali byť personálne prepojené so správcom infraštruktúry Železnicami Slovenskej republiky (ŽSR), rovnako ako všetky subjekty v holdingovej štruktúre navzájom. ŽSR by sa mali transformovať na akciovku po 1. januári 2012.
Možnosť vytvorenia spoločného podniku slovenského a českého železničného Carga je podľa Vážneho stále otvorená. "Stále si posúvame ekonomické výkazy s českým Cargom a hľadáme zmysluplnosť spojenia," uviedol Vážny.
SITA