|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Sobota 23.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Klement
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
13. októbra 2009
Vážny tvrdí, že výber poradcu pre PPP projekty bol v poriadku
Minister dopravy Ľubomír Vážny je naďalej presvedčený, že jeho ministerstvo dodržalo zákon o verejnom obstarávaní pri výbere poradcu pre diaľničné projekty verejno-súkromného partnerstva ...
Zdieľať
BRATISLAVA 13. októbra (WEBNOVINY) - Minister dopravy Ľubomír Vážny je naďalej presvedčený, že jeho ministerstvo dodržalo zákon o verejnom obstarávaní pri výbere poradcu pre diaľničné projekty verejno-súkromného partnerstva (PPP). Reagoval tak v utorok pre agentúru SITA napriek tomu, že Európska komisia (EK) 8. októbra v oficiálnom oznámení po roku zopakovala svoje výhrady k spôsobu obstarania poradenských a právnych služieb pre diaľničné projekty v rokovacom konaní bez zverejnenia, bez riadnej verejnej súťaže. Ministerstvo dopravy má na výhrady Európskej komisie odpovedať do dvoch mesiacov.
"Cítim sa komfortne z hľadiska verejného obstarávania. Neporušili sme zákon o verejnom obstarávaní a musíme to dovysvetľovať s Európskou komisiou," uviedol Vážny. Minister dopravy tvrdí, že jeho rezort pri vysvetľovaní výhrad Bruselu obstojí, keďže v spomínanom obstarávaní uplatnil na neprioritné služby prípustnú formu obstarávania. "Naviac sme oslovili tri subjekty," poznamenal Vážny k výberu poradcu pre PPP projekty.
Vážny zatiaľ neuvažuje s prípadným zrušením spolupráce s poradcom a vyhlásením nového tendra na poradenské služby pre PPP projekty. "Myslím, že to je nereálne v tomto štádiu. Je ťažké v rozostavanosti, alebo rozpracovanosti (PPP projektov) skončiť a začať niečo iné," vylúčil túto možnosť. Spolupráca s poradcom pre PPP projekty je podľa ministra dopravy na vysokej profesionálnej úrovni. Ako dodal, v čase krízy o tom svedčí záujem dodávateľských subjektov aj finančných inštitúcií o diaľničné projekty.
Európska komisia má výhrady k spôsobu obstarania právnych služieb v roku 2007 v súvislosti s projektom výstavby diaľnice D1 a rýchlostnej cesty R1. Ide o výber poradcu pre prípravu diaľničných PPP projektov, keď spoločnosť Mott MacDonald nahradila firma CMS Cameron McKenna v.o.s., Bratislava, organizačná zložka zahraničnej osoby spolu s Advokátskou kanceláriou Jaroslav Ružička na základe rokovacieho konania bez zverejnenia. Slovensko má podľa Bruselu preskúmať pridelenie zákazky na poskytovanie právnych služieb pre projekty výstavby diaľnic. Európska komisia sa kvôli tomu rozhodla poslať Slovensku oficiálnu žiadosť. Brusel sa nazdáva, že ministerstvo dopravy porušilo záväzky transparentnosti, ktoré mu vyplývajú zo všeobecných zásad Zmluvy o Európskych spoločenstvách. Odôvodnenia týkajúce sa zadania zákazky bez dostatočného uverejnenia, ktoré poskytli slovenské orgány, nie sú podľa komisie platné.
"Podľa komisie sa tieto zákazky udelili bez dostatočného uverejnenia tak, ako to požadujú pravidlá Európskej únie o verejnom obstarávaní. Táto formálna žiadosť má podobu odôvodneného stanoviska. Je to druhá fáza konania o porušení právnych predpisov podľa článku Zmluvy o Európskych spoločenstvách," informovala Európska komisia. Ak komisia do dvoch mesiacov nedostane uspokojivú odpoveď, môže túto vec predložiť Európskemu súdnemu dvoru.
SITA
"Cítim sa komfortne z hľadiska verejného obstarávania. Neporušili sme zákon o verejnom obstarávaní a musíme to dovysvetľovať s Európskou komisiou," uviedol Vážny. Minister dopravy tvrdí, že jeho rezort pri vysvetľovaní výhrad Bruselu obstojí, keďže v spomínanom obstarávaní uplatnil na neprioritné služby prípustnú formu obstarávania. "Naviac sme oslovili tri subjekty," poznamenal Vážny k výberu poradcu pre PPP projekty.
Vážny zatiaľ neuvažuje s prípadným zrušením spolupráce s poradcom a vyhlásením nového tendra na poradenské služby pre PPP projekty. "Myslím, že to je nereálne v tomto štádiu. Je ťažké v rozostavanosti, alebo rozpracovanosti (PPP projektov) skončiť a začať niečo iné," vylúčil túto možnosť. Spolupráca s poradcom pre PPP projekty je podľa ministra dopravy na vysokej profesionálnej úrovni. Ako dodal, v čase krízy o tom svedčí záujem dodávateľských subjektov aj finančných inštitúcií o diaľničné projekty.
Európska komisia má výhrady k spôsobu obstarania právnych služieb v roku 2007 v súvislosti s projektom výstavby diaľnice D1 a rýchlostnej cesty R1. Ide o výber poradcu pre prípravu diaľničných PPP projektov, keď spoločnosť Mott MacDonald nahradila firma CMS Cameron McKenna v.o.s., Bratislava, organizačná zložka zahraničnej osoby spolu s Advokátskou kanceláriou Jaroslav Ružička na základe rokovacieho konania bez zverejnenia. Slovensko má podľa Bruselu preskúmať pridelenie zákazky na poskytovanie právnych služieb pre projekty výstavby diaľnic. Európska komisia sa kvôli tomu rozhodla poslať Slovensku oficiálnu žiadosť. Brusel sa nazdáva, že ministerstvo dopravy porušilo záväzky transparentnosti, ktoré mu vyplývajú zo všeobecných zásad Zmluvy o Európskych spoločenstvách. Odôvodnenia týkajúce sa zadania zákazky bez dostatočného uverejnenia, ktoré poskytli slovenské orgány, nie sú podľa komisie platné.
"Podľa komisie sa tieto zákazky udelili bez dostatočného uverejnenia tak, ako to požadujú pravidlá Európskej únie o verejnom obstarávaní. Táto formálna žiadosť má podobu odôvodneného stanoviska. Je to druhá fáza konania o porušení právnych predpisov podľa článku Zmluvy o Európskych spoločenstvách," informovala Európska komisia. Ak komisia do dvoch mesiacov nedostane uspokojivú odpoveď, môže túto vec predložiť Európskemu súdnemu dvoru.
SITA