|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Štvrtok 19.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Judita
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
13. mája 2009
Vážny tají, kto predložil jedinú ponuku v 3. balíku PPP
Minister dopravy Ľubomír Vážny zatiaľ nechce prezradiť, aké konzorcium predložilo v termíne jedinú ponuku v tendri na výstavbu a prevádzku úsekov diaľnice D1 v okolí Žiliny v dĺžke 29 kilometrov. ...
Zdieľať
BRATISLAVA 13. mája (WEBNOVINY) - Minister dopravy Ľubomír Vážny zatiaľ nechce prezradiť, aké konzorcium predložilo v termíne jedinú ponuku v tendri na výstavbu a prevádzku úsekov diaľnice D1 v okolí Žiliny v dĺžke 29 kilometrov. Po stredajšom rokovaní vlády nepovedal ani výšku prijatej ponuky. Ide o tretí balík diaľničných projektov verejno-súkromného partnerstva (PPP). Podľa neoficiálnych informácií ponuku by malo predložiť združenie vedené nemeckou spoločnosťou Hochtief. Vážny už skôr povedal, že investičné náklady v treťom balíku PPP by mali predstavovať okolo 2 mld. eur. "Momentálne prebieha vyhodnocovacie konanie. Predbiehal by som a porušil by som aj zákon o verejnom obstarávaní, pretože komisia tieto informácie neposkytuje," zdôvodnil Vážny, prečo počas vyhodnocovania ponuky nechce byť konkrétny. Súťaž je podľa neho platná, aj keď je len jedna ponuka, keďže zákon o verejnom obstarávaní nevylučuje, že môže byť podaná a vyhodnocovaná iba jedna ponuka. "Musíme sa s ňou zaoberať a vyhodnotiť ju po formálnej, vecnej stránke, ako aj zhodnotiť ponúkanú cenu," dodal Vážny. Vyhodnotenie ponuky podľa neho trvá dva až tri týždne vzhľadom na jej obrovský rozsah viac ako dvetisíc strán.
"Snažili sme sa ponúknuť, a stále to trvá, pomocnú ruku zo strany štátu pri zabezpečovaní financovania z EBRD (Európska banka pre obnovu a rozvoj) a EIB (Európska investičná banka) pri všetkých troch balíkoch. V prípade, že dospejeme k podpisu koncesnej zmluvy, tak to budeme robiť aj pri treťom balíku," informoval ďalej Vážny. Štát podľa neho aktívne vstupuje do hry pri zabezpečení financovania PPP projektov, pretože doteraz to bolo vždy riziko koncesionára. Kvôli finančnej kríze sa však štát a ministerstvo dopravy snažia pomôcť pri dosiahnutí finančného zabezpečenia projektov. Predmetom hodnotenia predloženie ponuky pre tretí balík PPP v komisii ministerstva dopravy je aj informácia o výške vlastného kapitálu uchádzača do projektu.
Na otázku, či koncesionár pre tretí balík bude vybraný v predĺženom termíne do konca júna tohto roka, Vážny odvetil, že to nevie. "Budeme robiť všetko preto, aby sme k tomu dospeli. Momentálne pracuje vyhodnocovacia komisia aj s poradcom na zhodnotení celej ponuky. Môžu tam byť ešte nejaké problémy, ktoré treba dovysvetliť, objasniť. Neviem to posúdiť," dodal minister dopravy. Vážny nevylúčil ani možnosť zrušenia verejného obstarávania na získanie 30-ročnej koncesie pre tretí balík PPP. Nepripúšťa však možnosť, že tender bude zrušený preto, že je iba jedna ponuka. "Je tam iný môj vnútorný otáznik, pre ktorý túto možnosť pripúšťam," poznamenal Vážny. Bližšie sa nechcel vyjadriť, lebo by podľa vlastných slov porušil zákon o verejnom obstarávaní. Ide podľa neho o dôverné informácie a nechce, aby bol napadnutý celý proces výberu koncesionára.
Vážny požiadal premiéra Roberta Fica o odklad termínu pre výber koncesionára v treťom balíku PPP projektov na 30. júna tohto roka. Dôvodom odloženia termínu pre výber koncesionára v treťom balíku je finančná kríza a príprava prvého a druhého balíka PPP. Investičné náklady na výstavbu úsekov D1 a R1 cez všetky tri PPP projekty majú podľa ministra dopravy dosiahnuť spolu okolo 5,4 mld. eur zo súkromných zdrojov.
Tretí balík PPP je zameraný na výstavbu a prevádzku technicky najťažších úsekov D1 v okolí Žiliny Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka, Lietavská Lúčka - Višňové, Lietavská Lúčka - Žilina a Višňové - Dubná Skala v dĺžke zhruba 29 kilometrov. Medzi Višňovým a Dubnou Skalou má byť postavený najdlhší cestný tunel v SR v dĺžke 7,5 kilometra. Odhadované stavebné náklady pôvodne predstavovali okolo 1,328 mld. eur bez dane.
SITA
"Snažili sme sa ponúknuť, a stále to trvá, pomocnú ruku zo strany štátu pri zabezpečovaní financovania z EBRD (Európska banka pre obnovu a rozvoj) a EIB (Európska investičná banka) pri všetkých troch balíkoch. V prípade, že dospejeme k podpisu koncesnej zmluvy, tak to budeme robiť aj pri treťom balíku," informoval ďalej Vážny. Štát podľa neho aktívne vstupuje do hry pri zabezpečení financovania PPP projektov, pretože doteraz to bolo vždy riziko koncesionára. Kvôli finančnej kríze sa však štát a ministerstvo dopravy snažia pomôcť pri dosiahnutí finančného zabezpečenia projektov. Predmetom hodnotenia predloženie ponuky pre tretí balík PPP v komisii ministerstva dopravy je aj informácia o výške vlastného kapitálu uchádzača do projektu.
Na otázku, či koncesionár pre tretí balík bude vybraný v predĺženom termíne do konca júna tohto roka, Vážny odvetil, že to nevie. "Budeme robiť všetko preto, aby sme k tomu dospeli. Momentálne pracuje vyhodnocovacia komisia aj s poradcom na zhodnotení celej ponuky. Môžu tam byť ešte nejaké problémy, ktoré treba dovysvetliť, objasniť. Neviem to posúdiť," dodal minister dopravy. Vážny nevylúčil ani možnosť zrušenia verejného obstarávania na získanie 30-ročnej koncesie pre tretí balík PPP. Nepripúšťa však možnosť, že tender bude zrušený preto, že je iba jedna ponuka. "Je tam iný môj vnútorný otáznik, pre ktorý túto možnosť pripúšťam," poznamenal Vážny. Bližšie sa nechcel vyjadriť, lebo by podľa vlastných slov porušil zákon o verejnom obstarávaní. Ide podľa neho o dôverné informácie a nechce, aby bol napadnutý celý proces výberu koncesionára.
Vážny požiadal premiéra Roberta Fica o odklad termínu pre výber koncesionára v treťom balíku PPP projektov na 30. júna tohto roka. Dôvodom odloženia termínu pre výber koncesionára v treťom balíku je finančná kríza a príprava prvého a druhého balíka PPP. Investičné náklady na výstavbu úsekov D1 a R1 cez všetky tri PPP projekty majú podľa ministra dopravy dosiahnuť spolu okolo 5,4 mld. eur zo súkromných zdrojov.
Tretí balík PPP je zameraný na výstavbu a prevádzku technicky najťažších úsekov D1 v okolí Žiliny Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka, Lietavská Lúčka - Višňové, Lietavská Lúčka - Žilina a Višňové - Dubná Skala v dĺžke zhruba 29 kilometrov. Medzi Višňovým a Dubnou Skalou má byť postavený najdlhší cestný tunel v SR v dĺžke 7,5 kilometra. Odhadované stavebné náklady pôvodne predstavovali okolo 1,328 mld. eur bez dane.
SITA
Súvisiace články:
Finančná kríza výrazne zasiahla aj prípravu PPP projektov (18. 2. 2009)
Konzorcium s Doprastavom a Váhostavom uspelo v 1. balíku PPP (18. 2. 2009)
Ponuku v prvom balíku PPP projektov podali dve konzorciá (4. 2. 2009)
PPP projekty sú podľa Počiatka dobrou možnosťou stimulácie (4. 2. 2009)
Kabinet schválil informáciu o výsledku ponúk v 2. balíku PPP (14. 1. 2009)
Projekty PPP ohrozujú verejné rozpočty (8. 12. 2008)
Analýza o realizácii PPP projektov stojí 8,5 mil. Sk bez dane (4. 12. 2008)
Rezort dopravy zaplatí za služby pre 3. balík PPP 105 mil. Sk (2. 10. 2008)
<< predchádzajúci článok
Korporatívna stratégia Skupiny Bayer sa v zložitom prostredí prejavila ako účinná
Korporatívna stratégia Skupiny Bayer sa v zložitom prostredí prejavila ako účinná