|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Piatok 22.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Cecília
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
16. apríla 2010
VÁŽNY: Spochybňovanie PPP projektov je hazard
Tagy: Ľubomír Vážny PPP
Minister dopravy Ľubomír Vážny považuje spochybňovanie diaľničných projektov verejno-súkromného partnerstva (PPP) za obrovskú nezodpovednosť a hazardovanie s podporou medzinárodných ...
Zdieľať
Foto: SITA BRATISLAVA 16. apríla (WEBNOVINY) - Minister dopravy Ľubomír Vážny považuje spochybňovanie diaľničných projektov verejno-súkromného partnerstva (PPP) za obrovskú nezodpovednosť a hazardovanie s podporou medzinárodných investorov. "A tesne pred uzavretím najväčšieho z prebiehajúcich PPP projektov zneisťovať finančný sektor, ako aj ostatných investorov," povedal Vážny po mimoriadnom piatkovom zasadnutí vlády. Tá reagovala na kritické vyhlásenia SDKÚ-DS o financovaní výstavby diaľnic cez predražené PPP projekty.
Rokovanie vlády malo podľa ministra dopravy upokojiť investorov. Vyjadrenia opozície, tvrdí Vážny, znepokojilo niektoré banky, ktoré majú cez prvý balík PPP projektov financovať výstavbu diaľnice D1. "Sú to vážne finančné škody, ale vždy je možné rozviazať zmluvy," povedal o možnosti zrušenia PPP projektov v štádiu realizácie.
Vážny je optimista, pokiaľ ide o blížiaci sa termín 30. apríla, dokedy má byť finančne uzatvorený projekt PPP na D1 medzi Martinom a Prešovom. "Na dennej báze mapujeme situáciu a koncesionár nám stále oznamuje, že termín je reálny. Finančné uzatvorenie je problémom koncesionára, nie vlády ani ministerstva, ktoré je zodpovedné za PPP projekty," povedal ďalej Vážny.
V súťažných podkladoch aj tendri pre prvý balík PPP boli podľa ministra dopravy nastavené pravidlá tak, že ak budú problémy na finančných trhoch, bude optimalizovaná cena. "Došlo k určitému zvýšeniu ročnej platby za dostupnosť. Možnosti bánk a kurzy na bankovom trhu boli vyššie ako v čase podania ponuky. Zároveň je tam systém refinancovania. Keď sa trhy ustália, pristúpime k refinancovaniu a dostaneme sa na úroveň ponúkanej ceny," dodal Vážny s tým, že deľba pri refinancovaní bude 90 % v prospech štátu a zvyšných 10 % v prospech koncesionára. Finančné trhy by sa podľa neho mohli ustáliť po dvoch až troch rokoch.
SITA
Rokovanie vlády malo podľa ministra dopravy upokojiť investorov. Vyjadrenia opozície, tvrdí Vážny, znepokojilo niektoré banky, ktoré majú cez prvý balík PPP projektov financovať výstavbu diaľnice D1. "Sú to vážne finančné škody, ale vždy je možné rozviazať zmluvy," povedal o možnosti zrušenia PPP projektov v štádiu realizácie.
Vážny je optimista, pokiaľ ide o blížiaci sa termín 30. apríla, dokedy má byť finančne uzatvorený projekt PPP na D1 medzi Martinom a Prešovom. "Na dennej báze mapujeme situáciu a koncesionár nám stále oznamuje, že termín je reálny. Finančné uzatvorenie je problémom koncesionára, nie vlády ani ministerstva, ktoré je zodpovedné za PPP projekty," povedal ďalej Vážny.
V súťažných podkladoch aj tendri pre prvý balík PPP boli podľa ministra dopravy nastavené pravidlá tak, že ak budú problémy na finančných trhoch, bude optimalizovaná cena. "Došlo k určitému zvýšeniu ročnej platby za dostupnosť. Možnosti bánk a kurzy na bankovom trhu boli vyššie ako v čase podania ponuky. Zároveň je tam systém refinancovania. Keď sa trhy ustália, pristúpime k refinancovaniu a dostaneme sa na úroveň ponúkanej ceny," dodal Vážny s tým, že deľba pri refinancovaní bude 90 % v prospech štátu a zvyšných 10 % v prospech koncesionára. Finančné trhy by sa podľa neho mohli ustáliť po dvoch až troch rokoch.
SITA
Tagy: Ľubomír Vážny PPP