Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Ekonomika

21. januára 2010

Vážny predkladá návrh koncesnej zmluvy na D1



Minister dopravy Ľubomír Vážny predkladá na štvrtkové mimoriadne rokovanie vlády o 15:00 návrh na uzavretie koncesnej zmluvy a dodatku k nej pre posledný z troch ...



Zdieľať
Foto: SITA


BRATISLAVA 21. januára (WEBNOVINY) - Minister dopravy Ľubomír Vážny predkladá na štvrtkové mimoriadne rokovanie vlády o 15:00 návrh na uzavretie koncesnej zmluvy a dodatku k nej pre posledný z troch diaľničných projektov verejno-súkromného partnerstva (PPP). Ide o meškajúci tretí balík na projektovanie, výstavbu, financovanie, prevádzku a údržbu štyroch úsekov diaľnice D1 medzi Žilinou a Martinom na trase Hričovské Podhradie - Dubná Skala v dĺžke 29 kilometrov. Medzi obcami Višňové a Dubná Skala má byť postavený najdlhší cestný tunel v SR v dĺžke 7,5 kilometra. Investičné náklady v treťom balíku PPP by mali podľa neoficiálnych informácií predstavovať okolo 2 mld. eur.

Vyhodnocovacia komisia ministerstva dopravy pre tretí projekt PPP schválila v júli 2009 jedinú predloženú ponuku medzinárodného konzorcia vedeného nemeckou firmou Hochtief PPP Solutions GmbH. V konzorciu sú aj firmy Alpine Bau GmbH, FCC Construcción S.A. a Western Carpathians Motorway Investors Company GmbH. Ministerstvo dopravy v stredu 20. januára uzatvorilo rokovania s vybraným uchádzačom o finančných, právnych a technických otázkach pred podpísaním koncesnej zmluvy. Po schválení koncesnej zmluvy vo vláde a jej podpísaní by sa mali začať prípravné práce na stavbe diaľnice. Financovanie tretieho diaľničného projektu zo súkromných peňazí by malo byť podľa ministra dopravy zabezpečené v prvom polroku 2010.

Minister dopravy pôvodne predpokladal podpísanie koncesnej zmluvy pre 3. balík PPP v polovici decembra minulého roka. "Komunikujeme s Európskou investičnou bankou (EIB), ktorá vzniesla ešte nejaké požiadavky na podporu svojej angažovanosti v tomto projekte. Proces sa predĺžil o dva až tri týždne," informoval Vážny vlani v novembri. Realizácia projektu je podmienená aj účasťou EIB na financovaní jeho časti v objeme okolo 1 mld. eur. Ak by sa uvedená banka na čiastočnom financovaní diaľničného projektu nezúčastnila, muselo by byť zmenené celé jeho finančné portfólio. Banka prejavila záujem o podporu projektu, potrebovala však predložiť ešte nejaké doklady. Tretí diaľničný balík by mali podľa Vážneho financovať iné banky ako v prípade prvého balíka pre stavbu a prevádzku úsekov D1 medzi Martinom a Prešovom.

SITA

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Petržalka očakáva rokovania o koľajovej trati
<< predchádzajúci článok
HZDS chce dávať prváčikom stoeurové poukážky